6 Haziran 2009 Cumartesi

ANLADIM...

Bunca zaman bana anlatmaya çalıştığını, kendimi bulduğumda anladım.

Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış,
Kendi yolumu çizdiğimde anladım.


Bir tek yaşanarak öğrenilirmiş hayat,
okuyarak, dinleyerek değil...

Bildiklerini bana neden anlatmadığını, anladım...

Yüreğinde aşk olmadan geçen hergün kayıpmış, Aşk peşinden neden yalınayak
koştuğunu anladım...

Acı doruğa ulaştığında gözyaşı gelmezmiş gözlerden, Neden hiç ağlamadığını
anladım...

Ağlayanı güldürebilmek,ağlayanla ağlamaktan daha değerliymiş, Gözyaşımı kahkaya çevirdiğinde anladım...


Bir insanı herhangi biri kırabilir, ama bir tek en çok sevdiği acıtabilirmiş, Çok acıttığında anladım..


Fakat,hakedermiş sevilen onun için dökülen her damla gözyaşını, Gözyaşlarıyla birlikte sevinçler terkettiğinde anladım...

Yalan söylememek değil, gerçeği gizlememekmiş marifet, Yüreğini elime koyduğunda anladım...

'Sana ihtiyacım var, gel ! '' diyebilmekmiş güçlü olmak, Sana ''git'' dediğimde anladım... Biri sana ''git'' dediğinde, ''kalmak istiyorum'' diyebilmekmiş sevmek,

Git dediklerinde gittiğimde anladım...

Sana sevgim şımarık bir çocukmuş, her düştüğünde zırıl zırıl ağlayan, Büyüyüp bana sımsıkı sarıldığında anladım...


Özür dilemek değil, ''affet beni'' diye haykırmak istemekmiş pişman olmak,
Gerçekten pişman olduğumda anladım...

Ve gurur, kaybedenlerin,acizlerin maskesiymiş, Sevgi dolu yüreklerin gururu
olmazmış, Yüreğimde sevgi bulduğumda anladım...

Ölürcesine isteyen,beklemez,sadece umut edermiş bir gün affedilmeyi, Beni afetmeni ölürcesine istediğimde anladım...


Sevgi emekmiş,

Emek ise vazgeçmeyecek kadar ama özgür bırakacak kadar sevmekmiş...


Can Yücel

25 yorum:

Bilmesinler.... dedi ki...

Anneniz nasıl oldu?

Ben sevdiğimin eline yapıştım bırakmıyorum.O git diyor ama gideme diyorum bakalım ne zaman kadar halkayı sapasağlam tutucam.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bilmesinleradımı, annem daha iyi teşekkür ediyorum.
Umarım sevginiz daim olur. Bulduğun eli bırakma. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Sağol arkadaşım...dualara çok ihtiyacımız var.

Allah razı olsun.

Berrin dedi ki...

hayat yasanılarak ogrenılıyor ama, ogrendıklerını ozumseyecek vaktının kalmadıgını hıssedıyorsun sonra..
ve ne kadar dogru acı doruga ulastıgında gozyasların akamıyor..

cok cok etkıledı bu sıır benı..ayrıca keyıf aldım okurken..
mutlu pazarlar..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, haklısın. Hayatta herşey yaşanarak öğreniliyor. Acı,tatlı farketmiyor. Beğenmene sevindim canım. Sanada mutlu pazarlar. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

güzeldi...annene ve kendıne ıyı bak.sevgılerımle.

lemanice dedi ki...

ah bu hayat neler neler öğretiyor insana mesela ben hayatta hiç yaşamayacağımı sandığım bazı şeyleri yaşadım şu son bikaç ay.allah beterinden saklasın.hayatta herşey istediğin gibi olsun..benim de ::))sevgiler canım mutlu pazarlar.herkesin mutlu olmak için başka bir yolu var dimi ya.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Dolunay, beğenmene sevindim canım. Kendime ve anneme iyi bakmaya çalışıyorum canım. Sağol. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lemanice, insan başına ne geleceğini hiç bilmiyor. Neler anlamıyoruz ki yaşaya yaşaya bu dünyada. Herşey hepimizin istediği gibi olsun canım :) Mutluluğu yakalamak belkide elimizde.
Sanada mutlu pazarlar. Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ne güzeldir, ne çok severim Can Baba'nın bu şiirini her okuyuşumda yeni şeyler keşfederim farklı dizelerinde.
Ne iyi yapmışsın Muhabbet Çiçeğim sayfana koymakla.
Bu arada anneciğin nasıl oldu?

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özlemcim, Can Yücel'in yazılarını ve şiirlerini bende çok beğeniyorum.Arada paylaşmak istiyorum işte sizlerle.
Annem daha iyi şükür. Tahlil sonuçlarını bekliyoruz. İyi pazarlar canım.

Aylin Ünlü dedi ki...

Canım süper bir paylaşım olmuş bu yazı inan,bayıldım.

Öpüyorum kocaman seni...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, beğeneceğine emindim canım. Sende benim gibi çok duygusalsın. Bende öpüyorum kocaman seni.

cansudere dedi ki...

cok güzel yaa canım paylaşımın için saol sevgiler...

Adsız dedi ki...

can yücel'in yazılarına bayılıyorum. yine harika bişey bulup bizlerle paylaşmışsın. teşekkürler canım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülcancım, beğenmene sevindim. Bende Can Yücel'in yazılarını çok beğeniyorum. Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cansudere, birşey değil canım.Beğendiyseniz ne mutlu bana.Sevgiler.

Kurbiş dedi ki...

Emek ise vazgeçmeyecek kadar ama özgür bırakacak kadar sevmekmiş²² harikaa 1 cümle...annene geçmiş olsunn... sevgiler..

Primarima dedi ki...

Bir tek yaşanarak öğrenilirmiş hayat, okuyarak, dinleyerek değil... ben en çok bu bölumu sevdım işte!

Adsız dedi ki...

canım şair çok güzel anlatmış,bende severeim can yücel yazılarını,paylaşımın için teşekkürler.sevgiler

icimdeki yolculuk dedi ki...

can yücelin hangi şiiri kötü ki
bloglara yolculuk etkinliginde linkinizi vedim bilğiniz olsun istedim
sevgilerimle

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Kurbiş, çok güzel bir cümle yakalamışsın. Teşekkür ediyorum. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ebrucum, evet.Hayat ancak öyle öğrenilebilir işte.Sevgiler canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferzancım, beğenmene sevindim canım. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İçimdeki yolculuk,bencede Can Yücel'in hiçbir şiiri kötü değil. Çok teşekkür ediyorum. Sevgiler.