6 Aralık 2007 Perşembe

AYŞE ARMAN'DAN BİR YAZI...


Bir Kadının AŞKI (Ayşe Arman' dan bir yazı)

Bir kadının Aşkı...
Karımı 1998'in sonbaharında kaybettim... Yedi senelik evliliğimizin iki senesini kanser tedavisi için hastanelerde geçirmiştik. Karım, her evlilik yıldönümümüzde ikimizin fotoğrafını çerçeveler,"Bunlar bizim hayatımızın gölgeleri"derdi... Öldüğünde, yedi tane resmimiz vardı. 97'in bir gecesinde onu aldattım. Oysa ona sürekli onu ne kadar çok sevdiğimi ve sonsuza kadar sadık kalacağımı söylerdim. Ölmeden iki hafta önce yine aynı şeyi tekrarladım. Tuhaf bir gülümsemeyle baktı bana ve sadece: "Biliyorum" dedi. İzmir'e kar yağdığı gün, yani bir ay önce, evdeydim. Fotoğraflarımıza bakıyordum yine... Her çerçevenin altında bir harf olduğunu ilk kez o günfarkettim.

-A.

-R.

-K.

-A.

-S.

-I.

-N.

Gerisi için yılları yetmemişti. Ama sanırım "Arkasına bak"yazmaya filan niyetlenmişti. Hemen çerçevelerin arkasına baktım. Hiçbir şey yoktu.Sonra birşey dürttü beni, hepsini teker teker söktüm. İnanabiliyormusunuz,her birinin arkasından bir mektup çıktı!Geçirdiğimiz her sene için sevgi dolu sözler yazmıştı. 1997'deki resmimizin içinden çıkan zarf ise simsiyahtı.
Ve içinden şu sözler çıktı: "14 Mart 1997/Gözlerin bana başka birine dokunmuş gibi baktı/Söylemene gerek yok,biliyorum..." 2002'deyiz. Onu kaybedeli 4, aldatalı 5 yıl oluyor.İçim acıyor şimdi. Çünkü kadınlar biliyor, hissediyor... Seviyorum diyenin sevgisinden şüphe et, çünkü; aşk sessiz, sevgi dilsizdir...

****************************

Canlarım bu yazı bana maille gelmiş. Sizlerle paylaşmak istedim. İçim acıdı okurken. Siz o kadının yerinde olsanız aynı şeyi yapabilirmiydiniz?

18 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Çok zor bir soru canım. Allah yaşatmasın tabi ama yaşamadan cevap verilemez bence.
Ama bencede aldatıldığında kadınalr hisseder, sadece emin olamadıkalrı için susarlar... Allah göstermesin, çok zor yaaa...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucum, haklısın çok zor bir soru. Allah kimsenin başına vermesin. Çok kötü birşey.Öptüm canım

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Offf.. böyle bir şeyi kimse yaşamasın ve yaşatmasın. Çok sarsıcı bir hikaye gerçekten.:(

HAYAT dedi ki...

bu hikayeyi daha önce okumuştum ama şimdi senin sayende okuyunca daha net aklımda kalıcak :)
her ne olursa olsun benim sevgime saygı göstermeden afedersin ama bazı şeyleri dışarda arayan birinin eşi olmak çok zor
7 yılını berber geçiryorsun ve sonradan ne oluyorsa aldatıyorsun zavallılık bu başka hiç bi şey değil sadece bu yazı için genelleme olarak yazıyorum çevremizde o kadar çok buna benzer olaylar varki insan artık utanıyor , sanki çok güzel bir şeymiş gibi bunu devam ettiren eşine çocuğuna aldırmadan yapanlar var , aynısı kadınlar içinde geçerli allah bizi öyle insanlardan uzak tutsun hiç bir şeye saygısı olmayan insan değildir
ordaki kadının durumuna gelince tipik türk kadınları gibi değilde daha asil bir şekilde ölümünün ardından erkeğin ölen eşinin her şeyi bildiğini öğrenmesi kimimiz bağırığ çağırıp binbir türlü şeyler yaparız...ama vicdanının sesiyle aslında o hergün ölür ....
mutlucuğum haklı yaşamadan bilemeyiz ama ben yapamam gururuma sindiremem

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, haklısın Allah kimsenin başına vermesi canımcım.Çok fena yaaa

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, haklısın canım benim. Etrafımızda o kadar insan var ki böyle. Utanmıyorlar bir de ailelerin yüzüne bakarken. Sanki çok doğalmış gibi.
Allah kimsenin başına vermesin. Hikayedede ömür boyu vicdan azabı çekiyor adam. Aman böylelerinde vicdan var mı sizce. Neyse canım Allah kimsenin başına vermesin. Öptüm kocaman

pamuk dedi ki...

aldatılmak kötü allah kimsenin başına vermesin vicdan ruh muh insanlık yok bi kere aldatanlarda alt üst ettin beni :(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pamukcum haklısın tatlım, aldatılmak çok kötü birşey. Allah aldatanlardan korusun bizi.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

düşünmesi bile kötüü...:(

yonca hanımın sepeti dedi ki...

çok hüzünlü ama:(
Allah kimseye yaşatmasın...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bencede Periciğim.Düşünmesi bile feci

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Yoncacım, Allah herkesi korusun böyle olaylardan.Öptüm

Sanem dedi ki...

Okuyunca ürperdim. Hiçbir kadın yaşamamalı böyle şeyleri bence de. Neler neler oluyor şu hayatta.

balim dedi ki...

Bu aslinda ayse arman'in bi yazisi degil. Bu itiraf.com'dan bir yazi.. benide cok etkilemisti bu yazi her zaman okurdum.. Itirafcinin Nickname : benimhayatım .. Ayse Arman kendi ustlendiyse bu yaziyi cok ayip etmis..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sanemcim, insanın içi ürperiyor haklısın. Hayatta daha kötüleride oluyor maalesef. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sevgili arımayasilgisi, hoşgeldin siteme. Demek Ayşe Armanın yazısı değil. Bilmiyorum valla. Bana maille gelmişti bu yazı ve Ayşe Armanın yazısı diye gelmiş. Hakikaten dediğin gibiyse ayıp etmiş. Sevgiyle kal.

renkler dedi ki...

Hımmm:-( Çok hüzünlü bir yazı. Ben asla öyle sessiz kalmazdım. Ortalığı toz duman ederdim. İnsani olan davranış o olurdu. Bence kimse bu şekilde sineye çekemez. Çekmemeli de...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bencede renklerciğim, İnsan bunu nasıl sineye çekebilir ki. O kadar yıl susmak, nasıl başarır insan. Bende yapamazdım. Bencede kimse yapmamalı...