16 Aralık 2007 Pazar

GECE VE KARANLIK

Gece ve Karanlık Nedir Benim İçin?

Canım arkadaşım Mutlu ve Umut'lum sormuş bana bu soruyu . Çok da iyi etmiş. Severek cevaplayacağım.
Ben geceleri severim. Kendimle başbaşa olmak, kendimi dinlemek çoğu zaman huzur verir bana. Sessizliği severim, çok fazla gürültüden hiç hoşlanmam. İşte o yüzden gecenin sessizliğine aşığım ben.
Karanlıktan pek hoşlanmam. Ama korkarmısın derseniz öyle bir karanlık fobim yok.Çok ışıkta başıma ağrı giriyor sanki. Loş ışıklardan hoşlanırım daha çok ben. Öyle çok ışıklı ortamlar beni sıkar. Sanırım çok romantik bir insan olduğumdan bilemiyorum. Odamdada mumlarım vardır benim, çoğu zaman hafif bir müzik eşliğinde yakarım mumlarımı... O mum ışıklarında, hafif müzikle elimde sıcacık kahvemle huzur buluyorum bazen.
Eğer moralim bozuksa yine aynı ortamı kendime yaratır sessizce gözyaşlarımla hesaplaşır, saatlerce düşünürüm. Birşeyler karalarım, içimdekileri dökerim kağıtlara gecenin sessizliğinde. Şiir yazmayı çok severim ben. İlham en fazla gecenin o sessizliğinde oluyor.

Geceleri sokağa çıkmayı sevmem pek. Karanlık sokaklarda tek başıma hayatta yürüyemem. Çok korkarım, sanki biri benim takip ediyor gibime gelir hep. Küçücük bir ses duysam dönüp dönüp arkama bakarım. O yüzden iş çıkışlarımda genelde kalabalık sokaklardan yürürüm. Çok geç bir saatse eğer babamı ararım gelir alır beni.

Küçükken bir huyum var dı ki sormayın. Muhakkak evde en önce ben uyumalıydım. Eğer herkes uyuduktan sonra yatağıma gidersem hayatta uyuyamazdım. Birde gözlerimi sımsıkı kapatırdım ve kesinlikle açmazdım, garipten sesler bile duysam:)

Evde tek kalmaya alışkınım ben. Yazın annemle babam yazlık eve giderler ben çalıştığım için hafta içleri evde hep yalnızım. Ancak hafta sonları yazlık eve gidebiliyordum. İlk zamanlar ürkerdim hep karanlık evde tek başıma, hatta uyurken yan odanın ışığını açık bırakır yatardım ama sonraları alıştım şimdi hiç ışık yakmadan uyuyorum geceleri.

Aslında benim yılar önce yaşadığım komik bir anım var karanlıkla ilgili. Sizlerle onu paylaşmak istiyorum... Çok güleceğinize eminim.

Sanırım üniversite 3. sınıftım. Tam net hatırlamıyorum. Annemle babam şehir dışındaki yazlık eve gitmişlerdi. Ben vizelerim olduğu için gitmemiş evde ders çalışıyordum. Çok kahve içerdim o zamanlar. Uykum kaçsın diye. Malum vize zamanı. Ders çalışmaya ara verdim gece saat 12 gibi. Ve uykumda yok, ne yapsam diye düşünürken aklıma yeni aldığım bir film geldi. 'Halka-1'...
Belki çoğunuz izlemiştir bu filmi bilemiyorum. Korku filmi izleyeceğim düşünsenize ve evde yalnızım. Korkmam canım niye korkayım. Neyse filmi gayet rahat bir şekilde DVD ye yerleştirdim. Ve başladım izlemeye. Birde ne yaptım derseniz evde tüm ışıklar kapattım sinema ortamı hazırladım göya. Nerden bilirim bu kadar çok korkacağımı:)

Filmin ortalarına doğru evdeki çoğu ışık açıldı bu arada:) Ben öyle bir odaklanmışım ki filme. Hem korkuyorum hem izliyorum. Müstahak sana valla diyorum kendi kendime. Oh olsun kork. Kapat şunu. Yokk nerde izlemeye devam. Filmin sonunda filmin karekterlerinden biri TV izlerken televizyonun içinde böyle iğrenç bir yaratık çıkıyor ve adamı öldürüyor...


O an sanki bizim TV'den çıkıyormuş gibi geldi bana. Neyse film bitti sonunda. Ve ben tam yerimden kalktım DVD'ye yöneldim CD'yi çıkartacağım elim havada ne oldu dersiniz... Elektrik kesildi:( Tabi ben evin içinde çığlık çığlık el lambası aradım. Herşeyi döke saça buldum. Ama siz bana sorun birde o an ki psikolojimi. Ve ne yaptım dersiniz elektrik gelene kadar elimde el lambası yatağımda oturmuş sürekli etrafa tuttum. Ve elektrik gelmedi sabaha kadar. Gün ışımaya başladı ki ben o zaman uyudum. Bu benim için komik bir o kadar da korkunç bir anı olarak kaldı. Bir daha asla evde tekken korku filmi izlememeye karar verdim. Ama sonra arlanmadım ve Halka-2 filminide aldım ama asla evde tek izlemedim:)

Çocukken de korku filmi izlerdim ben. Ablamla oturur izlerdik. Sonra o mışıl mışıl uyurdu ben uyuyamazdım. Korktuğumuda söylemezdim bir daha izletmez diye:) Çocukken en çok korktuğum film 'Elm Sokağı Kabusları' idi. Belki çoğunuz hatırlar bu filmi. Yani anlayacağınız bu korku filmi izleme huyum çocukluktan beri var. Hem korkarım hem izlerim:)

İşte benim gece ve karanlığım böyle. Şimdi de canım arkadaşlarımdan Hislerim ve Ben , Perili Köşk sizin geceniz ve karanlığınız nasıl?

17 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhahbbet çiçeğim alltaki sobe konusuna bir daha bakayım da yazayım diye geldim baktım ana bir sobe daha,neyse geceyle ilgili fikrimde sobelemişti ,zaten ikisini de yazacaktım şimdi...
elektrik kesintisi nasıl bir tesadüf olmuş valla helal olsun sana, ben korkudan sokaklara falan fırlardım herhalde...
şimdi bende şu yılanlı filmi izliyorum ama evde eşim var...nihoho..

Mutluveumutlu dedi ki...

Cevaplandırdığın için teşekkürler canım. Çok güzel anlatmışsın ama sonunda "ay ne alemsin muhabbetim"
dedim yani :) Ben hayatta evde tek başıma korku filmi izleyemem, iyi cesaretleyimişsin inanki, bir ışıkları söndürmüşsün yaa :)))

TuBiKKo dedi ki...

meraba muhabbe çiçeği, biliyo musun çocukken ben de evde herkesten önce uyumak isterdim senin gibi...imkanı yok uyuyamazdım yoksa. he bir de gece korkarak uyanmşsam falan babamın horladığını duymak isterdim ki o ses bana güven verirdi :) yazını okuyunca ben de farkettim ne kadar çok ortak noktamız olduğunu :) bundan sonra ziyaretine gelicem sık sık görüşürüz...

HAYAT dedi ki...

korkularını çok güzel sade bir şekilde anlatmışsın cnm okurken bazen ortak yönlerimiz olduğunu anladım :) en kısa zamanda bende yanıtlıycam cnm .....

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Periciğim, hiç sorma valla.Kendimi sokaklara atmadığıma şükrediyorum çünkü çok korkmuştum... Öptüm canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucuğum valla ışıkları söndürdüm. Öyle de keyifle başladım ki izlemeye.Ama sonu feci oldu:) Valla çok korkmuştum. Şimdi gülüyorum halime.Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Tubikkocum, hoşgeldin. Sık sık geleceğim bende ziyaretine. böyle ortak noktalarımın bulunduğu yeni arkadaşlar edinmek ne çok mutlu ediyor beni. Öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim canım benim, bekliyorum en kısa zamanda. Ortak noktalarımız olması ne güzel canım arkadaşım. Öptüm kocaman

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim canım senin sayfana giremiyorum. ne sorun var acaba???

Berrin dedi ki...

1 ay once bende evde yalnız gerılım ızlemeye kalktım tum ısıkları actım :) msn dede en yakın arkadasım var oda ızlıyordu fılmı..msn den krıtık yapa yapa ızledık..hıc ettık fılmı :)))

cok hos anlatmıssın..geceye daır hıslerımız benzer..ozellıkle mumlar ortak noktamız..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, demek sende mumları benim gibi çok seviyorsun. Ne güzel dimi mum ışığı.
Gerilim filmini msnde kritik yaparak izledin demek:)Benim gibi sende ışıkları kapatıp izleseydin yaa tek başına. Zevki öyle çıkar:) Öpüyorum canımcım

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

yani hem kork hemde sen korku filmi izle üstüne bide yalnız ol bide elektirkler gitsin bir an kendimi düşündümde bütün apartmanı ayağa dikerdim valla :):):)
bak salon karanlık kalkıp gideyim kzıları yoklayıp kıvrılayım kocamın yanına dahada beni korku almadan :):):)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Uyyy.. gerilim filmi mi seyrediyorsun. Hayatımda bir adet korku filmi seyrettim. Sanırım 20 sene önce falandı. Ve sadece 15 dakikasını seyretmiştim. Hala aklımdan çıkmıyor o sahneler. Bana ters yani bilemiyorum.:)) Hayır yaksan mumlarını, bir romantik komedi koysan şöyle sakin sakin seyretsen ya.. niye kendine işkence ediyon gülüm sen bırrr:)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Valla ikizlerimizin tatlı annesi hiç sorma.Valla ben apt değil ama evde çığlık çığlığa bağırdığımı biliyorum. Kötü bir tesadüftü. Aklımı kaçırmış gibi elimde lamba etrafa tuttum sabahtan beri. Beni birileri öyle görse ne çok güler:) Öptüm tatlım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, seviyorum gerilim filmleri ama artık yalnız izlemiyorum:) Çok fena korku filmlerinide izlemiyorum. Geçende eniştem ve ablamla testere filmini izledik. Sonra eniştem beni korkutmaya başladı evde. Sonra Uyudum sonra ama sen bana sor:)Küçücük bir çıtırtıda gözüm odaMın kapısındaydı:)Doğru valla yakayım mumlarımı şöyle bir komedi filmi izleyim ben:) Öptüm canım benim

Adsız dedi ki...

kabadayı filmini bende izledim yanımdada ismini vermek istemediğim bir ilkokul arkadasım vardı güzel bir film anlamlı bir gece

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ne tesadüf, bende ilkokul arkadaşımla gitmiştim. ismini bende vermeyim:)