27 Aralık 2007 Perşembe

''HAYATIMI ANLAMLI KILAN 7 ŞEY''

Canım arkadaşım Renklerciğim, beni sobelemiş. Konu çok güzel ama çok da düşündürücü.
"Hayatımı Anlamlı Kılan 7 şey"

1. AİLEM: Onlarsız bir yaşam düşünemiyorumÇok büyük bir aile değiliz biz. Annem, babam ve ablam ve ben. Ablamın evlenmesiyle 3 kişi daha katıldı ailemize. Eniştem ve tatlı 2 tane yeğenim. Biz birbirine bağlı bir aileyiz. Annem ve ablamla arkadaş gibiyimdir. İlerde ben evlenince biraz daha genişleyecek bu ailemiz:) Ailemi çok seviyorum...

2. AŞKIM: Aşk bulunması çok zor birşey. Ve insan aşkı bulduğundaymetini bilmeli. Tabi karşılıklı olarak. Karşılıklı olmadıkça aşk acıdır sanırım. Umarım herşey dilediğim gibi olur ve aşk hayatımın en anlamlılarından olur bir ömür boyu...

3. SAĞLIK: Sağlık olmadığı sürece hayatta ne paranın, ne gezmenin, ne öğrenemenin keyfi olur diye düşünüyorum. Sağlık hayatımızın en önemli parçalarından biri.

4. İŞİM: İnsanın kendi ayakları üzerinde durması kadar güzel ne olabilir? Hele ki işinden kazandığın ilk maaşın sevinci. İnsan sevdiği işi yapmalı. Ben mesleğimi çok seviyorum. Zevklede yapıyorum işimi. Ama bazen devletin mesleğim için önüme koyduğu engeller canımı çok sıkıyor. Umarım kısa zamanda bu engelleri aşarım...

5. HAYALLERİM VE UMUTLARIM: İnsan hayalleri ve umutları olmadan nasıl yaşar ki. Söyleyin bana kaçımız hayal kurmadan durabiliriz. Yada kaçımız umut etmeden yaşayabilir. Hayatımızın rengidir hayallerimiz. Her zaman her hayalimiz ve umudumuz gerçek olmasada yine de hayal etmek ve umut etmek güzel.

6. DOSTLARIM: Dostluk üzerine Can Dündar'ın bir yazısı var. Çok güzel anlatmış hayatta dostluğun ne kadar önemli olduğunu...

Saate bakmaksızın kapısını çalabileceği bir dostu olmalı insanın... "Nereden çıktın bu vakitte" dememeli, bir gece yarısı telaşla yataktanrladığında;"Gözünün dilini" bilmeli; dinlemeli sormadan, söylemeden anlamalı... Arka bahçede varlığını sezdirmeden, mütemadiyen dikilen vefalı bir ağaç gibi köklenmeli hayatında; sen, her daim onun orada durduğunu hissetmelisin. ihtiyaç duyduğunda gidip müşfik gövdesine yaslanabilmeli, kovuklarına saklanabilmelisin. Kucaklamalı seni güvenli kolları,... dalları bitkin başına omuz, yaprakları kanayan ruhuna merhem olmalı... Sırlarını verebilmeli, en derin yaralarını ıp gösterebilmelisin; gölgesinde serinlemelisin sorgusuz sualsiz... Onca dalkavuk arasında bir tek o, sözünü eğip bükmeden söylemeli, yanlış anlaşılmayacağını bilmeli. Alkışlandığında değil sadece, asıl yuhalandığında yanında durup koluna girebilmeli. Övmeli alem içinde, baş başayken sövmeli ve sen öyle güvenmelisin ki ona, övdüğünde de sövdüğünde de bunun iyilikten olduğunu bilmelisin, "hak ettim" diyebilmelisin. Teklifsiz kefili olmalı hatalarının; günahlarının yegane şahidi... Seni senden iyi bilen, sana senden çok güvenen birrdaş... Gözbebekleri bulutlandığında yaklaşan fırtınayı sezebilmelisin. Ve sen ağladığında, onun gözünden gelmeli yaş...

7. GEZMEK, ÖĞRENMEK, OKUMAK : Okumak benim en büyük zevklerimden biri. Okumayı çok seviyorum. Kitap okumak beni bambaşka dünyalara götürür herzaman. Gezmek, yeni yerler görmek ne kadar güzel şey. Şuan pek gezemiyorum ama:)

************************

Hayat Seçimlerden İbarettir

Hayat:
Çetele tutmak değildir.
Seni kaç kişinin aradığı, kiminle çıktığın, çıkıyor olduğun veya çıkacağın demek de değildir.
Kimi öptüğün, hangi sporu yaptığın veya kimlerin seni sevdiği de değildir.
Hayat ayakkabıların, saçın, derinin rengi değildir.
Nerede yaşadığın veya hangi okula gittiğinde değildir.
Aslında hayat, notlar, para, giysiler, girmeyi başardığın yada başaramadığın okullar, işler de değildir...

Hayat:
Kimi sevdiğin ve kimi incittiğindir...
Kendin için neler hissettiğindir...
Güven, mutluluk ve şefkattir...
Arkadaşlarına destek olmak ve nefretin yerine sevgiyi koymaktır...
Hayatskançlığı yenmek, önemsemeyi öğrenmek ve güven geliştirmektir...
Ne dediğin ve ne demek istediğindir...
İnsanların sahip olduklarını değil, kendilerini olduğu gibi görmektir...
Her şeyden önemlisi, hayatı, başkalarının hayatını olumlu yönde etkilemek için kullanmayı seçmektir...
İşte hayat bu şeçim den ibarettir...

***********************

Bende Mutlu Umutlumu ve İncegülülümü sobeliyorum:) SEVGİYLE KALIN...

12 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Hepimiz için hemen hemen aynı şeyler.. Bunlar olmadan yaşamak ne kadar zor olurdu. Allah bu 7 şeyi hatından hiç eksik etmesin canım.
Bende en kısa zamanda cevaplandıracağım, teşekkürler.
Öpüyorum çok

berfin dedi ki...

canım arkadaşım
ailenden aşkından işinden hiç ayrılmasın umarım.herşey gönlüne göre olur.can dündarın yazısına bayıldım.ama nerde artık öyle dostluklar.sen öyle olsan karşındaki seni kullanmaya çalışıyor.ben bu yüzden çok çektim.hep verdim ne aldığıma bakmadan.şimdi akıllandım önce karşımdaki hak ediyormu diye bakıp sonra açıyorum içimi.yoksa öyle kıyıda bekliyorum.bu arada insanın sevdiği işi yapması gibi yok valla:)ben yapamıyorum ama neyse:)öptüm seni

Adsız dedi ki...

öyle güzel bitirmişin ki yazını okumaya doyamadım...hayatını anlamlı kılan her şeyi çok güzel ifade etmişsin...benim dostum olmadı ama ben herkesin dostu oldum insanlar bana güvendi ama ben onlara güvenemdim insanları tarttım ilk önce anlatacağım şeyler yada paylaşıcaklarım hakkındaki yorumları sezer oldum dostlukla ilgili yazıyı öyle güzel anlatmışsın ki işte öyle olmalı dedim benim karşıma öylesi daha çıkmadı ama günün birinde çıkacağını biliyorum...dostluk saf olmalı temiz olmalı birbirlerinin hataşarını yanlışlarını görsen bile kırarak inciterek söylenmemeli dost kelimesini iyi bilmeli yatak odasına kadar her şeyini her sırrını anlatmamalı o zaman neye yaradı ki iki kişinin özelliği dost demek zor günlerinde beraber olmaktır paylaşmaktır zaten sen anlatılcak her şeyi anlatmışsın... benim bunlardan biraz ağzım yandığı için böyle yazıyorum cnm ama her şeyin üstünden geçen tek gerçeğin benim kalbimin sahibi olan kişi..biraz karıştı ama cnm hoşgör :) mutlu yıllar

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucum, Allah hayatımızda anlam taşıyan hiçbirşeyden ayırmasın bizi. Teşekkür ederim. Bende seni öptüm canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berfincim, sağol tatlım. Maalesef gerçek dost bulmak çok zor bende aynı durumdayım senin gibi. Arkadaş çok ama gerçek dost yok gibi birşey.Bende zamanında öyle çok iyi niyet gösterdim dostlarıma ama hep hayal kırıklığına uğrattı çoğu beni.Umarım Can Dündar'ın yazısında ki gibi öyle dostlar birgün çıkar kaşımıza:)Bende seni öptüm tatlım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özlemcim, canım yazdıklarımı beğenmene sevindim. Dost bulmak çok zor sana katılıyorum. Maalesef hep dostluklar menfaate dönüşmüş. Seninle aynı fikirdeyim.Can Dündar'ın anlattığı dostluğu bulmak ne kadar güzel olurdu. Ben hep iyi niyetli olduğum için mi bilmem öyle dost pek çıkmadı karşıma. Umarım çıkar hepimizin karşısına öyle candan gerçek dostlar. Sana da mutlu yıllar tatlım. Herşey dilediğin gibi olsun. Öptüm

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim,içtenlikle yazdığın duyguların için teşekkürler,sobeleri bu yüzden çok seviyorum,daha iyi tanıyoruz birbirimizi....
allah herşeyi gönlüne göre versin,hep sevdiklerinle beraber...
sevgiler,mucks...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, sizlerle böyle şeyleri paylaşmak beni çok mutlu ediyor. Sobelere bende bayılıyorum bu yüzden. Teşekkür ederim canım. Allah seninde herşeyi gönlüne göre versin. Bende öptüm.

emel'ce dedi ki...

Mutlu yıllar...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sana da mutlu yıllar canım...

Unknown dedi ki...

Ben geldimmm,linklerinde adımı gördüm sevindirik oldum,hayatının anlamları ne güzel ne hoş,şimdi diğer yazılarına bakmalıyım ,görüşürüz....

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, hoşgeldin. Yazımı beğenmene çok sevindim.Görüşürüz tatlım.