13 Kasım 2007 Salı

BÖREK CANAVARI:)


Dün herzaman ki gibi bir güne uyandığımı zannediyordum. Ama nerden
bilirdim ki oburluğum üzerimde :) Dün akşam üstü canım çok fena börek istedi. Ama öyle böyle değil. Ben börek canavarıyımdır :) Çiğ yufka bile yerim yani. Beni öyle şişko biri zannetmeyin sakın. Ayıptır söylemesi kilomda tam yerindedir :)

İlk işim markete gidip yufka almak oldu. Sonra evde bulunan malzemlerden yapayım dedim. Bir kısmını peynirli, bir kısmını patatesli, sosisli falan. Yani ordumu yiyecek dedim sonra kendi kendime birazcık yapsam yeter. Ama börek canavarıyım yaa hani. Neyse gittim 3 tane yufka aldım ve bir güzel sardım. Sonra bir güzel de kızarttım. Nasıl mı yaptım? Bilmeyeniniz yoktur ama yine de anlatayım;

Malzemeler:

3 adet yufka
Yaklaşık 250 gr beyaz peynir
Yarım demet maydanoz
Kızartmak için sıvı yağ

Yapılışı:

Maydanozu ince ince kıyın. Peynire katıp çatalla ezin. Yufkaları önce ortadan ikiye kesin. Her parçayı 5 eşit dikdörtgen parçaya bölün. Uç kısımlarına yeterince harç koyup yufkanın iki yanlarından ince kıvırıp rulo halinde sarın.Ucuna az su sürerek yapıştırın. Derin bir tavaya sıvı yağ koyun. Yağ kızınca börekleri atıp pembe renkte kızartın. Kağıt havlu yayılmış bir servis tabağına alıp sıcak olarak servise sunun...

AFİYET OLSUN :)

12 yorum:

berfin dedi ki...

çiçeğim valla nerden geldim buraya ya:)inanmassın bende börek hayali kuruyorum sen gibi bir canavar olarak:)tam benim sevdiğim gibi çıtır çıtır... banaadaaaaa:)akşam gidip yapmassam çatlarım.ellerine sağlık.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berfincim, valla gel ye dicem ama maalesef börek canavarı hepsini yedi:)Çok güzel yapmışım:)Ama gel ben sana yine yaparım...

renkler dedi ki...

Afiyet olsun. Maden kilo sorunun yok, ye yiyebildiğin kadar. Ben de börek canavarıyımdır. Kızarmış börek pek yapmam ama tüm yufka böreklerine bayılırım. Bu sigara böreğini bazen şöyle yapıyorum. Mantı seviyorsan mutlaka dene: Kıymalı sigara böreği sarılır. Kıyma çiğden konur. Kızartılır, üzerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biberli yağ dökülür, bol kalori alınır ama çok çok basit ve lezzetlidir. Kızrtma yapmayayım dersen de yarım yufkaya çiğ kıymalı harç konur, rulo yapılır. İki santim kalınlığında kesilip aralıklı tepsiye dizilir ve fırına verilir. Ayyy, acıktım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Merhaba Renklerciğim, valla tarifini muhakkak deneyeceğim. Böreğin her türlüsüne açığım:)Valla bende acıktım mı ne:)

بerجesتe dedi ki...

öncelikle blogun hayırlı olsun çiçek'cim..
sonralıkla,yapılır mı şimdi bu bana tam da oruca niyetlendiğim ve de iftarın gelmesini sabırsızlıkla beklediğim şu demde! :) eh gönderirsin diyecegim ama kalmamıştır kesin...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Teşekkür ederim bercestecim. Evet börek kalmadı ama yeniden yapayım canın sağolsun canım...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

akşamın bu vakti olmadı şimdi ya,canım istiyor,nerden bulcam ben yufka....

Sanem dedi ki...

Ellerine sağlık nefis olmuş belli. Ben de isteriiim! :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım perim bak şimdi, ben gönderyeim valla topluca bolg ailesine:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sanemcim, sanada yollarım valla böreklerre gellll:)

Bocuruk dedi ki...

Ohhh valla harika görünüyor. Nasıl da canım istedi. Ellerine sağlık. Akşam eve dönerken yufka mı olmalı ne yapmalı :)
Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bocurukcuğum, teşekkür ederim canım...