27 Kasım 2007 Salı

KAHVE TANELERİ...


KAHVE TANELERİ GİBİ OLABİLECEĞİNİZ BİR EŞ....

Bir baba, evlenmek üzere olan oğluna tavsiyelerde bulunuyormuş.
"Son tavsiyemi mutfakta anlatmak istiyorum" demiş.
Mutfağı ve yemek yapmayı bilmeyen delikanlı
"Olur" demiş çekine çekine.
Baba, ocağa aynı büyüklükte üç kap koymuş, hepsini
suyla doldurup üçünün de altını yakmış.
"Şimdi, istediğim her şeyden iki tane vereceksin
bana" demiş oğluna.
Sırasıyla havuç, yumurta ve kavrulmamış kahve
çekirdeği istemiş...






Oğlu hepsinden ikişer tane vermiş babasına.
Adam iki havucu birinci kaba, iki yumurtayı ikinci kaba ve iki
kavrulmamış kahve çekirdeğini üçüncü kaba
koymuş.
Her üçünü de yirmi dakika süreyle kaynatmış.
Daha sonra kapları indirip yemek masasına buyur etmiş
oğlunu.
Yemek masasında üç tabak duruyormuş.
Kaplarda kaynayan havuçları, yumurtaları ve kahve
çekirdeklerini büyük bir özenle tabaklara yerleştirmiş.
Sonra oğluna dönüp sormuş: "Ne görüyorsun?"
Oğlu düşünürken açıklamaya
başlamış."Havuçlar haşlandıkça
aslını kaybedip yumuşamış.
Yumurtalar görünüşte baştaki gibi sert duruyorlar ama
içleri katılaşmış.
Kahve taneleri ise olduğu gibi duruyor, başta neyseler
sonunda da öyleler.. "
Sonra asıl tavsiyesine sıra gelmiş: "Evlilikte
aşk ve şefkat birlikte olmalıdır.
Aşksız bir evlilikte her iki eş de şu
gördüğün havuçlar gibi birbirlerini tüketirler, eskitirler,
pörsütürler.
Şefkatsiz bir evlilikte ise eşler birbirlerine ne kadar
tahammül etseler de, şu gördüğün yumurtalar gibi içten içe
katılaşırlar, birbirlerinden uzaklaşırlar.
Aşkın da şefkatin de olduğu bir evlilikte ise,
şartlar ne olursa olsun, eşler tıpkı şu
kahve taneleri gibi, birbirlerinin yanında kalırlar, kendi
kişiliklerini yitirmezler.
Kahve tanelerinin tekrar kaynatılmaya hazır olmaları
gibi, onlar da birbirleriyle baş başa uzun yıllar
geçirmeye isteklidirler.
Oğlu aldığı bu dersten tatmin olmuşa
benziyordu.
"Asıl ders bu değil!" dedi baba.
Oğlunun elinden tuttu, ocağın üzerinde
bıraktığı kapların içinde kalan suları
gösterdi.
"Havuçlardan ve yumurtalardan arta kalan suya bak... İkisinde
de bir tat yok "
Kahve çekirdeklerini çıkardığı kaptaki suyu
yavaşça bir fincana boşalttı.
Mis gibi taze kahve kokuyordu. Fincanı oğluna uzattı.
"İçmek istersin herhalde" dedi.
Oğlu kahvesini yudumlarken konuşmasını sürdürdü.
"Kahve çekirdekleri gibi birbirlerini tüketmeyen eşlerin
paylaştığı yuva da işte böyle olur. Mis
gibi, temiz ve huzur verici.
Başka herkesin fincanına koyup yudumlayacağı
taze kahve gibi...
Çünkü onlar birbirlerini harcamayarak, birbirlerine aşkla ve
şefkatle davranarak hayata kendi tatlarını,
kokularını ve renklerini katmayı
başarırlar."
Kahve taneleri gibi olabileceğiniz bir eşle yaşam geçirmeniz dileğiyle...


******************


Ne kadar güzel bir hikaye değil mi arkadaşlar... Allah herkese böyle bir eş, böyle sıcak, huzurlu bir yuva versin...

25 yorum:

Sanem dedi ki...

Ne güzel bir hikayeymiş Muhabbet Çiçeği. Saol paylaştığın için. Mis gibi kahve koktu buralar :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sanemcim, teşekkür ederim yorumun için beğenmene çok sevindim. Hemen sanada mis gibi kahve yolluyorum. Öptüm tatlım.

Benim Hayatim dedi ki...

çok güzelmiş :)

HAYAT dedi ki...

mükemmel bir şey ya bu tür şeyler yeni evlencekler için bence okunması gerek izlinle diğer arkadaşlarıma bunu maille yollamak istiyorum ki herkes bunu okusun :) böyle güzel hikayelerini bekliyoruz canımcım kendine iyi bak

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mücevher Kutusu,beğenmene çok sevindim canım. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim canım benim, beğenmene çok sevindim.Tabi ki arkadaşlarınla paylaşabilirsin. Ne demek:)Sende kendine iyi bak tatlım...

Mutluveumutlu dedi ki...

Gerçeken hikaye çok güzelmiş, sağol bizlerle paylaştığın için canım.
Aminn, Allah herkesin gönlüne göre versin.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucuğum, amin canım. Allah herkesin gönlüne göre bir eş versin. Öptüm

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çok çok ince bir dengedir o. Bir inşa edersen daha yıkılmaz. Lakin ipin ucu kaçtı mı daha toparlayamazsın malesef.:( Harika bir hikaye. Umarım evlilik düşünen arkadaşlar çok çok mutlu bir imza atsınlar.:)

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çiçeğim sen öğretmenmişsin yahu. Affet bilmiyordum. Öğretmenler günün geçte olsa kutlu olsun güzelim.:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, çok teşekkür ederim canım. Ne güzel söyledin öyle, evlilik çok iyi temellerle atılmazsa yıkılabilir tabi. Umarım ilerde evlendiğimde çok iyi inşa ederiz o temelleri.Ve en mutlu imzalara yerveririz. Öptüm

renkler dedi ki...

Amin canım amin... Umarım hepimizin evliliği hep güzel gider, kahve taneleri gibi...
Çok güzel bir hikaye:-)

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

güzel bir hikaye fakat ben sonundaki duana amin desem daha iyi olur :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Renklercim,teşekkür ederim canım. inşallah...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökhancım, Amin:) İnşallah hepimizin evlilikleri öyle huzurlu, mutlu olur. Darısı Mutlu evlilikler yapmamıza...

berfin dedi ki...

canım çok güzelmiş gerçekten.inşallah allah sanada kahve çekirdeği gibi birini nasip etsin.amiinnnnnn:)

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim yüzümde mutlu bir ifade ile okudum ,gerçekten benzetmeler ne iyi uymuş...
paylaştığın için teşekkürler....

pamuk dedi ki...

ne güzelbi yazı bizlerle paylaştığın için tşk ler bence de amin :)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berfincim teşekkür ederim arkadaşım. Aminnn:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, asıl ben teşekkür ederim yorumun için. Beğenmene sevindim. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pamukcuğum, Allah herkese böyle bir eş ve yuva versin. Amin:)

Jilfeym dedi ki...

amin yaa aminnnn

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Fındukzadem, AMİN AMİNNNN:) öPTÜM KOCAMAN.

yonca hanımın sepeti dedi ki...

nasıl güzel bir hikaye iyiki yazmışsın.Bende amin diyor ve seni çook öpüyorum:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Yoncacım, sağol canım. Bende seni çok çok öpüyorum.