14 Mayıs 2008 Çarşamba

Pardon Acaba Sizi Sevebilir miyim?

- Pardon!
- Acaba sizi sevebilir miyim?
- Neden?
- Neden olacak, korkuyorum!
- Korkuyor musun?
- Evet ya, korkuyorum.
- Çünkü seni seversem hemen huyun suyun değişecek.
Sende sevdiğim şeyler farklılaşacak.
Şımaracaksın.
Beğenmez olacaksın artık beni.
Çünkü ben artık muhtaç olmuş olacağım sana, senin gözünde.
Öyle değil mi?
Bilmez misin?
Muhtaç olmak acizliktir.
Şimdi seni sevdiğim için cezalandıracaksın beni biliyorum!
Hor göreceksin.
Bekleteceksin.
Aramayacaksın.
Menfaatlerin ön plana çıkacak.
Şayet menfaatlerini de sevmezsem beni sileceksin.
Yalan mı?
Sileceksin işte!
Sonra her gün benden azar azar uzaklaşacağını seyredip kahrolacağım.
Yahu ben bir seven'im.
Yani seni sevgimle onurlandırmış bir insan.
Dünyayı ayakta tutacak insan kudretinin adıdır sevgi...
Şimdi ben sevdim diye, bu kudrete ve cesarete sahip oldum diye sen beni nasıl ve ne hakla cezalandırabilirsin?
Aklım almıyor...
Zeka seviyem de...
İnsanlığım da...
Yüreğim de...
Yok! "Seni seviyorum" cümlesini çok sarf etme eskir!
Yok! Herkese "seni seviyorum" deme, sadece aşık olunca kullan!
Yok! "Seni seviyorum" demeden önce binbir hokkabazlık yap ve şirin görün ki sevdiğin sevildiği için kendini dev aynasında görmesin, onu inlet, süründür, aklını başına getirt, mahvet!
Neden?
Çünkü, bu makbul...
Kaç....
Sevsen de sevmesen de kaç!
Neden?
Çünkü kaçan kovalanır aptal!
Kaçan kovalanır...
İyi de, neden sevdiğim için kaçıyorum ki?
Ben kaçacak ne yaptım?
Kaçarak daha mı makbul olacağım?
Kaçarsam daha mı kıymetim anlaşılacak?
Sevmek utanç verici bir şey mi ki kaçmam gerek!
Anlayamıyorum...
Oysa ben zaten sevdiğimi severek devleştirmişimdir.
Onun dev aynasında kendisini yeniden devleşmesine ne gerek var ki?
Bir görebilse benim gözlerimle kendini, eminim kıskanacaktır bendeki kendisini...
Yok ama yok!
Bilmez sevgililer sevilmenin eşsizliğini, bilmez...
Ondandır bol keseden sevgiyi böyle tüketişleri...
Ben hiç şımarmayan, değişmeyen, yozlaşmayan, uçup gitmeyen, tükenmeyen Sevgi görmedim.
Artık cenaze törenleri iki türlü yapılmalı.
Biri bedenler için, Diğeri zorla öldürülen sevgiler için!...
Ne demiş Yılmaz Erdoğan, " Ben senin beni sevebilme ihtimalini sevdim"...
Anlayın artık varlıkları değil, ihtimalleri sever olduk...
Neden?
Çünkü ihtimaller hayallerimizdir.
Sevmekse hayatın bir gerçeği.
Hayallerimizde sevgilimiz hiç değişmez.
Hatta "seni seviyorum" dedikçe ya gözleriyle, ya elleriyle ya da tatlı diliyle " beni sevdiğin için teşekkür ederim aşkım " der...
Teşekkür etmek!
Beni sevdiğin için...
Evet ya...
Bir onurdur, bir ödüldür, bir şerefdir sevmek ve sevilmek.
Özgürlüğümüzdür...
Cesaretimizdir...
İnsanlığımızdır.
Ayrıcalığımızdır...
Ama ne yazık ki birde bütün bunları farkında olamayışımızdır sevmek...
Korkuyorum...
Hep sevdiğim için cezalandırıldım.
Artık "seni seviyorum" derken bana tuhaf tuhaf bakmayacak varlıkları daha çok sevmeye niyetliyim...
Bir çiçek gibi...
Bir hayvan gibi...
Bir dağ manzarası gibi...
Bir su damlacığı gibi...
Bir küçük tomurcuk gibi henüz doğmakta olan...
Çünkü hepsinin insanlarda var olan bir büyük silahtan arındırılmışlığı var.
Yani dilleri yok, dilleri!
Konuşamazlar...
Sadece dinlerler...
Sevginizi anlayarak hissederek dinlerler.
Onlara "Pardon! Acaba sizi sevebilir miyim? " demeniz gerekmez.
Direkt söylersiniz sevginizi hesapsızca, umarsızca...
Saymadan...
Ve sevgimi ifade edecek her türlü çılgınlığı hesapsızca yapmak istiyorum.
Gurur denilen sözcüğü sözlüklerden çıkartmak, sevdiğim için sevilerek ödüllendirilmek istiyorum...

Pardon sizi sevebilir miyim?

20 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Gerçekten çok doğru bir yazıymış bu Can Dündar'ın paylaştığın için teşekkür ederim.Duygularımı buldum okurken.İşte bende zaten; Seni Seviyorum dediğim zaman onunda bana aynı saflıkla Seni Seviyorum diyebilen,mefaatsiz bir sevgi arıyorum.Ben kişi değil sevgiyi arıyorum aslında...
Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, okurken duygularını bulduğunu tahmin edebiliyorum. İnsan gerçekten gerçek sevgiyi arıyor hep. Kimisi şanslı oluyor buluyor, kimisi ise şanssız oluyor. Ama yine de birgün mutlaka gerçek sevgiyi bulmanı diliyorum arkadaşım. Sevgiyle kal.

GÜL BAHÇESİ dedi ki...

Ne tevafuk canım. Arkadaşımla bizde msn'de insanlar bizim hakkımızda ne düşünüyorlar acaba dıye yazışıyorduk. Aman dedik ne düşünürlerse düşünsünler biz her zaman hüsnü zan ile bakalım ve öyle düşünelim diye söyleştik.Birde sizin bloga baktım konu aynı .Yüregi her zaman sevgiyle atan gerçek dostluklar için.

Unknown dedi ki...

beni sevebilirsin:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülbahçesi, çok tesadüf olmuş evet. Hayatta yaşadığımız tüm sevgilerin gerçek olmasını diliyorum hep. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, canım arkadaşım benim seni zaten seviyorum :)))

Aylin Ünlü dedi ki...

Yine Can Dündar,yine müthiş bir yazı,paylaşmaya devam et çiçeğim,öpüyorum

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, evet yine Can Dündar :))
Çok seviyorum yazılarını o yüzden sizlerle paylaşıyorum. Siz böyle beğendikçe daha çok hoşuma gidiyor. Bende öpüyorum arkadaşım.

Lalegül dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
yazı çok güzel..Ama ben inanıyorum ki, gerçek bir yürek birini sevmenin ya da biri tarafından sevilmenin dünyada alabileceği en büyük armağan olduğunu bilir..
Ki bu armağan o kadar az kişiye verilir ki aslında..Çoğunun sevgi sandığı sadece imitasyon duygulardır..
Kaçan kovalanmaz ayrıca..Çünkü kaçınca arkasından gelinmeme riskini göze alamaz..
Gerçekten seven kovsan da gitmez..
Birde o sözü çok seviyorum.."ben senin beni sevme ihtimalini sevdim",
Yüreğine sağlık..

Ferhanca dedi ki...

Can Dündar, harika bir yazı..
Derler ya damardan diye öyle bir yazı..
Ben son kısmına bayıldım, niye insanlar sevdğini söyliyemiyor?
Aman neyse ben seni seviyorum.Ben sevgimi gösteren insanım , saklayıpda ne yapıcam şu iki günlük dünyada.
Gidiş biletinide tarihda yok hiç belli olmuyor gidiş zamanı,ne yasanırsa güzellikler kalıcak.
sevgiler.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

ne kadar güzel ifade etmiş okadar doğruki söyledikleri.
umarım sık sıkk seni çookk seviyorum diyen biri olur hep yanıbaşında seni seviyorum eskiyecek diye korkmadan söyleyen biri...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegülcüm, dediklerine katılıyorum. Bencede kaçan kovalanmamalı ama maalesef öyle oluyor bazen.Teşekkür ederim güzel yorumun için. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, ne yaşarsan bu dünyad akar dimi. Kimin gidiş bileti ne zamana kesildi bilinmiyor. Sevgiyi yaşamak, hissettirmek varken saklamak niye değilmi.
Sevgiyle kal canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilecim, teşekkür ederim canım AMİNNN :))
Hepimiz için öyle insanlarlar birlikte olmamızı dilerim. Öptüm seni ve kızları.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim güzel bir yazı ,o kişi karşına çıkınca ne sen kaçacaksın ne de o,
doğru insan bir ağacın altında saklanmış bekliyor ,sende bir çiçeğin polenleri arasında mis gibi kokular yayarak duruyorsun,bir gün bir arı çiçeğin polenleriyle birlikte seni alıp o ağacın dibine bırakıverecek :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, ne güzel şeyler yazmışsın öyle. Amin canım amin :) Öptüm kocaman.

Adsız dedi ki...

yine okunulası
yine çok güzel bir yazı paylaşmışsın...
tşkrler muhabbet çiçeği...
beklerim yine...
umut dolu geceler...
sevgiler sana..
ÇoCuK

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Buğra, ben teşekkür ederim.Bende yazılarını keyifle okuyorum. Sanada umut dolu geceler. Sevgiyle kal.

LoLa dedi ki...

selam cnm sevince brini tam da böyle oldugu için korkutuyor sevmek ama yine de seversin hatta izin vermse de seversin işte :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, haklısın tatlım. O izin vermesede seversin :))