4 Mayıs 2008 Pazar

SOBE ( Bizi Etkileyen 3 Kadın)

Sevgili Ben Deniz beni sobelemiş,teşekkür ediyorum.
Uzun oldu yazmadım. Biran önce yaz diye şikayet aldım ve oturdum bilgisayar başına :)
Konu;yakınlarımız dışında bizi etkileyen üç kadın...






TÜRKAN ŞORAY

Defalarca izlesem de ben Türkan Şoray'ın eski filmlerinden bıkmıyorum :)

Eski filmler bir başka güzel. Filme başladığında sonunu tahmin etsen bile :))

28 Haziran 1945'de İstanbul’da doğdu. Toplam 204 filmde oynamış. Yememiş içmememiş aynı anda 3-4 filmi bir arada yürütmüş herhalde. Tebrikler valla. Şimdilerde 1 filmi zar zor yapıp sonra da bittik öldük yorulduk diyenlere duyrulur yaniii... :)))

Türkan Şoray kanunları ile meşhudur. İşte o kanunlar:)

Şoray Kanunları

1)
Türkan Şoray film senaryolarını film çekim tarihinden en az bir ay önce beğenir.

2) Türkan Şoray, Senaryoyu beğenmediği takdirde yeni senaryo verilecektir.

3) Her senaryoda beğendi mutabakatı şarttır.
4) Filmde öpüşme ve açık sahneden olmayacaktır.

5) Filmdeki modern giysiler Türkan Şoray’a tarihsel olanlar ise şirkete aittir.

6) Film çekimi İstanbul dahili olup Türkan Şoray İstanbul dışına çıkamaz.

7) Çalışma saatleri sabah 8 ile akşam 19 arasıdır.
8) Pazar günleri Türkan Şoray çalışmaz.
9) Türkan Şoray adı jenerik, afiş ilan ve sinema fenerlerinde başta ve tek olarak yazılacaktır.

10) Filmin her oynadığı yerde 9. madde uygulanacaktır.

11) Filmlerin seslendirilmesinde Türkan Şoray’ın sesi için kendi mutabakatı şarttır.

12) Şirket filmi kendi hesabına çeker. Eğer başka şirketle ortak ortak yapıma gidilirse Türkan Şoray’ın mutabakatı şarttır.

13) Film renkli ise Türkan Şoray’ın mutabakatı ile çekim günleri uzayabilir.

14) Çekilecek filmin rejisörü ve baş erkek oyuncusu için Türkan Şoray’ın mutabakatı şarttır.
15) Bu şartlara riayet etmeyen film şirketi 100 bin lira ödemeyi taahhüt eder.

16) İhtilaf vukuunda merci mahkemeleri İstanbul mahkemeleridir.

17) Türkan Şoray şirketlerden film başına 60 bin lira alır.

18) Türkan Şoray mecburi gecikmeleri 10 günden fazla beklemez.


JULİA ROBERTS

Ben bu kadına hayranım. En başta oyunculuğuna ve filmlerine bayılırım. Çok seçici ve güzel rolleri var. Çok hoş kadın da yani değil mi:)




Gerçek Adı: Julie Fiona Roberts
Doğum Yeri: Smyrna, GA
Doğum Tarihi: 28.10.1967
Boy : 1.75 m
Takma Adı : Jules
Onu Ünlü Yapan Ne? İlk başrolü olan Mystic Pizza'daki rolü (1988)
Eşi: Daniel Moder, kameraman; 2002'de evlendiler
Eğitim:Campbell Lisesi, Smyrna, Georgia, 1985'te mezun oldu





MARİE CRUİE

Nobel ödülü alan ilk fizikçi kadın Marie Cruie. Bende onun gibi ünlü bir fizikçi olmak isterdim:))

Polonya asıllı Fransız fizikçi. 1903 Nobel Fizik ödülü, 1911 Nobel Kimya ödülü sahibi bilim kadını. Radyoloji biliminin kurucusu.

Marie, 1903 yılında doktorasını vererek Fransa'da gelişmiş bilim alanında doktora unvanı alan ilk kadın oldu. Aynı yıl kocası ve Becquerel ile paylaştığı Nobel Fizik Ödülü'nü alarak, tarihte Nobel Ödülü alan ilk kadın oldu.







Bende sevgili dostlarım Elçinceyi, Lola'yı ve Mutlu ve Umutlu'mu sobeliyorum :)
Kolay gelsin sizlere.
SEVGİYLE KALIN...





36 yorum:

Bendeniz.. dedi ki...

Sen bunu yazalı 29 saniye olmuş ve hemen ilk yorumu yapayım(işte blogroll buna yarıyomuş:))
Ben de çok severim Sultanımı ona söz yok ve senin gibi genç bir eğitimciden beklediğim gibi bir bilim kadınına yer vermişsin ,çok güzel adını tarihe yazdırmak değilmi?hemde insanlığa yararlı olarak..

Sevgiyle kal çiçeğim..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

BenDenicim, sağol canım.İlk yorum senden geldi :))
Daha saniyeler oldu yazıyı yayınlayalı.
Bende tarihe adımı yazdırmak isterdim bilim yönünden:) Keşke değilmi.
Sevgiyle kal canım.

Bendeniz.. dedi ki...

"keşke" değil,"İnşallah" canım,ayrıca sevgiyle her bir öğrencinin kalbine yazdırdığın adında seni sonsuza taşıyacaktır yüreklerinde emin ol..:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bendenizim, inşallah canım :) Doğru söylüyorsun...

Berrin dedi ki...

begenılerımız aynı dogrultuda :)

sevgıler..

Aylin Ünlü dedi ki...

Çiçekçim bende sobelenmişim ama hiç aklıma gelmiyor ya:)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, beğenilerimizin aynı doğrultuda olması ne güzel:)
Sevgiyle kal canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, inan benimde aklıma zor geldi. öyle birden sorulunca hiç kimse aklına gelmiyor insanın :))
İyi düşün. Ben 3 gün düşündüm. Birden buldum :))

LoLa dedi ki...

harika bir yazı olmuş canım tebrikler...
marie cruie nin belgesleini izlemiştim bir kanalda film gibi bir belgeseldi çok hoştu kadınların başarılı olmasından mutluluk duyuyorum canım darısı bizlere:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, teşekkür ederim :)))
Marie Curie çok başarılı bir fizikçi. Onun gibi bir fizikçi olmak var canım yaa:))
İnşallah tabi. Darısı hepimize :))

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Valla çiçeğim bizim mimimiz aynımı olacak ne benimde aklımdan aynı kişiler geçiyordu.Türkan Şoray ve Julia Roberts ikisinede cidden hayranım.Öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, demek aynı beğenilerimiz. Varsın aynı olsun ne yapalım :)
Bende öptüm.

Adsız dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği,
bilim yapmak, sineme filmleri yapmak iyidir belki.Ama gönül kazanmak en önemlisi bence..
Herkes akademik zekayla, veya belli bir stadartın üzerinde güzellikle , rol kabiliyetiyle doğmuyor ki..
Yazın harika ama..
Narçiçeği

anemon dedi ki...

türakn sultan hıı kim hayran değil diki ona ben en cok kadirciğimle olan filmlerini seviyorum
julia roberts
pretyy woman filmine hastayımdır burda richard giere de benim için yeri ayrı tabiki kaç kez izledim o filmi hatırlamıyorum ve her seferinde de aynı zevkle izledim
çok hos bir kadın farklı geliyor bana çok güzel yüz hatları var helede masum bir durusu var ya hatayım
marie cruie gelince basarılı olmuş her kadının önünde saygıyla eğiliyorum

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

NarÇiçeği, gönül kazanmak çok önemli haklısın. Türkan Şoray da bence kariyerden çok Türk haklının gönlünü kazanmış bir sanatçı.
Teşekkür ederim. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Anemoncum, beğenilerimiz aynı yönde desene. Pretyy woman filmini bende kaç kez izledim hatırlamıyorum :))
Başarılı Türk kadınlarıda çıksa şöyle Nobel ödülü alsa. İnşallah o da olur birgün. Öptüm canım.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

türkan şorayy eminim bir çok insanın hayran olduğu o güzel gözlü kadındır...
buse yi arkadaşımın biri türkan şorayım benim diye sever vallada benzer...
yaa bu müziği dinlerkende yazmak ne güzel oldu böyle güzel ritim tuttu :)

öpüldünn çiçekcim bloğunuda güle güle kullan arkadaşım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilecim, kızlarının ikiside Türkan Şoray'ı geride bırakacak. Çok güzeller maşallah.
Teşekkür ederim arkadaşım. Bende öptüm kızlarla seni.

Nazan Apaydın Demir dedi ki...

MERHABA MUHABBET ÇİÇEĞİ,
Seçimlerin harika..Özellikle ortadaki hanım, çok hoş bece de..Benim o dörtlüde beğendiğim Filiz Akın'DI. ÇOK ZARİF GELİRDİ HALLERİ..
Ama haklısın Türkan Şoray da bir idoldü..
Bilime gelince, bu hanımlar biraz bakımsız mı oluyor diyorum...Şaka yapıyorum..İnşallah ülkemizden de çıkar, nobelli bilimciler..

Unknown dedi ki...

Sen gönlümüzün fizikçisisin:))
sobeni en yakın zamanda cevaplayacağım muck..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Narçiçeği, merhaba.Eski kadın sanatçılar daha bir doğal değilmi. Şimdikilerin çoğu boya küpü.
Bilimciler bakımsız falan ama çok zekiler.Öyle ünlü bir bilim kadını olmak isterdim.
Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, sağol tatlım :)) Gönlünüzün fizikçisiyim dimi :))
Bekliyorum cevaplamanı. Muck :)

Lalegül dedi ki...

Merhaba,
bence de eskilerin hali daha doğaldı..Şimdikiler, estetik harikası diyeceğim, diyemiyorum..Çoğu çok kötü durumda..Gönüllerin fizikçisi olmak güzel tabiiki..Evet gönlümüzün fizikçisisin doğrudur..

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

türkan sultanın kanunlarının bazılarına güldüm....:)
güzel bir mim olmuş,eline sağlık....

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalecim, evet haklısın. Eski sanatçılar yok.
Teşekkür ederim. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, bende kanunların bazılarına güldüm:)
Teşekkür ederim tatlım.

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın cicim.Bende sobelendim ama düşünmem lazım.Çook güzel bir hafta olsun senin için:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Zarifecim, sağol tatlım. Senden de bekliyoruz :) Düşün bakalım. Birden aklına gelmiyor insanın. Senin içinde çok güzel bir hafta olsun canımcım.

şengül dedi ki...

muhabbet çiçeği 3 birbirinden değerli bayan sanatçılar bizlere anlatman ve bilgilen dirdiğin için çok teşekkür ederim canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Şengülcüm, ben teşekkür ederim asıl. Sevgiyle kal canım.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Erkek olsam aşık olacağım kadın tipi... hem fiziksel, hem ruhsal olarak Türkan Şoray'dır. O nasıl bir güzelliktir öyle yahu. Daha yok ve çıkmayacak da onun gibi bir afet-i devran.:)

Sevgiyle canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

iNCEGÜLÜM, BENCEDE ÖYLE. ÇOK GÜZEL BİR KADIN TÜRKEN ŞORAY. ERKEK OLSAN TİPİN ESMER DEMEK :))
SEVGİYLE KAL CANIM.

Lalegül dedi ki...

Merhaba Arkadaşlar, görüyorum ki Türkan Şoray hayranlığı var..
Kimde yok ki..
Sevgiyle kalın ikiniz de..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, Türkan Şoray'ın hayranıyım.Kimde yok dediğin gibi :)
Sevgiyle Kal...

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Merhaba canım:) Julia Roberts benim de favorimdir. Gürcistanlı olduğunu bilmiyordum:) Çok değişik bir güzelliği var bence! Türkan Şoray için zaten söyleyecek birşey yok! Çalışmak zormuş ama:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Seblacım, merhaba :) Favorilerimiz benzeşiyor.Julia Roberts çok doğal bir kadın geliyor bana. Çok hoş dimi ama :)
Sevgiyle kal canım.