2 Temmuz 2008 Çarşamba

KANSER :(


Merhabalar,
sevgili dostum Neşe beni mimlemiş. Konumuz Kanser.
Aslında ismini bile söylerken ürktüğüm bir kelime. Kimimiz çevresinde bu konuya tanık olmuş olabilir, kimimizin çevresinde ise olmamış olabilir.
Ben tanık olmuşlardanım.

Bu olay beni çok etkilemişti. Bundan 6-7 yıl önce halamın eşini pankreas kanserinden dolayı kaybettik :(

Hiçbirşeyi yoktu. Ağrı, sızı hiçbirşey. Göz bebeklerinde hafif sarı lekeler gördük ve doktora gitti. Sarılık olabileceğini düşündük. Ama doktorun söylediklerini duyunca hepimiz yıkıldık. Basit birşey için doktora gidilmişti ve sonunda neler ortaya çıktmıştı.

Tüm aile için zorlu ve acılı süreç başlamıştı. Ameliyata alındı hemen ama ameliyat sürecinden sonra o dağ gibi adam her geçen gün biraz daha eriyordu. İnanmıyorduk birden bire nasıl bir insan böyle eriyebilirdi gözlerimizin önünde. Ve öğrendik ki kanser çoğu organını çoktan sarmış bile. Bir ümit yoktu :( Ama biz yine ümidimizi yitirmedik. Tedaviye devam edildi. 3 aylık ömür biçti doktorlar. Ve tam 3 ayın sonunda gece gelen bir tlf ile acı haberi aldık. Kaybetmiştik halamın eşini :((


Tabi kanser hiçbirzaman kurtulanamayacak bir hastalık değil. Umut herşeyden önemli bu hastalıkta. İyi bir örnek vermek istiyorum size bunun için. Ailemizde annemin dayısının eşine gögüs kanseri teşhisi konulduğu zamanı hatırlıyorum. O kadar umut doluydu o kadar bu hastalığı yenmeye hırslıydı ki. Hiç yılmadı ve gögüs kanserini yendi. Şimdi çok çok iyi maşallah.

Kanserde en önemli şey sanırım erken tanı. Hiçbirzaman ihmal etmemek gerekiyor hastalıklarımızı. Basit birşey diye geçilen hastalıklar daha sonra ciddi sorunlar açabiliyor.

Hiçbirzaman sağlığımızı tehdit edecek şeylere yaklaşmayalım.
Kendinize iyi bakın.
SEVGİYLE KALIN...

12 yorum:

Lalegül dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
naçizane pankreas kanserinden kimse kurtaramaz diyorum..En fazla üç ay..En kötülerinden biri..Daha kötüsüde var..Doktora bile gidecek vakti olmuyor insanın..Ne diyelim..Allah yazmasın..Yazınca bazı türleriyle baş etmek pek mümkün değil gibi..Ama her zaman pozitif olmak iyi tabi..Mümkünse..
Sağlıklı günler hepimize..
Sağlıcakla kal..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, Allah kimseyi çaresiz hastalık vermesin. Pankreas kanseri en kötülerden biri evet :(
Sağlıklı günler hepimize dediğin gibi. Sevgiyle kal canım.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Benimde kanserden kaybettiğim yakınlarım var:((çok üzücü bir durum gerçekten:((
Ama atlatanlarda var,tabi erken tanı koyulanlar...
Sende kendine iyi bak canım:))öptüm.

Ferhanca dedi ki...

En kötüsünü olmuş...
Evlerden uzak olsun ..Olanlarad allah şifalar versin..
Bu konuda benide gökkuşağım sobelemiş güzel bir yazı hazırlamak isterim..sevgiler..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, Allah uzak etsin çaresiz hastalıktan. Gerçekten çok üzücü. Sevgiyle kal canım. Çok öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, evet canım en kötüsü. Allah uzak etsin böyle hastalıktan. Sanada kolay gelsin sobede. Öptüm canım.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Muhabbetim, canım maalesef bu hastalığın bazı türlerinden kurtuluş imkansız. Allah vermesin. Rabbim çekemeyeceğimiz dert yüklemesin hiçbirimize. Yine de umut her zaman var değil mi?

Sağlıkla kal güzelim. Çok öpüyorum.

HAYAT dedi ki...

dediğin gibi adı bile kötü.
moral kaynağı ve neşeden başka hiç bir şey değil.
bu hastalıklarla mücadele eden herkese acil şifalar.....

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, maalesef bazen kurtulmak imkansız oluyor ama yinede bir umut. Kurtulan hastalarda var umutlarıyla. Allah vermesin çaresiz hastalık.
Sevgiyle ve sağlıkla kal gülüm. Öptüm kocaman.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, adı bir ürkütüyor değilmi. Herşeyin önünde moral ve umut. Umut savaş çok önemli bu hastalıkta. Allah acil şifalar versin dediğin gibi canım. Sevgiyle ve sağlıkla kal. Çok öptüm.

Adsız dedi ki...

Canım öncelikle başınız sağolsun.Maalesef bu hastalık insanı çok ürkütüyor.Allah kimsenin başına vermesin.Herkese sağlık ve hayırlı uzun ömürler diliyorum.sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, teşekkür ederim canım. Allah kimsenin başına çaresiz hastalık vermesin. Hepimize uzun ama sağlıklı ve mutlu ömürler dilerim. Sevgiyle kal canım. Öptüm.