22 Temmuz 2008 Salı

YENİ BİR HAFTA

Merhabalar, 1 haftanın ardından yine geldim. Bu haftam pek yoğun geçti denemez. Pek bir değişiklik yoktu. Yine bol bol kitap okudum. Elif Şafağın Siyah Süt adlı kitabını bitirdim. Doğrusu söylemek gerekirse okurken sıkıldım. Bitirdim kitabı sonunda ama pek akıcı değil. En azından bana öyle geldi. Bugün yeni bir kitaba başladım. Murathan Mungan 'Kadından Kentler'.


Bakalım bu kitap nasıl. Nasılsa hemen bitiririm size söylerim yorumlarımı :)

Geçtiğimiz hafta gece sahilde otururken çektim bu mehtap manzarasını. Ne kadar güzel değilmi.

Yazlıkta en çok yaptığımız şey öğleden sonra çayları. Adana'da sıcakta pek çay içmek mümkün olmuyo. Bu hafta annemle bizim meşhur çöreğimizden yaptık çayın yanına.
Tarsus'un özel kokulu çöreği. İçinde özel bir baharatı var bu çöreğin. O da sadece Tarsus'da satılıyor. Adana'da bile bulamıyorum. Baharatı adı 'şumum'.

Malzemelerimiz şöyle;

2 bardak ılık süt
1 bardak sıvı yağ
1 paket maya
1 yumurta
3 yemek kaşığı şeker

1 çay kaşığı tuz
1,5 yemek kaşığı şumum
1 yemek kaşığı çörek otu
1 yemek kaşıgı susam

Alabildiğine un

Malzemelerimizin hepsi karıştırılıyor ve hamurumuz 30 dk mayalanmaya bırakılıyor. Resimdeki gibi şekil verilip ayrı bir tabakta yaptığımız biraz yağ ve şumum karşımı üzerine sürülüyor. Daha sonra fırına konuyor.


Çok güzel bir çörek oluyor. Tavsiye ederim. Eğer şumum bulamazsanız şumum yerine tarçınlada bu çörek çok güzel oluyor.

Geçtiğimiz haftalarda birde çökelek yaptık annemle. Bu aralar hamaratlığım üstümde :) Sabah kahvaltıda en sevdiğim şeylerden biridir.
Biz çökeleği farklı yapıyoruz. Çökeleği alıyoruz içine kimyon, bol kekik, salça, pul biber koyup iyice ovuyoruz. Sonra yumruk büyüklüğünde top top yapıp tepsiye diziyoruz ve 3 gün biraz güneşte biraz gölgede kurutuluyor.


Sonra peçetelere sarılıp bir poşete konup dolaba konuyor. Yeneceği zaman çıkarıyorsunuz üzerini hafif sıyırıp peynir gibi doğruyorsunuz. Üzerine biraz zeytinyağı gezdirdikten sonra afiyetle yiyorsunuz :)

Yazlıkda çok yeniyor ama bir o kadar da kalori harcanıyor :)

2 gün buralardayım.

SEVGİYLE KALIN HEPİNİZ...

24 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ben bu çökeleği bir yerden hatırladım ama neyse:))Ya bu çöreğin tarifini vermişsin ama şumumu bulamayızki:((oldumu şimdi bu nede güzel görünüyor.Ellerinize sağlık canım.
öptüm

Unknown dedi ki...

çörekler çok güzel görünüyor...

Aylin Ünlü dedi ki...

Pek bir hamaratsınız Muhabbet Çiçeği hanım:)Ellerinize sağlık..
Canım fotoğrafa bayıldım süper gerçekten,müthiş yakalamışsın.Kesinlikle bana bekliyorum aklında olayım olur mu?Çok öpüyorum seni

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım,şumum bulamazsan tarçınlada çok güzel oluyor. Sen yapmaya niyetlen ben şumum veririm sana. Sevgiyle kal canım. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, gel ben sana ellerimle yedireyim :) Yapayım sana. Öptüm kocaman. Dikkat et kendine olurmu.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, öyle vallahi :)) Hamaratlığımız üzerimizde bugünlerde.
İnşallah canım ayarlicam bakalım gelecem. Aklımdasın tatlım, hiç unuturmuyum.Öptüm kocaman.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

hımmm kokusu buraya kadar geldi valla :D
annenin ve senin eline sağlık...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, öyle güzel kokarki bu çörek pişerken oralara kadar geldi demek :))
Sevgiyle kal canım benim. Öpüldün.

Adsız dedi ki...

Günaydın arkadaşım,
kahvaltıya misafir istermisin*Çörekten ve çökelek salatasından yemiyeli çok oldu inan..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

isimsiz arkadaşım, demek bu çörek ve çökeleği biliyorsun. İsminizi alabilirmiyim ?

Lalegül dedi ki...

Günaydın Muhabbet çiçeği,
Yabancı değil arkadaşım benim Lalegül..Evet biliyorum, o baharatı da o çöreğide ve o şekilde yapılan çökelek salatasınıda..
Çok eskilere götürdü yazın beni yine..
Sevgiyle kal arkadaşı...

HAYAT dedi ki...

hımmm çok nefis gözüküyorlar sabah sabah iştahım açıldı.manzarada çok hoşuma gitti.orda olmak vardı şimdi.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, demek biliyorsun. Ne güzel. Çökelek salatası sevilmez mi.Hasret kaldığın şeylere kavuşursun biran önce inşallah canım. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, görüntüsü kadar tadıda güzel. Denemeni tavisye ederim. Bu baharat anason gibi bişi.
Öptüm canım.

Sanem dedi ki...

Kadından Kentler'i merakla beklemekteyiz efem :))

LoLa dedi ki...

canım çok güzel görünüyo o çörekler bende istiyom:) fotoğrafa bayıldım cnm...
öptüm...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sanemcim, hemen bitirecem kitabı. Haftaya yorumlarımı yaparım kitap için.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, canım benim yaa gel yapayım ben sana en nefis çörekleri. Kocaman öptüm bende seni.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

mehtap manzarasına bayıldım.orda oturup herşeyi unutup kafa dinlemek vardı.zaman durur işte o anlarda kendinle başbaşasındır görüp görebileceğin en güzel manzalardandır...

ohh ohh tatildeyiz ama boş durmuyoruz hee pastalar çörekler çöreğin görüntüsüne bayıldım.orda olup tadına bakmakta vardı :)

öptük tatlım seni...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem,en güzeli kafa dinlemek değilmi. En güzel manzara bencede. Gecenin o sessizliğinde.
Valla boş durmuyoruz :))
Gel çörek yapayım sana canım. Tadınada bakarsın.
Bende öptüm kocaman canımcım.

Mehtap dedi ki...

Muhabbet çiçeğim ellerine sağlık.İlk fırsatta denemek isterim çöreğini.Resime bende bayıldım.sana tekrar iyi tatiller.görüşmek üzere.sevgiyle kal canım.

hTc dedi ki...

zaten açık olan iştahım biraz daha açıldı teşekkürler:D

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, sağol canım. Çöreği denemeni tavsiye ederim nefis oluyo :)
Sevgiyle kal canım.Öpüldün.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Kuru damlalarım, iştah iyidir sınırı bildikten sonra. Bak ben o kadar yiyorum kilo falan yok :)
Öptüm canım.