7 Ağustos 2008 Perşembe

SOBEEEE :)

Canım arkadaşım Mutlu ve Umutlum beni sobelemiş. Teşekkür ediyorum canım. Bir kitap sever olarak bu sobeyi çok sevdim.
Konumuz 'En çok etkilendiğim 3 aşk romanı'.

En çok beni etkileyen ve kitabın sonunda ağlamama sebep olan ilk kitaptan başlamak istiyorum. Kürşat Başar'ın 'Başucumda Müzik' kitabı. Kuzenimin önerisiyle okudum bu kitabı ve çok beğendim. Etkisinde kaldım.
Kitabın içeriğini anlatan sözler ve özeti şöyle...

"Eğer, hayatınızın herhangi bir an'ına gidip orada sonsuza dek kalacaksınız deseler yalnızca iki şeyden birini seçmek isterdim. Biri, o çocukluğun bahçesindeki ağacın dalına asılı salıncakta sallanırken... Öteki, bütün hayatım boyunca en çok sevdiğim adamla öpüştüğüm ilk gün... Herkes aşık olmanın ortak dilini bulup yazmaya çalışıyordu.

Ama aslında bu kadar basitti işte: Birini öptüğünde salıncakta sallanır gibi hissediyorsan aşıksın."

Başucumda Müzik, bizi "gerçekleşen bir rüya"ya götürüyor. 50'li ve 60'lı yılların karmaşasında unutulup gitmiş gizli bir aşk öyküsünü anlatıyor. Orada, sokaktan akordiyon sesinin geldiği bir bahar sabahında, unutulmaz cumartesilerde, unutulmuş şarkılarda eşsiz bir duyguyu, tutmak isterken avucumuzdan kayıp giden o rüyayı okuyacaksınız. Hem de çok tanıdık bir yakın tarihin çarpıcı gerçeğinin içinde...
(Arka Kapaktan)


"Bazen kendimizi bir hayalin içinde sanırız ama aslında yaşadıklarımız gerçektir. Bazen de herşeyi gerçek sanırken aslında yalnızca hayal gördüğümüzün farkına varmayız. Bu kitapta yazılanların hepsi gerçektir. Ama aynı zamanda hepsi yalandır. Çünkü onu ben yazdım. "(Kürşat Başar) s.5

“Dünyanın en güzel hikayesi” de olsa artık acı veren sevinçleri barındıran paylaşılması imkansız hatıralarıyla başbaşa kalmaktan yorgun düşmüş yalnız ve yaşlı bir kadının hayatını, daha doğrusu aşkını, o aşka damgasını vuran bir şarkı eşliğinde anlatıyor “Başucumda Müzik”. Kürşat Başar, roman boyunca adını telaffuz etmediği kadın kahramanının çocukluğundan başlayan çarpıcı hayat hikayesini serbest çağrışımlarla, zaman sıralaması yapmaksızın, kopuk kopuk, ama akıcı bir dille aktarmış".


Diğer etkisinde kaldığım bir roman ise, yakınlarda Canan Tan'ın yazmış olduğu Piraye adlı roman. Ya ben çok duygusalım ( öyle olduğum kesin :)) yada böyle aşk hikayeleri beni hüzünlendiriyor. Bu kitabında ekisinde çok kaldım diyebilirim.

Roman, genç bir kızın aile, okul, aşk ve evlilik yaşantısına odaklanan ilginç bir biyografi özelliğine sahip; yazar, yarattığı kadın kahramanın yaşantısına bir ’kadın duyarlılığı’ ile yaklaşıyor. Romanın ilk sayfalarında idealleri olan genç bir kız olarak tanıştığımız Piraye, sayfalar ilerledikçe ilişkilerin farklı boyutlarını yaşayacak, aşk duygusunun karşılığını kendi hayatına yerleştirmeye çalışacaktır.

"Piraye" romanını bir ’dram’ haline getiren ise genç kızın evlilik ve evlilik sonrası
yaşantısı olacaktır; Piraye, üniversite öğreniminin hemen ardından Diyarbakır’a gelin gidecektir.


"Piraye"yi yakın çevrenizde aramayın sakın," diyor Canan Tan. "Hem onun, hem de romandaki diğer karakterlerin hayal ürünü olduklarını belirtmeme, bilmem gerek var mı? Ama uzak şehirdeki şarkının nihavent olduğunu söyleyen Nazım Hikmet ve
"Gözlerin hani?" diye soran Ahmed Arif gerçek."

Sizlerle paylaşacağım son kitapta ise yine Canan Tan'ın 'Yüreğim Seni Çok Sevdi' kitabı.



'Biliyorum, imkânsız aşk bu! Ama hükmedemiyorum kendime...' demişti Murat. 'Çünkü, Yüreğim Seni Çok Sevdi! ..'
Ardından da dizelere dökmüştü sevdasını.

'Yüreğim seni çok sevdi
o yürek talan

o yürek yangın yeri
o yürek seni istiyor bir tek seni...'

Aslı ile Murat’ın İstanbul-Bursa-Amerika üçgeninde yaşadıkları destansı aşkın öyküsü. Herkesin kendinden bir şeyler bulabileceği kadar gerçek...

Bu kitapları tavsiye ederim sizlere. Eğer benim kadar duygusalsanız ki çok beğeneceğinize eminim.

Bende canım arkadaşım Mehtapcığımı sobeliyorum.

SEVGİYLE KALIN HEPİNİZ...

13 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Cevaplandırdığın için teşekkür ederim talım. Bende bu kitapları bir yere not ediyorum. En kısa zamanda okumaya çalışacağım.

Mehtap dedi ki...

Canım,teşekkür ederim.bende bu kitapları okuyacağım.Pirayeyi özellikle merak ediyordum.Ancak son zamanlarda farklı içerikli kitaplar okudum ve sırada okuyacaklarım var.Çok uzun zaman oldu aşk kitapları okuyalı.O nedenle zor bir ödev vermişsin.İnşaallah üstesinden gelirim.sevgiyle kal canım.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

uzun zamanlar oldu aşk romanlarının kapaklarını açmayalı...ne güzel romanlar bunlar böyle üçününde konusu birbirinden güzelmiş.umarım bende tekrar okumaya fırsat bulurum böylesi güzel hikayeleri...

kızdım kendime neden unuttun arkadaşının bu güzel gününü diye. sanırım ikiz anneliğim tuttu yine
cnm benim nice güzel yaşlara...yeni yaşında herşey gönlünce olsun dediğin gibi yeni elbiseler yeni bir çiçek hep seninle kalsın çıkar at içindeki o seni üzenleri...
öpüoyurz seni kocaman kocaman teyzoş..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlum, ne demek canım benim. Zevkle yazdım.Ben teşekkür ederim. Okumanı tavsiye ederim canım benim. Çok öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, okumanı tavsiye ederim çok güzel hakikaten. Demek zor bir ödev:)
Sen yaparsın canım. 3 Kitap olmasada en az bir tane vardır etkisinden kaldığın bir kitap. Çok öptüm seni canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin tatlış annesi, canım benim.İnşallah bulacaksın o fırsatıda. Büyüt bir çocukları sen hayırlısıyla. Ama yinede okumaya fırsat yarat kendine. Bak ablam okuyo :))
Kızma kendine sen. Olsun. Ben biliyorum ki içten unutmadığını. Canım benim teşekkür ederim.
Beni üzenleri çıkardım attım içimden de hayatımdanda. Yoruldum çünkü artık. Kocaman öptüm bende sizi canım.

böcük dedi ki...

Normalde aşk romanları okumayı pek hatta hiç sevmezdim ama "yüreğim seni çok sevdi"yi okuduktan sonra fikrim değişti :) Güzel bir aşk romanıydı.Canan Tan'ın kalemini beğenince "Piraye"yi de okudum ve yine aynı zevki aldım.Her iki kitapta çok güzeldi.İki kitabı da bitirince hüngür foşurt ağlamıştım ben de :) Güzel seçimler ,)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Böcükcüm :), aynı kitapları beğenmiş olman ne güzel. Ben özellikle başucumda müzikte ve pirayede ağladım. Çok güzel kitaplar bencede. Sevgiyle kal canım.

Aylin Ünlü dedi ki...

Bu üç kitabıda önceden duydum senden ve hala okumadım:(Şimdi alıntılarınıda okuyunca bir başka okuyasım var özellikle ilk kitabı...

Lalegül dedi ki...

Evet arakadaşım..Konu sevgi olunca..Herşey kördüğm olabilir..
Kitapalar, duygular, ve yazın çok güzel..
Katılıyorum yazdığın her kelimeye..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, mutlaka oku canım benim. Anlattığım kadar var. Çok öptüm canımsın.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegülcüm, aşkta herşey kördüğüm zaten :)
Sevgiyle kal canım. Sağol.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Belki kızacaksınız ama gene bir yanlış buldum. "En çok beni etkileyen" yazmışsınız. Bu kitabın sizi çok etkilediğini söylemek istediniz sanırım. Bunun için de "beni en çok etkileyen" demeniz lâzımdı...