21 Şubat 2008 Perşembe

BİR KADIN...

Bir kadın çocuktur aslında...

Çocuk gibi davranmayı sever. Erkeğin kendisine bir çocuğa gösterdiği şefkati göstermesini de ister. Bir çocuğu okşar gibi incitmekten korkarak okşamalıdır erkek kadını. Ama her kadın çocukça da olsa dinlenilmesini, dikkate alınmasını ister. Yani bir kadının çocukluk yapmasına izin vereceksiniz, ama asla onu bir Çocuk olarak görmeyeceksiniz. Bir kadın güçlüdür aslında. Hatta erkeklerden çok daha güçlüdür. Ama bu gücünü her zaman ortaya koymasını sevmez. İster ki Erkeğin gücü kendisine huzur versin. Kendi kendine yapabileceği şeyleri bile Erkeğin yapmasını bekler. Böylece hem daha kadın olduğunu hissedecektir hem de erkeğinin ne kadar güçlü olduğunu görecektir. Ancak kadın gücünü göstermek istediğinde onu engelleyemezsiniz. Yapmak istediği bir şey varsa mutlaka yapar...

Bir kadın sevgilidir aslında. İçinde her zaman sevgiyi taşır. Sevdiklerinden kolay kolay ayrılamaz. Sevdiklerini kolay kolay kıramaz. Zor sever ama tam sever. Bir kadının tam anlamıyla sevebilmesi için yüreğinin kabul ettiğini beyninin de kabul etmesi gerekir. Ve sevmezse de onu asla sevmeye zorlayamazsınız. Belki kolayca yüreğine girebilirsiniz. Ancak beyninde yer etmemişseniz her an terk edilebilirsiniz. Sevmediği halde terk etmeyen kadınlar da var elbette. Bunun nedeni ise engelleyemedikleri "acımak" duygusudur.

Bir kadın yalnızdır aslında. Hiçbir zaman kadını bütünüyle elde edemezsiniz. Kendisine ait bir dünyası vardır ve orada hep yalnızdır. O dünyaya kimsenin girmesine izin vermez. Hiçbir anahtar o dünyanın kapısını açamaz. Yalnızlık onun sığınağıdır. O sığınağa ne zaman gireceğine, ne kadar kalacağına hep kendisi karar verir. Sığınaktayken oradan çıkmaya zorlarsanız onu sonsuza dek kaybedebilirsiniz.

Bir kadın bilgindir aslında. Neler yapabileceğini erkek aklı hayal bile edemez. Yaratıcılığının sınırı yoktur. Ama bunu ortaya çıkartmak için hayatının erkeğini bekler. Hoyratça harcamaz yaratıcılığını sadece erkeğine saklar. Bir kadının gerçek erkeği olmayı başarabilmişseniz çok şanslısınız demektir. Çünkü yaşamınız asla sıradan olmayacaktır.

Bir kadın hayattır aslında. Çünkü hayatın içinde olan her şey ancak kadınlar olduğunda anlam kazanıyor. Yemek yemek, su içmek bile. Bir kadının elinden içtiğiniz suyla kendi kendinize bardağı doldurup içtiğiniz su arasındaki lezzet farkını anlayabiliyor musunuz? Anlıyorsanız ne mutlu size. Anlamıyorsanız, ne yazık ki yaşamıyorsunuz...

Can DÜNDAR

24 yorum:

Adsız dedi ki...

Muhabbet Çiçeği,
tek kelimeyle müthiş bir yazı olmuş.Sözümü de geri aldım.Senin hasta hallerin bile sağlıklılardan daha iyi.O kadar doğru ki ne ekleyim.Herşey söylenmiş.Bir de kadınlar ne ister? derler.Herşey hem karışık hem de çok basit aslın da.Yine yüreğime dokundu yazı.
Sağlıcakla.
Gülbahar

Adsız dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği,
yazıyı yayınlatıp,
uyudun mu yoksa? Yorum yayınlamıyacak mısın? Öyle sanıyorum sıkılacaksın yakında bizden.
Yazın nasıl derler iç yakıyor.
Hastasın diye uzatmıyorum bilesin.
Geçmiş olun arkadaşım.
Lalegül

Unknown dedi ki...

harfi harfine katılıyorum ,başka ne denirki?

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülbaharcım, beğenmene sevindim. Daha iyiceyim çok şükür. Kadınlar daha ne ister değilmi. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, uyumadım yaa. Evde yoktum. Yorumun için teşekkür ederim.Çok iç yatım demek. Ama gerçekler böyle iç yakıyor işte. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, dimi ama başka ne denebilir ki. Tek kelimeyle bende katılıyorum:)) Çok öptüm tatlım

Adsız dedi ki...

can dündar ne güzel yazmış ama son kısmında erkeklerin kadın elinden içmek istedikleri suyu tembellik olarak görmüşümdür hep...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Yurtdışı Eğitim, Merhaba. Beğenmene çok sevindim.Bu yazıda bir kadını o kadar güzel anlatmışki Can Dündar bende çok beğeniyorum.
Sevgiyle kal.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Bu anlatılan kadın benmiyim acaba???Bu kadar örtüşür,ama bunu anlayan O ERKEK nerde be çiçeğim!!!AHHH AH!!!Öptüm canım:))Sevgiyle kal:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, o kadın sanırım çoğumuzun özellliğini taşıyo. Ama o kadını anlayan erkek maalesef yok gibi dimi. Sende sevgiyle kal canım. Bende öptüm seni.

Aylin Ünlü dedi ki...

Bayıldım bu yazıya,teşekkür ederim paylaşımın için çok keyif aldım okurken..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, beğenmene çok sevindim.Keyif almana sevindim tatlım. Öptüm canım

Adsız dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği,
Yazı gerçekten çok güzel.Aslında kadın olsun erkek olsun insanın istekleri genelde aynı değil mi? Kadın fiziksel güçsüzlüğün den belkide, yada binlerce yıllık erkek egemen bir dünyada toplumsal rollerin ağırlığından kendine başka çıkışlar aramış.Erkekler cephesi bunlara kadınca kapris, kadınca kurnazlık, kadın dırıltısı...şeklinde yine kadını üzecek bir sürü şeyle tanımlar.Ama kadınlar aslında gerçekten çok şey istemez(istisnalar var tabi).Çok da sıkıcı olmak istemiyorum.Yazı çok güzel.Aklıma bir benzetme geldi.İnsanı kavuna benzetiyordu.Pütürlü tatsız, sert dış kabuk erkeğe, hoş kokulu hoş rekli iç kısmı kadına.Ama aralarında Can Dündar gibi olanları da olduğuna göre hiç kırıcı olmak istemiyorum.Ahmet Altan'nın kadın tanımlarını da çok beğeniyorum.Hayatı Babilin asma bahçesine benzetiyor.Kat kat dır diyor.Ve seçtiğiniz kadın kaçıncı katta olduğunuzu gösterir, çünkü onun katından bakarsınız hayata diyor sanırım.Ama dediğim gibi bu ikili yaşamın temelini oluşturuyor.
Çok mu uzattım ve de sıktım.
Hemen kesiyorum, selamlar.
Lalegül.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül,yazıyı beğenmene sevindim. Çok haklısın yazdıklarında.Dünyada Can Dündar, Ahmet Altan, Mehmet Çoşkundeniz gibi kadın ile ilgili çok güzel şeyler söyleyen insanlar var. Ama maalesef erkekler kıymet bilmiyor. Kaybettiklerinin değerini çok geç anlıyorlar ama o zaman iş işten geçiyor. Sevgiyle kal...

HAYAT dedi ki...

HER ŞEY YAZILIP ÇİZİLİYOR AMA BİRDE ŞU KIYMETİMİZ BİLİNSE ŞU YAZILARI BİRDE ERKEKLER OKUSALAR AH NE GÜZEL OLUCAK DÜNYA.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, canım doğru söylüyorsun. Ahh şu kıymetimizi bir bilseler. Ama maalesef...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

yazıları daha önce okumuş ve yorum yazmadan çıkmıştım. hayırlı cumalar demek için uğradım. kal sağlıcakla.

berfin dedi ki...

can bab döktürmüş yine.paylaştığın için sağol güzelim çok iyi geldi yahu:)))
öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökhan, sanada hayırlı cumalar. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berfincim, valla Can Dündar'ın tüm yazıları döktürüyor. İyi gelmesine sevindim.Bende öptüm canım

ev perisi;) dedi ki...

�ok ho�;)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Teşekkür ederim Ev perisi:)

LoLa dedi ki...

güç, içimdeki gücü ben bulamadım onun beni bulmasını umut ediyorum...
çok güzel yazı...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, teşekkür ederim canım. beğenmene sevindim. O gücün seni bulmasını diliyorum. Öptüm