4 Şubat 2008 Pazartesi

''SEVDİĞİNİZİ SÖYLEMEKTEN KAÇMAYIN''


Yaşamımızı sürdürebilmemiz için ihtiyacımız olan en önemli şeylerden biri sevgi. Sevgiyi ifadenin en iyi yolu da iki sözcük ... Seni Seviyorum... Ama bir türlü rahatça çıkmaz ağzımızdan. Peki neden?

Sürekli birilerini sevme ihtiyacı duyarız. Sevildiğimizi duyabilmek, başka bir biçimiyle de ‘’onay’’ almak için elimizden geleni yaparız. Sonra da ‘’Bu kadar sevdiğim bir insan, bana nasıl böyle bir kötülük yapar’’ diye haksızlığa uğradığımızda acılar içinde kıvranırız. Her insanın sevgiliye, sevildiğini hissetmeye ihtiyacı vardır. Sevgilisi tarafından eşi, annesi, babası, kardeşleri, iş arkadaşları ve çevresinde önemsediği insanlar tarafından sevildiğini hisseden kişi nasıl da ayaklarının üzerinde güçlü durur.

Kadınlar durmadan tekrarlanmasını isterler sevgi sözcüklerinin. Erkekler de kadınların ağzından bolca duyarlar bu sözcükleri. Kadınlar her seni seviyorum dediğinde ‘’ Sen de beni seviyor musun? ’’ sorusunun yanıtını da almak ister. Bu kendilerini güvenmediklerinden, karşılarındaki kişinin onları sevip sevmediğini kontrol etmek ya da sevdiğini bilmediklerinden değildir...

Yalnızca ‘’Hayatımdan memnunum, senin de memnun olmanı istiyorum ve elimden geleni yapıyorum’’ un cevabını alabilmek içindir...

Kadınların nasıl yetiştirildiğini bir düşünün. Aileyi memnun etme, hayaller, çocukları sevme, koruma, bolca fedakârlık, fedakârlık... Tamam, erkekler de bu ‘’memnun etme’’ lerle yetişiyor ama onlar ‘’maddi memnuniyetler’’ aşılanarak büyüyorlar. Kadınların ihtiyaçlarını karşıladıkları ölçüde sevgililerinden de emin olunmasını bekliyorlar. Bu onların sevgilerinin kanıtı haline geliyor. Ah bir bilseler insanın sevildiğini duymak ya da birini sevdiğini söylemek kadar ihtiyaç duyduğu başka şey olmadığını...

‘’Sana sevdiğimi göstermek daha çok hoşuma gidiyor.’’ Bu da erkeklerin ağzından sıkça duyulan bir cümle. Sevgiyi duymak kadar hissetmek de önemli . Ama o sihirli iki sözcük var ya, dünyaya bedel geliyor insana. Stresli, yorucu bir günün ardından ya da hayatımızda her şey yolunda giderken gönderilen bir öpücük, size sarılması yanında, gözlerinizin ta içine bakarak ‘’ Seni seviyorum’’ demesini istemez miydiniz.?

Bambaşka iki kişilik farklı hayatlar... Bir araya gelip, uzlaşmak o kadar kolay mı? Doğrularınız arasında ortayı bulmak olduğu gibi, günahıyla sevabıyla kabul etmek... Zor,çok zor...


Birini sevdiğimizde, onun kendi hayatına dair, bizim pek de görmek istemediğimiz huyları davranışları biçimleriyle bizi nasıl da huzursuz eder. Asla onun da kendisine ait bir dünyası olduğunu kabul edemeyiz. Her şeyi kendi açımızdan düşünür, ‘’Ben bu durumda öyle yapardım’’ der onu suçlarız. Sıklıkla da onda gördüğümüz hatalar zaten bizde var olanların yansımalarıdır. Karşımızdaki kişi aracılığıyla kendimizi eleştiririz. Başkalarında kusur bulmak ne kadar da kolay değil mi?

Kendimize olan güvenimiz azaldığı ölçüde, mükemmel bir ilişki arayışımız da artar. Çünkü böylece mükemmel bir insan seçerek kendimize olan güvenimizi telafi yoluna gideriz. Aslında mükemmel gördüğümüz biri tarafından seçilmek içindir bütün yapılan...





Hayatta bütün gün ne kelimeler sarf ediyoruz bir düşünün.

İki güzel kelimeyi söylemek çok mu zor?


HADİ SÖYLEYİN SEVDİKLERİNİZE SENİ SEVİYORUM DİYE...




(Ailemi,dostlarımı hepinizi çok çok seviyorum...)

18 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

MUHABBET ÇİÇEĞİM;
SENi ÇOK SEVİYORUM
YAZILARINI ÇOK SEVİYORUM
Ah keşke erkeklerde böyle düşünse...Nerde o günler dünya tersine döner bence.Ya da biz daha o erkekle tanışmadık:)OOOOF OF be çiçeğim...Umarım bu of sana bişeyler anlatır...Neyse hadi öptüm.Sağlıcakla SEVGİYLE KAL HER ZAMAN:)

etki alanı dedi ki...

Ben de böyle bir yazıyı okuyunca sizi sevdim.Ne kadar isabetli bir düşünce...Kelimeler onikiden vuruyor adeta..
Benim oğlum,benden uzun bir koala gibi...neredeyse günün 24 saati bana "seni çok seviyorum annem"diyerek geçiyor..Ama anne olarak sadece bir kez diyebiliyorum(yuh)..bu yazı biraz "dank"etti.
sabahtan başlayıp sık sık söyleyeyim de,13 yaşında 1.77 boyundaki koalam belki biraz rahatlar...
Sevgiler...
TüTü

TuBiKKo dedi ki...

BEn de Seni Seviyorum Canım :) Ellerine sağlık çok güzel bir yazı olmuş bu :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, canım benim BENDE SENİ ÇOK SEVİYORUM.İyiki aramıza geldin. Bende senin yazılarını seviyorum.Hiç sorma canım şu erkekler Seni seviyorum lafından hep kaçarlar. Şu an benimde Seni seviyorum diyeceğim bir erkek yok babam hariç:) Senin herşey yoluna girmiştir umarım. Sende sevgiyle kal tatlım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Etki Alanı, hoşgeldin siteme.Teşekkür ederim canım beni sevmen konusunda.Canım ne güzel bak oğlun seni çok sevdiğini sürkli dile getiriyormuş. Tabi fazlası insanı sıkar ama şöyle düşün ya hiç söylemeseydi:) Dimi. Şimdi bende hemen senin sitene geliyorum:) Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Tubikkom,BENDE SENİ ÇOK SEVİYORUM CANIM ARKADAŞIM.Teşekkür ederim yazıyı beğenmene sevindim. Öptüm kocaman.

HAYAT dedi ki...

yine döktürmüşsün kızzzz
hayatımdaki insana her fırsatta seni seviyorum derim ,sevdiğim insanlarda başta olmak üzere sevmek ,sevilmek bu dünyadaki en güzel şey herkes kıymetini bilsin

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim,canım benim döktürürüm ben böyle işte arada:)
Bende sevdiğim insanlara sürekli söylerim sevgimi. Ama dediğin gibi maalesef kıymet bilen çok az:( Öptüm canım

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ne kadar güzeldir hem söylemesi, hem duyması. Eşinden, sevgilinden, annenden, çocuklarından ve dostlarından işitmek ne kadar mutlu eder insanı. Bende seni seviyorum Muhabbet Çiçeği.:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, evet çok güzeldir söylenmesi ve duyulması. Tüm sevdiklerinden duymak. BENDE SENİ ÇOK SEVİYORUM İNCEGÜLÜM:) Sevgiyle kal sende hep. Öptüm

neseileberaber dedi ki...

canımın için uzun süredir ziyaretine gelemedim kusura bakma..
ama yazın beni öyle derinden vurdu ki ben de her fırsatta söylerim sevdiklerime onları sevdiğimi özlediğim. Ve çok şükür de duyarım.
BAK SANA DA SÖYLÜYORUM..
BEN SENİ SEVİYORUM BEBİŞ. kocaman öptüm.
bu arada geçmiş olsun canım. umarım şimdi iyisindir. aynı dert şu anda benim de evimde mevcut.. :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Neşecim, evet uzun zamandır yoktun. Ama neyse sonunda geldin yaa.
İnsanın sevgisini söylemesinden güzel ne olabilir dimi ama. Bende SENİ ÇOK SEVİYORUM CANIM:).Şimdi daha iyiyim iyileştim neyse ki. Sanada geçmiş olsun canım.Bende kocaman öptüm seni.

Mutluveumutlu dedi ki...

Muhabbet Çiçeğim, bende sevdiğimi söylemekten hiç sakınmam. Tam benlik bir yazı olmuş :)
Sağol arkadaşım bu güzel yazı için. Seni ve sayfanı çok seviyorum ve çok öpüyorum seni :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlu ve Umutlum, ne güzel sevdiğini söylemek dimi. Bende hiç tutmam içimde, hemen söylerim.Yazıyı beğenmene çok sevindim. Canım arkadaşım bende SENİ VE SAYFANI ÇOK SEVİYORUM. Kocaman öptüm bende seni:)

Bendeniz.. dedi ki...

GÜNAYDIN CANIMM
BİZE BU TATİL YARAMADI DİYİM BEN SANA:)))
DİNLENECEĞİMİZE DAHA BETER YORULDUK.AMA ŞU SABAH VE GECE GEÇ SAATLER VAR YA KENDİMİZE AYRIDIĞIMIZ,ONLAR "BİZE AİT TEK ZAMAN DİLİMLERİ"
SENDE DEĞİŞTİR ŞARKINI BAK UYANDIM SABAH SABAH GENE
ÇOK DERDİM VAR ÇOKKKKKK:)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Denizcim,valla tatil yaramadı kimseye. Gerçi ben tatile girmedim:) Ben hala derslere devam:) Öğrenciler istiyo ne yapayım canım:) Gece o geç saatlere bayılıyorum bende. Gerçi sende çoluk çocuk, eşin var. Ben bekarım henüz ailemle yaşıyorum ama yine de o saatleri çok seviyorum.Şarkıya gelince benimd eçokd erdim var arkadaşım valla bildiğin gibi değil:( Ne yapayım hüzünlüyüm. Ama değiştirecem söz:) Öptüm

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

seni çokkk seviyorum....bizim evde çok sık kullanılır bu biliyormusun çiçeğim hergün söylenir mutlaka.çocuklarım bile alıştı sımsıkı sarılıp boynumuza seni kocaman seviyom anne baba diyorlar..insan diyorki o zaman daha ne isterizki :):)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin tatlı annesi BENDE SENİ ÇOK SEVİYORUM. Ne güzel bu sözcüğü duymak dimi. İnsan daha ne ister ki sevdiklerinden bunu duyunca.Allah herzaman bu sözcükleri duymamızı nasip etsin. Ne güzel bir aile ortamı sizinki o zaman. Allah bozmasın. Öptüm canlarım sizi.