13 Eylül 2008 Cumartesi

TÜRK KAHVESİ


Her kahve aynı tadı taşımaz... Nerede içiyorsan, kiminle içiyorsan ona göre değişir...

Sahilde oturduğun rüzgarlı bir sonbahar günü, en sevdiğin dostun ağlarken içtiğin kahvenin tadı kederlidir... Kahve telvesine yüreğinin acısı karışır.

Bir pazar öğle sonrası annenin "hadi bir kahve yap da içelim" dediği kahve huzurludur... Köpükler annenin göz bebeklerine yansır... Dudağının kıyısında kalan küçük bir gülümsemedir...

Bir gece vakti zil zurna sarhoş birinin içtiği kahve düşülen kuyudan çıkma çabasıdır... Koyu kıvamlı kahverengi bir ipe tutunur çıkarsın ... Çıktığın an uyuyakalırsın... Ferahlıktır!!!

Dostlarla içilen kahve neşedir... Kahkahalar köpüklerin üzerinde yüzer... Tek başına gece vakti balkonda içtiğin kahve yalnızlıktır... Acıdır tadı... Ama garip de bir keyfi, lezzeti vardır...

Baban için yaptığın kahve sevgi doludur... Çay bardağında, az şekerli... Kahve gibi görünmez sana... Ama sıcaktır dumanı tüter ve kokusu büyülüdür...

Beklemediğin bir anda sana uzatılan kahve başkadır... Isıtır insanın içini...

Yorgun olduğunda içtiğin kahve hafifletir seni... Kendine getirir, unutturur günün ağırlığını... Kahve aynı kahvedir belki... Köpüğüyle, rengiyle, dumanıyla aynı kahvedir ama içilen kahveler ruhunun süzgecinden geçer ve tadları değişir...

Her kahve aynı değildir bu yüzden...

34 yorum:

Lalegül dedi ki...

Merhaba Muhabbet çiçeği,
çok özendirdin, birlikte bir kahve içelim mi?
İyi geceler..

Lalegül dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
kahveyi balkonda yıldızlara karşı, içelim mi?
O kadar özendirdin ve o kadar eskilere götürdün ki..
Sevgiler..

Aylin Ünlü dedi ki...

Enteresan bir yazıymış,okumakta haliyle keyifli oldu,teşekkürler paylaşımın için.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, ben türk kahvesini çok severim. Sizleride özendirdim demek :))
Olur içelim kahvemizi karşılıklı.
Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, canım benim gel seninlede içelim kahvemizi. Özledim yaa. Konuşamıyoruzda görüşemiyoruzda. Seninle içilen kahvenin tadı bambaşka. Canım çok öptüm.

Mehtap dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın canım ya.gerçekten şimdi düşündüm her içtiğimiz kahvelerin anlamı var.Ben kendi adıma düşündüm de biz yorgunluğun üzerine içip,şöyle ferahlamak,huzura ermek için içeriz.Birde dostlarımızla dostluğumuzu,sohbetimizi paylaşmak,bu da keyif kahvemiz ve ben bunun yanında sigara da içmek isterim.Keyif sigarası.Başka zamanlarda da yeşilaycıyım ama.sevgilerimle

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım,birgün seninlede içsek kahvemizi karşılıklı. Negüzel olurdu. Bir dostla kahve içmenin keyfi yok hiçbiryerde. Ben sigara içmem ama onun keyfi başka diyorlar. Öptüm canım.

Adsız dedi ki...

Kahve;
Kahvaltımıza adını vermiştir.(Kahve altı) Büyük ihtimalle kahve içmeden önce altlık yapmak anlamında..
Kız isterken o olmadan olmaz.
Falına bakarız.
40 yıl hatırı vardır.
Kahvehane lerimize ismini vermiştir.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bir hayat dolusu, merhaba. Ne güzel söylemişsiniz sizde. Kahve hayatımızın her yönünde var değilmi. Sevgiyle kalın.

Unknown dedi ki...

bendel içilen kahvenin tadı çok şekerlideir söyleyeyim yanii.. :)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, tatlım hemen geliyorum kahveyi koy ocağa :))
Yaaa keşke yakın olsak da içsek karşılıklı tatlı kahvelerimizi. Ben sade kahve içerim senin şekerliğin yeter bana :)

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Canım çok güzel bir yazı bu yaaa.Paylaşımın için sağol.Helede benim gibi kahveye düşkün biri için.Senle birgün dertleşelim eşliğindede tabiki türk kahvesi olsun:))
Sevgiler canım öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, olur canım. Alalaım kahvelerimizi yudumlarkende dertleşelim. Buna ihtiyacım var. Sevgiyle kal. Bende öptüm.

Lalegül dedi ki...

muhabbet Çiçeği,
seni öğrencilerinin neden çok kısa sürede, sevdiğini biliyor musun?Çünkü yüreğin sevgi dolu ve bunu karşındaki hemen anlar..hele çocuklar..Bir bakışta..
Ve sevgi sevgiyi doğurur..
Kahve sözünü unutma bu arada..tabiki Türk kahvesi.hazır kahve bana dokunur..
Sevgiler içtenlikle..

Bir Hayat Dolusu dedi ki...

Evet kahve böyle birşey ama...
Çay 'da çok önemli bir yer tutuyor yaşantımızda.
Annemler gençliğinde semaverle içerlermiş çayları.
Komşular birbirlerine çay içmeye giderler.
Biriyle birşey konuşmak istediğimizde "gel senle bir çay içerlim " deriz.
Misafilerimize çay ikram ederiz.
Çay saatlerimiz vardır.
Benim eşim çay içmediğinde başı ağrır.
Yarında çay için birşeyler yazarmısınız muhabbet çiçeği..

Ferhanca dedi ki...

Boşun dememişler" bir fincan kahvenin kırk yıl hatrı var" diye..

içilen kahve bahane mekanlar, yanında ki kişi veya kişiler önemli:))

Ferhanca dedi ki...

çiçek kız sen falda bilirmisin? :)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bir hayat dolusu, merhaba. Çayda önemli tabi. Ama kahvenin tadı bambaşka değilmi. ÇAyla ilgili yazıyı düşünürüz :)))Neden olmasın.
Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, dediğin gibi bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır. Önemli olan kişiler tabi.
Fal bilmem ben canım. Baktırtırım :))
Fala inanma falsız kalma misali :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalagülcüm, dediğin doğru. Sevgi savgiyi doğurur. Ben çok pozitif bir insan olduğumu düşünüyorum. Bunu herzaman yansıtıyorum. İnsanların güleryüzlülüğü ile bunu başarması hiç güç değil.
Türk kahvesi yada nescafe ben hertürlüsünü içerim :))
Sevgiler canım.

Bir Hayat Dolusu dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bir hayat dolusu, fazlası mideyi ağrıtır tabi. Bazıları bir bardak dahi içse rahatsız olur. Ben rahazsız olmuyorum. Ama günde 3 bardağa çıkarsam hemen midem ağrır. Yararı olduğu kadar zararıda var
Türk kahvesinin pek değilde nescafenin zararları çok.

hTc dedi ki...

Çok güzel bir yazı bu=) Canım kahve çekmedi desem yalan olur. Ama benim içtiğim kahve genellikle balkonda yalnızken oluyor biraz kederli ama biraz da tatlı...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

hTc, canım bende genelde öyle balkonda tek içiyorum kahvemi :) Biraz kedersli dediğin gibi biraz da tatlı. Ama yinede keyifli değilmi hertürlüsü. İnşallah birgün karşılıklı içeriz canım :)

şengül dedi ki...

kahveyi çokkkkkkkkkkkkkkkkkk güzel anlatmışsın helede akşam yemeğinden sonra eşinle içilen kahvenin tadı bir başka Türk hakvesini çok severim keşke sende yanımda olsan muhabetim birlikte içsek

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

muhabbet çiçeğim, merhabalar,ferhana uğramıştım, dönüşte baktım sesiniz geliyor ,mis gibi birde kahve kokusu :))

bu maili bir yıldır saklarım ve arada açar okumak üzere bakarım.
ÇOK ANLAMLI GELİR BANA..
Size sevgi dolu dost muhabbetler diliyorum hayrlı ramazanlar svglrrrr

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Şengülcüm, bende çok severim türk kahvesini. Evet keşke orada olsamda içsek karşılıklı. Akşam eşle içilen kahve tadını henüz bilmiyorum. Birgün bilirim elbet:)
Öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bir Dut masalı, hoşgeldinn :)
Sefalar getirdin. Sanada bir kahve yapayım hemencecik.
Banada bu mail geldiğinde hemen paylaşmak istedim. Çok güzel değilmi ve anlamlı. Bende size hayırlı ramazanlar diliyorum. Sevgiyle kalın. Herzaman beklerim. Taze kahvemden ikram ederim:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

teşekkür ediyorumm..
varolunuz..
NuNu

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bir Dut Masalı, asıl ben teşekkür ediyorum. İyi geceler.

Mehtap dedi ki...

Çiçeğim umarım bir gün bu dileğimiz gerçek olur.sevgiler canım.bende seni çok öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, inşallah canım. Sevgiyle kal hep olurmu.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

kahvenin hiç bu kadar ayrı tatlar vereceğini düşünmemiştim çok hoştu çiçeğim :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem, işte bende böyle yazılarla anlatırım o tatları size:)
Öpüldün canım.