12 Ekim 2008 Pazar

ÖĞRENCİ VELİMİN GÖZYAŞLARI :(


Merhabalar, bir pazar gününden merhaba herkese.

Bugün evimde dinleniyorum. Bu hafta yoğun ve yorucu bir hafta beni bekliyor. Nöbetçiyim bu hafta. O yüzden sabah mesaim biraz daha erken başlayacak ve akşam biraz daha geç bitecek. Tabi iş çıkışı diğer derslere gidip eve gelmem biraz geç olacak. Neyse ki bu nöbet olayında sıra 2 ayda bir geliyor.

Dün Etüt Merkezimizde veli toplantımız vardı. Tüm veliler çocuklarının beni çok sevdiğini söyledi :) Çok mutlu oldum. Zaten tüm öğrencilerle iyi geçiniyorum. Birkaç problemli öğrenci vardı onlarında velisi gelmedi maalesef :(
Önemli olan onların gelmesiydi ama ne kadar duyarlı veliler oldukları belli oldu. Çocuğu suçlamamak gerek diye düşünüyorum bazen. Bilhassa veliyi arayıp mutlaka toplantıya gelmesini rica etmiştim. Ama maalesef gelmedi.

Bir sorunlu öğrencimiz daha var. 6. sınıf. Velisi geldi ve yanımda hüngür hüngür ağladı :((

Çok tembel bir öğrenci. 1,5 aydır yapmadığım kalmadı öğrenci için ama anne baba ayrı olduğundanmı yoksa çocuğun içinde mi yok istek anlamadım. Çocuğun annesi omzumda ağlayıp ne olur birşeyler yapalım bu çocuk için yoksa babası elimden alacak dedi :(((
Gözyaşlarımı zor tuttum derken gözlerim doldu benimde.

Öğrencimizin babası eşinden ayrılıp yeniden evlenmiş ve eski eşini sürekli çocukları için suçlayıp kötü davranıyormuş. Bir kez sene başında öğrenci kayıt yaptırırken konuştum adamla. O zaman anladım ne kadar katı yürekli bir adam olduğunu. Neyse ki dün toplantıya işi olduğu için gelememiş adam.

Eğer çocuk başarısız olursa anneyi ilgisiz ve alakasız anne diye suçlayıp mahkemede çocuğun velayetini alacakmış.
Kadıncağız diğer oğlumun velayetini aldı şimdi sıra bunda dedi . Bu oğlumda elimden giderse yaşayamam dedi. Kadın resmen yalvardı biz öğretmenlere.
Psikiyatristlere bile götürmüş oğlunu. Öyle umut dolu gözlerle baktı ki. Çok etkisinde kaldım inanın.Çok duygusalım ben yaaa ve sanırım birazda fazlaca sulu göz.

Ne yapacağımı bilmiyorum ama bu hafta öğrenciyi köşeye çekip yeniden konuşacağım. Gerekirse defalarca. Söz verdim elimden geleni hatta fazlasını yapmaya çalışacağım. Bu veliye ve çocuğa yardım etmem gerekiyor...

Olan hep çocuklara oluyor çok üzülüyorum çok :((((((((
Görseniz o kadar tatlı pırıl pırıl bir çocuk ki. Çok da zeki. Çok da haylaz :) Umarım başarırım bu mücadeleyi.

Benden şimdilik bu kadar. Hepiniz SEVGİYLE KALIN...

46 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Çok duygulandım valla canım yaaa.Allah yardımcı olsun velinin.İnşallah çocuğun durumu düzelir.Öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, inan çok üzüldüm. Allah yardımcısı olsund ediğin gibi. Aminnn.
Bende öptüm tatlım.

Primarima dedi ki...

Umarım başarılı olursunuz.Gerçekden o hanımın haline üzüldüm.ne acıdır Allahım evladından ayrı bırakılmak düşünmek bile istemiyorum.İki saat görmesem deli oluyorum.Belli bir şeyki ailevi problemler çocugu yıpratıyor ve etkiliyor.Umarım elinizden birşeyler gelir ve anneye yardımcı olabilirsiniz :(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ebru ve Rima, inşallah başarabilirim. Bunun için elimden geleni yapacağım. Dediğim gibi olan çocuklara oluyor hep. Umarım birşeyler yapabilirim. Teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

off işte öğretmenliğin anne baba görevi devreye girmiş... Allah yardımcın olsun... Ben de çok etkilendim... Yatılı okuldaydım genelde problemli öğrenciler vardı... seni çok iyi anlıyorum...

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbetim sanırım etüd merkezinde çalışıyorsun,rehber öğretmeniniz var mı,bence onuda devreye sok...
ayrıca bu öğrencine sürekli sınıf içi sorumluluklar vermeni,kendisinin önemli olduğu mesajını almasını sağlamanı tavsiye ederim,annesine ağlayıp sızlayacağına çocuğuyla beraber oturup ders çalışsın,çalıştırsın,yanında olsun,ona gerçekleri anlatsın babasının tutumunu anlatsın....
ben bütün bunların az da olsa etkili olcağını düşünüyorum, nacizane önerilerim....:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çalıkuşu, aynen öyle. Çocuklar kapıdan içeri girdiği an bizim çocuklarımız oluyorlar. Umarım başarırım canım bu çocuğu kazanmayı. İşim zor gibi :(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Periciğim, haklısın canım. Bende veliye aynı şeyleri söyledim. Yapacakmış bundan sonra. Bakalım umarım. Önce anne evde başarmalı bunu bence. Ben tek başıma bu işin içinden çıkamam. Dediğin gibi sınıf içi sorumluluklar verecem. İyi fikir. Rehber öğretmene yönlendirdim .Sağol canım.Öpüldün.

Berrin dedi ki...

bır ogretmen olarak sen daha ıyı bılırsın nasıl davranıp konusacagına daır.. bende uzuldum..
bırde cocugun ustune gıdıldıkce ters tepkı verır. daha esnek rahat taktıkler bulmalısınız. annesınınde cok baskıcı olmması lazım bence sureklı calıs calıs dıye.
tabıı ısınız zor, sende kendını olaylara fazla kaptırıp uzulme. yıpratma kendını.
optum.

özii dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği ,
Bir meslektaşın olarak ,görevinde başarılar dilerim .
BU arada dilerim , çocukta düzelme olur. Üzücü bir durummuş.
Ama bunlardan o kadar çok ki. Farklı şartlarda , farklı sorunlarla yüzlerce zeki çocuk heba olup gidiyor... Kurtarabildiğimiz her çocuk bizim geleceğimiz..

Unknown dedi ki...

başarırsıınnnn....

Aylin Ünlü dedi ki...

Sen zaten oldukça duygusal bir insansın,ne kadar üzüldüğünü tahmin edebiliyorum,umarım dilediğin gibi olur ve başarırsın.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, haklısın. Çok sert tepki verirsek çocukla dahada çok uçurum yaratırız. Annesi evde ne durumda bilmiyorum anlattığı kadarıyla çok baskı yapmıyormuş ama bilemem. Ben herşeyi tatlı dille çözmeye çalışacağım en başta. Umarım başarırım tatlım. Çok sağol. Bende öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özii, merhaba. Meslektaşım olarak yorumun için teşekkür ederim. Haklısın o kadar çok çocuk heba oluyor ki bu şekilde. Çok üzücü. Umarım kazanırım bu çocuğu. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, umarım tatlım yaa.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, evet öyle fazlaca duygusallığım bunda ortaya çıkıyor.Umarım tatlım düzeltirim çocuğu. Çok öptüm.

Mehtap dedi ki...

canım yaa!maalesef bende sulu gözüm.Okurken gözlerim doldu.maalesef anne-baba arasındaki problemlerde veya ayrılmalarında en büyük yarayı çocuklar alıyor.Umarım o çocuk topluma faydalı ve kendisine faydalı ,sağlıklı bir çocuk olur.Canım seninde elinden geleni yapacağına inanıyorum.Öğretmenlik kutsal meslek.Allah yardımcınız olsun.sevgiyle ve sağlıkla kal canım.öpüyorum.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Canım çok zor bir iş, ağır bir sorumluluk üstlenmişsin. Ve tam öğretmene yakışacak bir tutum. Allah yardımcın(ız) olsun. Umarım her şey umduğundan da güzel gelişir.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞIM RABBİM SANA KOLAYLIKLAR VE SABIRLAR VERSİN YAZIYI OKUYUNCA BENDE DUYGULANDIM KEŞKE HER EĞİTİMCİ SENİN KADAR DUYARLI OLSA,O ANNEYE DE ÇOK ÜZÜLDÜM İNŞALLAH ÇOCUK BAŞARILI OLURDA ANNE DE YAVRUSUNDAN AYRILMAZ.SEVGİLERİMLE

LoLa dedi ki...

yazık ya çok üzüldüm umarım çabaların sonuç getirir canım :(

HAYAT dedi ki...

zor bir durum.sizin bu işin içinden çıkacağınıza eminim.
sadece okul içi değil okul dışında da destek olursanız azimliliği artabilir.

Mutluveumutlu dedi ki...

Seni okurken ben bile çok etkilendim. Senin orada olupta gözyaşlarını tutamaman çok normal. Çok üzüldüm ya,inşallah çocuğun dersleri düzelir.

Seni sobeledim, bir ara bakarsın...

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

bir anne olarak içim parçalandı olur olmadık şeyler kurdum kafamda.bir anneye verilecek en büyük ceza olsa gerek çocuğundan ayrılmak.allah yardımcısı olsun o annenin. elinden geleni yapacağına eminim cnm...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, elimden geleni yapacağım. Hatta bugün başladım bu işe. Olan çocuklara oluyor hep :(
Umarım herşey istediğimiz gibi olur. Sağol canım. Öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, evet canım ağır bir sorumluluk ama benim tek görevim ders anlatmak değil. Buda öğretmenliğin bir görevi. Bugün çocukla konuştum ilk adım bakalım zamanla neler değişecek. Sağol canım. Öpüldün.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

MonaLisa, canım dediğin gibi keşke her eğitimci böyle olsa. Mesleğimizin tüm görevlerini yerine getirmeye çalışıyorum. Umarım başarırım. Sağol canım. Sevgiyle kal sende hep.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolam, canım sağol. İnşallah tatlım yaa çabam bitmicek.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hayatcım, haklısın canım. Sadece okulla iş bitmiyor. Elimizden geleni yapacağız. Sağol canım. Öpüldün.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlum, üzücü bir durum ve ben gözyaşlarımı zor tuttum hatta tutamadım diyebilirim :(
Umarım düzeltirim. Hemen bakıyorum sobemi canım ve en yakın zamanda cevaplayacağım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem, emin canım amin. Kurma sen öyle kafanda şeyler. Allah kimsenin başına vermesin öyle şeyler. Çok öptüm sizi canım benim.

Adsız dedi ki...

yaptığınız çok güzel bişey...
ama bence...
o yaştaki bir çocuğun böyle bir konuşmayı anlayıp kaldırabileceğini sanmıyorum ben...
burda konuşulması gereken birileri varsa ailesi olabilir...
hem o yaştaki bir çocuğa böyle problemlerin yansıyabilme durumu onun üzerinde izler bırakabilir...
sakın lütfen yanlış anlamayın sadece kendi aklıma gelenleri yazdım...
kolay gelsin..
sevgilerimle;)
ÇoCuK

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Buğra, merhaba. Evet çok doğru dediğin.Zaten çocukla konuştuğumda ailevi birşey anlatmadım. Başkaşekilde ders çalışması gerektiğini anlattım. Aile konusunu annesi konumaşmalı ben değil tabi. Ancak çocuk benimle dertleşirse o konuda yardımcı olurum . Teşekkür ederim. Sevgiyle kal çocuk:)

Adsız dedi ki...

Cnm. cok zor bir görevdir ögretmenlik....EGITIMIN YANI SIRA YERI GELDIGINDE ANNE BABA GÖREVINI ÜSTLENMEK VS. OYÜZDEN SAYGI DUYULACAK VE TAKDIR EDILECEK DEGERDESINIZ BIZLER ICIN..
Kisaca benim okul yillarimda özel nedenlerden yasadigim sorunlardan dolayi cok cok etkilenmisdim ve tabiki okuldada yansidi bu derslerime vs vs..Uzun bir donem bu boylke devam etti taali almanca ogretmenim benim ilk okulumu degisdirmekle ve benimle haftada bir özel görüsmekle cok cok yardimci oldu... Ve bana uygulasdiyi birde test vardi...Gönül bana 10 dalda iyi oldugun seyleri yazip getireceksin demisdi ve bende yazdim tabiki ve inan cnm. bu test benim gercek benligim ide sergilemis oldu ve basariya hergun daha yaklasmami sagladi...Digecegim su yavrumuz civil civil gorune bilir ama birde ic dünyasina bakmak gerekiyor bazen yani oturup konusmak, deger verildigini kanitlamak fikrini almak ve kessinlikle evin icerisinde olup bitenlerden haberdar etmek.. gibii....Kendine
ozgüveni ancak annesinin vs. destegiyle basarili bir ögrenci olacagina eminim..Hersey anneye ve cevresine bagli bana göre.
Ay ne cok konusdum degilmi cnm. yaa öpüyorum seni iyi geceler

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gönülüm, ne güzel anlatmışsın. Ne kadar haklısın. Destek çok önemli. Tavsiyelerinin benim iin çok değerli olduğunu bil tatlım. Hepsini uygulamaya çalışacağım. Teşekkür ediyorum bu güzel yorumun için. Anlattıklarını değerlendireceğim. Çok öpüyorum seni canım.İyi geceler.

Adsız dedi ki...

slmlar..
Bende sulu gözlerden biriyim , hatta şuan okurken ben bile ağladım.Yazık anneye :( umarım emeğinizin karşılığını alırsınız.
sevgiler..

Lalegül dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği,
ne güzel yazmışsın yine..Evet kurtarılan her çocuk geleceğimiz bizim..Çok şey var aslında yazacak ama, sen zaten doğrusunu yapmışsın.."İnsan öğrendiği gibi öğretir" derler çiçeğim..Oldu mu seninde çok iyi bir öğretmenin?
Selamlar içtenlikle..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

иαℓαи, merhaba. Demek sende benim gibisin çok duygsal ve sulu göz :)
Umarım emeğimin karşılığını alabilirim. Teşekkür ederim.Sevgiyler kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, sağol canım. Umarım doğrusunu yapıyordumdur ama hiç yol katedemedik ben ve öğretmen arkadaşlar. Umarım zamanla düzelir. Sevgiyle kal.

beenmaya dedi ki...

boşanmalarda heleki bu şekilde sonu kötü biten ayrılılarda ne yazıkki herşey çocuğa oluyor. çocuk kimi zaman anne ile babanın arasında bir intikam aracı oluyor sırf eski günlerin acısı çıkartıp can yakmak için kullanılıyor. gerçekten çok yazık. umarım en kısa sürede en azından öğretmeni olarak onunla sen iletişim kurabilir ve yolunda gitmeyen şeyleri düzeltmek adına adım atabilirsin.

Melek* dedi ki...

yaaa çok üzüldüm çoookk parçalandım adeta tv lerdede görüyoruzya haylaz çocuklar haylazlıklarında ısrarcı oldukların da gerekirse öğretmen evine götürüyor inanın bu işe yarıcaktır evinizde bir yemek yedirseniz oda etkilenip benim böyle bir öğretmenim var benim yaptıklarıma bak diye suçlanır onu ikaz etmek inanın kanımca işe yaramz takdir sizin...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Benmaya,sağol canım. Umarım düzeltebilirim ama sanırım bu zaman alacak çünkü çocuk anlamamakta direniyor.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Melek, merhaba. Evet haklısın ikaz etmek işe yaramıyor. Çünkü dönem başından beri yapıyorum bu işi olmuyor. Artık başka takditler geliştirmeye çabalıyoruz el birliği ile. Bu elbirliğine anneyide aldık. Bakalım ne derece başarı sağlayacağız. Sevgiyle kal.

Lalegül dedi ki...

Merhaba Yeniden..Sevginin çözemeyeceği, düğüm ve de insan yoktur..Bunu sende biliyorsun zaten..Ama sabır gerekir, bazan dağlar kadar..Günaydın arkadaşım..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, sevgi her kilitli kapıyı açar diye düşünüyorum bende. Umarımaçabilirim o kapıyı. Öğrencimi sanki bugün daha bir ılımlı gördüm:)

Unknown dedi ki...

evet anne ve baba ayrılıyor olan hep çocuklara oluyor :/ boşanmalar ne kadar da kötü sonuçlar doğuruyor.. rabbim hepimizi korusun bu çirkin eylemi (boşanma) yapmaktan ve böyle kötü sonuçlarla karşılaşmaktan..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çilekli süt, canım benim dediğin gibi Allah hepimizi korusun böyle durumlardan. Gerçekten çok zor. Sevgiyle kal.