8 Mart 2009 Pazar

MİM-HAYATIMIZA YÖN VEREN ŞAİRLER

Sevgili arkadaşlarım Gülcan ve Banucum beni mimlemişler. Hayatımıza yön veren şairler konusunda. Biraz geç oldu özür diliyorum.
Çok güzel bir konuda mimlenmişim. Çünkü şiir yazmayıda okumayıda çok severim. Can Yücel, Nazım Hikmet, Cezmi Ersöz şiirlerini sürekli takip eder blogumdada yer veririm.

ÖZLEDİM SENİ...

özledim seni...
ayrılık yüreğimi uyuşturuyor karıncalandırıyor nicedir.
beynimi uyuşturuyor özlemin...
çok sık birlikte olmasak bile
benimle olduğunu bilmenin
bunca zamandır içimi ısıttığını
yeni yeni anlıyorum
Yokluğun,
Hatırladıkça yüreğime saplanan bir sizi olmaktan çıkıp
mütemadiyen bir boşluğa
Sabahları seni okşayarak başlamaları
aksamları her isi bir kenara koyup
seninle baş başa konuşmaları özlüyorum;
oynaşmalarımızı,
yürüyüşlerimizi,
sevimli haşarılığını,
çocuksu küskünlüğünü...
Nasılda serttin başkalarına karşı
beni savunurken;
ve ne kadar yumuşak
bir çift kısık gözle kendini
ellerimin okşayışına bırakırken
Gitmeni asla istemediğim halde
buna mecbur olduğunu görmek
ve sana bunları söylemeden
''git artık'' demek
''beni ne kadar çabuk unutursan, o kadar çabuk
kavuşacaksın mutluluğa''
demek sana nede zor
seni görmemek ve belki yıllar sonra
karsılaştığımızda
bana bir yabancı gibi bakmanı istemek senden...
yeni bir sevdayı yasakladığım kalbime söz geçirmek....

CAN YÜCEL
BU KADAR SEVMEDİM Kİ

Dönemem terk ettiğim hiç bir yere
Dolaşıp duruyorum sokaklarda
Dilimde o son duam
Ben hiç kimseyi bu kadar sevmedim ki
Sonsuzluk gibi çıkıyordu
Bu söz içimden
Umutsuz bir yakarış gibi
Hiç bitmeyecek bir hasret gibi
Ben hiç kimseyi bu kadar sevmedim ki

CEZMİ ERSÖZ
YAŞAMAYA DAİR
Yaşamayı ciddiye alacaksın,
yani, o derecede, öylesine ki,
meselâ, kolların bağlı arkadan,
sırtın duvarda,yahut, kocaman gözlüklerin,
beyaz gömleğinle bir laboratuvarda
insanlar için ölebileceksin,
hem de yüzünü bile görmediğin insanlar için,
hem de hiç kimse seni buna zorlamamışken,
hem de en güzel, en gerçek şeyin
yaşamak olduğunu bildiğin halde.
Nazım HİKMET

Bugün Dünya Kadınlar Günü. Tüm kadınlarımızın kadınlar gününü kutluyorum. Aynı zamanda herkesin kandili mübarek olsun.

SEVGİYLE KALIN...

İyi haftalar...

12 yorum:

Adsız dedi ki...

şiirler harika canım. can yücel'in şiirlerini ben de çok beğeniyorum tabii nazım hikmet'in de.. teşekkürler cevapladığın için.

MAVİ UMUT dedi ki...

Tüm dünya da ve ülkemizdeki kadınların insanlığa yakışır bir hayat,eşitlik, daha huzurlu bir yaşam hakkına sahip olabilmesini diliyorum.
Kadınlar günü'nüzü kutluyorum.

zuzuların annesi dedi ki...

Canım ne güzel yazmışsın tşk.ederim...Seninde hem kadınlar günün hemde kandilin mübarek olsun canım...Sevgiler.

Papatya Zamanı dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeğim,
bende yazacağım sevdiğim şairleri..Ne güzel mim bu..
Ama şarkına takıldım.
İlk defa dinledim ve çok ama çok beğendim..
Kandilin, kadınlar günün ve bütün ömrün çok ama çok güzel olsun..

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Geç oldu ama gününüz kutlu olsun...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben bunu mimsiz bir önceki blogumda, eski şiir defterimi bulunca paylaşmıştım.
O kadar haklısın ki Sevgili Muhabbet Çiçeğim, gerçekten o şairlerin ve şiirlerinin hepimizin hayatlarımızda ne çok izleri var değil mi?
Seçtiğin şiirler güzellik kattı haftamın başlangıcına, sana da iyi haftalar ve sevgiler.:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülcancım, ben teşekkür ederimböyle şiir sever birini böyle bir konuda mimlediğin için. Beğenmene sevindim canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ufuk Çizgisi,merhabalar.Çok teşekkür ediyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Banucum,ben teşekkür ederim asıl.Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Papatya, teşekkür ediyorum.ŞArkı gerçekten çok güzel değilmi. Bende beğeniyorum. Güzeldileklerin için sağol canım. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Recep, çok teşekkür ediyorum. Sağolasın. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özlemcim, beğenmene sevindim canım.Şiirler çok şey katıyor hayatımıza değilmi.Sevgiler canım.