11 Mart 2008 Salı

BU DA BÖYLE YARIM KALSIN...

Seni sana rağmen yaşadım...

Hep kaçışlarla dolu, hep eksik...

Bir yanını tamamlasam, mutlaka başka bir yerden açık veriyordum. Tamamlamaya uğraştıkça senin gizlerinde kaybolup gidiyordum.

Bedenin değil, ruhuna taliptim ben.

Bu yüzden bu kadar zorlanıyordum.

Ben bir adanın değil, bir kıtanın kaşifiydim...

Yola çıkmıştım bir kere dönüşüm yoktu; ama, öyle çok duraklıyordum ki, geriye dönüp baktığımda başladığım yerden birkaç metre bile uzaklaşamadığımı fark ediyordum.

Üstelik menzilin ucundaki sen, benden daha hızlı yol alıyordun, belli ki kaçıyordun.

Ufukta bile görünmeyen seraptın artık.

Kaç kez "vazgeç" dedim kendime, kaç kez o yolun kenarındaki bir ormana girip yok olmayı düşündüm.

Zaten yaşadığımda bu değil miydi?

Seninle birlikte varlık bulduğumu düşünürken, senin olmaman yokluk hissinden başka ne verebilirdi ki bana?

Oysa nasıl da coşku doluydum başlarken...

Gecelerimi de gündüzlerimi de sana adamaya hazırdım...

Hergün yeni bir yönünü öğrenip şaşıracaktım.

Seninle yaşadığım hiçbirşeyin tadını unutamayacaktım.

Sen, sonbahar rüzgarında kopmuş, serseri bir defne yaprağı, ben sana dal olacaktım.

Hangimiz yaprak hangimiz dal karıştırıyorum artık.

Ben uykuları uyuyalı çok olmuştu.

Şimdi aynı uykuları yeniden uyuyorum.

Acı uykusu, hüzün uykusu, korku uykusu...

Bir gece birinin, bir gece diğerinin sonsuzluğunda kayboluyorum.

Ne garip, kendimi kuşatma altındaki bir ordunun komutanı gibi görüyorum.
Ne çok askerim var bana ihanet eden...
Ben düşmanı alt edemediğimden değil, bu arkadan vuruşlar yüzünden yeniliyorum.
Bir beyaz bayrak gerekiyor artık bana. Bütün mevzilerini kaybetmiş bir komutanın onurunu daha fazla zedelemeden teslim olmayı bilmesi gerek.
Uzun sürmez esaretim.
İçimde bu yenilginin acısını yıllarca taşıyacak olsam bile bir yolunu bulup kavuşurum özgürlüğüme.

Gidiyorum. Geride yaşanmamış zamanları bırakarak. Sen de ürkekliğinle başbaşasın...

Hep tamamlanacak değil ya, bu da böyle yarım kalsın...
Mehmet Çoşkundeniz

24 yorum:

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Yarım kalsın haaaaa...AAAAAH AH hayatta neleri yarım bıraktık belkide;tam sona geldik derken başa döndük.Benimde aklımda buna benzer bir yazı vardı ama kendimin yazacağı bir yazı ilerleyen günlerde kafamı toparladığım bir günde yazacam.Fakat Mehmet Coşkundeniz çok güzel ifade etmiş paylaştığın için sağol çiçeğim...Öptüm...

Adsız dedi ki...

Canım yaaaa.Bence doğru bir karar almış gibisin.Benim başımdan geçenleri biliyosun.Bende neleri yarım bıraktım.Ve nelerin ardından baktım,keşke dediğim günler oldu ama hiç bir zaman kararımdan pişman olmadım en mutlu olduğumda buydu.Ama bu mutluluk mantığım aklıma gelince gerçekleşiyor.Sana tek tavsiyem,önce mantığın sonra kalbindir...Öptüm...
CAN DOSTUN...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, keşke hayatta yarım kalmasa hiçbirşey.Seninde yazını en kısa zamanda bekliyoruz. Sanırım biz hep benzer kaderler yaşıyoruz arkadaşım. Öptüm bende.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Can Dostum, haklısın evet.Başından geçenleri çok iyi biliyorum canım.Sende kötü günler yaşadın. Artık bu kadar duygusal olmak istemiyorum bende. Ve çok kızıyorum kendime çoğu zaman.Bende öptüm canım dostum. Yorumun için sağol.

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
yazını okumdan gidemedim, gidemedim acil bir yere. Sadece şunu diyorum, yarım bırakmak, iyidir bitirmekten. Tamamlama umudu vardır çünkü, bilinmeyen ve belki hiç gelmeyecek bir zamanda. Ama öyle insanlar vardır ki asla birbirlerini hayatlarından çıkaramazlar. Hatta bir günü onu düşünmeden tamamlayamazlar. Esir değilsinki zaten. Her zaman özgürsün. Gönlünü diyorsan onlar federasyondur, asla tam olarak bize bağlı olmazlar. Ayrıca unutma seçtiğin ağaç bile ölümsüzlüğü simgeleyen defne ağacı.
Her şey çok güzel, yazı müzik ve arka olandaki duygu.
Belki tamamlanır, belki tamamlanmaz ama, böyle kalsın.
Bu hali bile çok güzel....
Gülbahar

HAYAT dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR YAZI HER ZAMAN Kİ GİBİ,HİÇ BİR ŞEY YARIM KALMASIN ,HER ŞEYİ DOYASIYA YAŞAYALIM.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülbaharcım,çok güzel bir yorum yazmışsın.Çok iyi geldi bana çok.Çok doğru yazmışsın. Sağolasın vakit ayırdığın için. Müziği ve yazıyı beğenmenede sevindim.Sevgiyle kal. Teşekkür ederim.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, canım benim beğenmene sevindim. Hiçbirşey yarım kalmasın dimi arkadaşım. Ama bzen istesekte istemesekte yarım kalıyor bazı yaşananlar.
Öptüm canım

Berrin dedi ki...

bırak kalsın..
yarımda bır seydır..bazen 4 te 1 bıle kalabılıyor..

muzık yıne super..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, bırakalım kalsın dimi. Buda birşeydir. Müziği beğenmene sevindim canım. Öptüm

Adsız dedi ki...

Muhabbet Çiçeği,
O aslında ufukta kaybolmak uzaklaşmakta istemiyor, durmak kalmak, beklemek, birlikte yürümek istiyor. Onu sürükleyen, hayat, geride kalmaya zorlayan kalbi.O da sana bazan dal, bazan yaprak, bazan çiçek, bazan ağaç, olmak istiyor.
Bunu istemediğini, hiç sanmıyorum. Çalışmak onun hayata tutunma şekli.Ama o da aslında mor değil, turuncu olduğunu biliyor.

Evet yarım kalsın.
Git yaşa, hatta onun yerine de.
Ama öykünün tamamlanma ihtimali kalsın hep.
Sadegül

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sadegül, biliyorum beraber yürümek istiyor o da. Ama nasıl...
Sanki onun kaleminden yazmış gibisin.Sanki onu çok yakından tanıyor gibisin...
Bana bazen dal, bazen ağaç, bazende yaprak yada çiçek olmak istediğini de biliyorum . Hissediyorum bunu söylemesede. Ama nasıl güveneceğim yeniden. Nasıl.İçten yorumun için teşekkürler.
Sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Muhabbet Çiçeği,
arkadaşım, hayat böyle işte.Nasıl anlatılır bilmiyorum ki..İnsanlar bazan, o kadar farklı noktalardan çıkarlar ki birbirlerinin karşısına.
Tek yumurta ikizlerinin ,birbirleriyle aynı acıyı çektikleri ve aynı zamanda öldükleri rivayet edilir. İkiz ruhlar.
Seni yeni başlangıçlara itiyorlar.
Neler söylediklerini duyar gibiyim.
Bir es koy buraya, ve git ne istiyorsan yaşa. Dönünce bulurmuyum, bıraktığım yerde diyorsan, maalesef kimse aynı suda iki kere yıkanamaz.
Evet yarım bırak. Yarın kimseye vadedilmemiş ki..
Yenilgi yok, kazanan yok, kaybeden yok..
Çözümü zor, sonra devam etmek üzere bırakılan santranç gibi...
Güzel, böyle de güzel.
Ama bu kadar akıl fazla gibi.
Kendine çok iyi bak arkadaşım.
Birde şu can dostunun yorumuna birşey diyeceğim.Hani önce mantık sonra kalp demiş ya. Şuna benziyor," önce kafasına sıkalım, anlamazsa ayağına sıkarız"
Uzattım kusuruma bakma.
Ayşegül

ev perisi;) dedi ki...

Şahene;)
Sen de ürkekliğinle başbaşasın...
Dimağıma kazıdım bu kelimeyi hatti zatında ürkekliğiyle başbaşa olmayı tercih edenlere gitsin bu söylem...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ayşegül,yorumun için teşekkür ederim.Çok güzel şeyler yazmışsın.Hayatta bazı şeyler yarım kalıyor istesekte istemesekte. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ev Perisi, ne güzel bir cümle yakalamışsın öyle. Haklısın.ürkekliğiyle başbaşa olmayı tercih edenlere gitsin bu cümle.Sevgiyle kal...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Canım ne hoş bi yazı yine böyle.Ben bir dönem Mehmet Coşkunedniz'e inanılmaz takmıştım.Ne çok okurdum yazılarını.Buarada sen böyle hikayeler yazyınladıkça ben acaba senin için mutsuz mu yada çokmu karamsar diye geçiriyorum.Dilerim ben yanılıyorumdur:)
Çok öpüyorum seni:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Zarifecim,Mehmet Çoşkundenizin yazılarına bende takmıştım. Aşk Doktoru yazılarını keserdim gazeteden:) Canım karamsar değilim. Ama beni üzen birkaç şey oldu o yüzden böyle bir yazı yazdım. Ama şimdi iyiyim:))
Bende öpüyorum çok canım benim.

Adsız dedi ki...

Sen de ürkekliğinle başbaşasın...
Bu doğru değil..
Kimse bilmiyor kimsenin arka planını...
Ben bilmiyorum mesela..
O da bilmiyor gerçekte...
Bunlar karşıdan bakılarak anlaşılamaz. Sevmeye yeter belki görünenler, ama büyük bir depremin etkilerini göğüslemeye yetmez.
Herkes kendi tarafından bakar olaya. Ama doğru sonuç için toplam gerekir.
Şarkıda olduğu gibi" bıraktım kaderime aşkımızın sonunu, aradım bulamadım mutluluğun yolunu".....
Sıkmıyorum umarım can arkadaşım.
Arkadaşlık kalabilir değil mi?
Sevgi

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

SEVGİ, hoşgeldin siteme. Negüzel şeyler yazmışsın yorumunda öyle.Çok beğendim. Tabi ki sıkmıyorsun. Böyle yeni arkadaşlar yorum yazdımı seviniyorum. Sevgiyle kal.

Aylin Ünlü dedi ki...

Bu adamın yazıları gerçekten çok güzel,sağol paylaştığın için Muhabbet çiçeği,okumak zevkti.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, çok güzel yazıları var evet Mehmet Çoşkundeniz'in. Beğenmene sevindim. Öptüm canım

Adsız dedi ki...

Hep tamamlanacak değil ya bu da böyle yarım kalsın ne güzel bir cümle . Bu cümlede kendimi buluyorum.Benım hayatım da ne kadarda cok bu da boyle yarım kalsın dedıgım ve detırten gunlerim ve arkadaşlarım varmış. KERİM DÖNDÜR..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Kerim, teşekkür ederim yorumun için. Bencede çok güzel bir söz. Hayatta neler yarım kalmıyor ki.Çok kullanırız farkında olmadan bu sözü. Bu da böyle yarım kalsın...
Sevgiyle kal.