14 Mart 2008 Cuma

KEŞKE...

Bu sözcüğü kaç konuşmanızın başına eklemişseniz onca ıskalamışsınızdır hayatı…

Dört mevsimlik bir sene olsa ömür, “keşke”, onun güzüne denk gelir.

Hepten vazgeçmek için erkendir, telafi etmek için geç…

Mağlubiyetin takısıdır “keşke”...

Kaçırılmış fırsatların, bastırılmış duyguların, harcanmış hayatların, boşa yaşanmış ya da hakkıyla yaşanamamış yılların, gecikmiş itirafların ağıtıdır.

Çarpılıp çıkılmış bir kapıda, yazılıp yollanmamış bir mektupta, gözyumulmuş bir haksızlıkta, vakit varken öpülmemiş bir elde, dilin ucuna gelip ertelenmiş bir sözdedir.

Feri sönmüş bir çift gözde ya da yitip gitmiş bir güzelliğin ardından iç çekişte…
“Yolunu gözlemeseydim”, “öyle demeseydim”, “terk edip gitmeseydim”, “en güzel yıllarımı vermeseydim” diye diye sızlanır gider.
* * *
“Keşke”nin panzehiri “İyi ki”dir.
İlki ne kadar pısırıksa, ikinci o denli yiğittir.

“Keşke”, çoğunlukla bir “ahh”la kopup gelir ciğerden… Esefler, hayıflanmalar, yerinmeler sürükler peşinden…

“İyi ki” ise, muzaffer bir “ohh”la büyür; cüretiyle öğünür.

“Keşke”li cümlelerde nasıl yaşanmamışlığın, yarım kalmışlığın o ezik tuzu kuruluğu varsa, “iyi ki”lilerde de göze alabilmişliğin, riske girebilmişliğin, tadına varabilmişliğin mağrur yaraları kanar.

Okulu hiç kırmamışsınızdır, sinemada öpüşmemişsinizdir; dokundurtmamışsınızdır kendinize, bir kez olsun gemileri yakmamışsınızdır.

Konuşmanız gerektiğinde susmuş, koşacağınız zaman durmuş, sarılacağınız yerde kopmuşsunuzdur.

Bir insana, bir işe, bir davaya ömrünüzü adamışsınızdır.

O insanın, o işin, o davanın, bunu hak etmediğini sezmenin hayal kırıklığındadır “keşke”...

“Şimdiki aklım olsaydı” dövünmesindedir.

Geriye dönüp baktığınızda, ayıplara, yasaklara, korkulara, tabulara feda edilmiş, “Ne derler” e kurban verilmiş, son kullanma tarihi geçmiş bir yığın haz, bilinçaltından el sallar.

“Keşke” cilerin hayatı, kasvetli bir pişmanlıklar mezarlığıdır.

“İyi ki” öyle mi ya…!

Onda, yara bere içinde de olsa, yana yana, ama doyasıya yaşamış olmanın iç huzuru ve haklı gururu haykırır.
* * *
“İyi ki”lerinizi toplayın bugün ve “keşke”lerinizden çıkartın.
Fazlaysa kardasınız demektir.

Aldırmayın yüreğinizdeki kramplara, mahzun hatıralara… Rüzgarlarla koştunuz ya…

“Keşke”leriniz, “İyi ki”lerden çoksa…

Telafi için elinizi çabuk tutun.

Tutun ki, yolunuzu gözlerken terk ettiğinizle bir gün yeniden karşılaştığınızda siz susarken, feri sönen gözleriniz “keşke” diye nemlenmesin...

Can Dündar

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
yazı harika.Can Dündar'ı eleştirmek hadimiz değil zaten. Hele ki bugün.
Haddimizli bilmekle ilgili ağır bir ihtar almışken.
Ama ben katılamıyorum hepsine doğrusu. Kendi adıma çok var pişmanlığım. Ama yine de keşke demiyorum. Çünkü biliyorum, geçmiş geçmiştir.
Ve keşke demek dinimize göre şeytandandır.
Ama gelecek bizimdir sonuç olarak ve hayatlarımız, öyle ya da böyle kendi tercihlerimizin bir toplamıdır.
Yaşayan için de umut vardır daima.
Gulendam

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım,Merhaba canım. Yazıyı beğendin demek. Keşke hayatta hiç keşkeler olmasa dimi. Canım senin sitende yazılarını göremiyorum nedir sorun? Sevgiyle kal arkadaşım.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
sorun yok şimdi.Hatta yeni yazımda var.Bakarmısın ben gitmeden? Bu arada çiçek harika.
Keşkesiz , pişmanlıksız bir hayat olur mu bilmiyorum?
Herkesin hayatında var birşeyler mutlaka. Bunların toplamı hayat oluyor zaten.
Herşeye rağmen yaşamak güzel herhalde.
Gulendam

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım, keşkesiz hayat olmaz canım değilmi bence de imkansız. Herşeye rağmen güzel yaşamak dediğin gibi. Sitendeki yazılar hariç herşeye girebiliyorum ayarlara bile ama arşivini, yazılarını göremiyorum canım.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
çıkmadan birşey daha yazmadan gidemedim, içime çok dokundu yazın yine, aklım ne dese de, gönlüm başka diyor çünkü ve evet onların hiç birini yapmak ne demek düşünmedim bile..
Yine de geçen geçmiştir. Bugünün üzüntüleriyle bile başa çıkamazken düne üzülmenin ne anlamı var. Yaradılış da değişmeyeceğine göre.
Tekrar sevgiyle kal arkadaşım.
Senin keşkelerin olmasın diyorum.
Gulendam

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım,''aklım ne dese de, gönlüm başka diyor''. Bu söz çok hoşuma gitti. Canım arkadaşım, sende sevgiyle kal. Hiçkimsenin keşkeleri olmasın. keşke diyeceğimiz herşeye kavuşmamız dileğiyle.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

AAAAAAH AH nerden buldun bu yazıyı.Yüreğine sağlık.İçimden derin bir ah çektim.KEŞKE dedim bu cümleleri zamanında kendi kendime söylememe fırsat vermeseydim;ama bazen işte olmuyor ve biz buna hayat işte diyoruz.Tıpkı benim şuan dediğim gibi.Hayat işte be çiçeğim...Öptüm...

Adsız dedi ki...

.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Umarım anladın.
CAN DOSTUN...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, Can Dündar'ın güzel bir yazısını paylaşmak istedim sizlerle.Beğenmene sevindim.Hayatta ne çok keşkeler var değilmi. Hayat işte dediğin gibi. Sevgiyle kal arkadaşım. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

CAN DOSTUM, çok çok iyi anladım merak etme. Öptüm seni.

Unknown dedi ki...

keşke demesek ne güzel olurdu,ama çok diyoruz galiba..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, dimi ama keşke keşke demesek:) Ama maalesef hep diyoruz...

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

güzel bir yazıyı paylaşmışsın teşekkür ederim. keşkelerimizin az olması dileğiyle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökhan, beğenmene sevindim.Teşekkür ederim. Hiçbirimizin keşkeleri olmaması dileğiyle. Sevgiyle kal...

Aylin Ünlü dedi ki...

keşke keşkelediğimiz herşey gerçek olsa..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, keşke canım keşke:) Bak bunda bile keşke diyoruz dimi. Öptüm canım

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
İyiki varsın diyorum, yazına ve yüregine sağlık.
İyiki varsın.
İyiki seni tanıdım.
Nurbanu

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nurbanucum, teşekkür ederim. Sende iyi ki varsın.Bend eseni iyi ki tanıdım. Sevgiyle kal.