15 Nisan 2008 Salı

ASIL EKSİKLİK...

Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti.

Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.

Hayatın matematiği farklı; iki yarımı toplayınca bir etmiyor.

İnsan tek başına mutsuzsa başka biriyle de mutlu olamıyor.

Önce yalnızdık.

9 ay boyunca karanlık bir yerde dışarı çıkmayı bekledik ve dünyaya ağlayarak geldik.

Pişman gibiydik.

Ya da mecburen gelmiş gibi.

Biraz büyüdükten sonra, kendimizi bildiğimiz anda, içimizi kemiren, kalbimizi kurcalayan o tuhaf duyguyu hissettik: Bir yerde bir eksik var.

Korktuk. "Bunun sebebi ne?" diye sorduk kendimize.

Cevabı yapıştırdık: Demek ki sahip olmadığımız bir şeyler var.

O yüzden eksiklik hissediyoruz.

"Peki, neye sahip olmamız gerekiyor?

Çocukken,"yaşımız küçük" diye düşündük.

Her istediğimizi yapamıyoruz.

Kurallar, yasaklar var.

Büyüyünce her şey yoluna girecek.

Büyüdükçe bir şey değişmedi.

Yine huzursuzduk.

İçimizden bir ses aynı sözcükleri fısıldıyordu: Bir eksik var.

"Kafamız karıştı''...

Nasıl kurtulacağız bu iğrenç duygudan?

Nasıl geçecek bu?

Aklımıza yeni cevaplar geldi: Okulu bitirince geçecek. İşe girince geçecek. Para kazanınca geçecek. Tatile gidince geçecek...

Okulu bitirdik.

Diploma aldık.

İşe girdik.

Kartvizit aldık.

Çalıştık.

Para kazandık.

Taşındık.

Araba aldık.

Çalıştık.

Eve yeni eşyalar aldık.

Tatile gittik.

Dans ettik.

Terfi ettik.

Kartviziti değiştirdik.

Daha çok çalıştık.

Daha çok para kazandık.

Çalıştık. Çalıştık...

Geçmedi.
"Bir yerde bir eksik var" hissi, hala orada duruyordu.


Bu sefer de "Sevgilimiz olunca geçecek" dedik.

Yalnızlığımız sona erince bu illetten kurtulacağız.

"Beklemeye başladık''.

Derken, biri çıktı karşımıza.

Aşık olduk.

Ve anında başka biri olduk.

Daha güçlü, daha güzel, daha akıllı biri.

Hesap cüzdanları,kartvizitler, hatta ilaçlar bile böyle hissetmemizi sağlamamıştı.

Sevgilimizin gözlerinde, daha önce bize verilmemiş kadar büyük sevgi ve hayranlık gördük.

Sevgilimizin gözlerinde Tanrı'yı gördük.

Işığı gördük. "Tünelin ucundaki ışık bu olmalı" diye düşündük "kurtulduk"...

Sonra bir gün, daha dün bize deli gibi aşık olan insan çekip gidi verdi.

Ya da artık eskisi gibi sevmediğini söyledi.

Ya da başka birine aşık olduğunu söyledi.

Ya da daha kötüsü, başka birine aşık oldu ama söylemedi.

Telefonu açmamasından, elimizi tutmamasından, anladık, bir terslik olduğunu...

Belki de sevmekten vazgeçen veya terk eden sevgilimiz değildi, bizdik.

Fark etmez. Sonuçta aşk bitti.

Şimdi her yer bomboş.

Şimdi tekrar yalnızız.

Başladığımız yere döndük. Yıllarca uğraştık, eksiğin ne olduğunu bulamadık.

Hâlbuki her şeyi denedik, her yere baktık.

Öyle mi? Bakmadığımız bir yer kaldı.

İçimize bakmadık.

Eksik parçayı dışarıda aradık ama içimizde saklı olabileceğini akıl etmedik.

Birilerini sevdik, birileri bizi sevsin diye uğraştık ama kendimizi sevmedik.

Şaşıracak bir şey yok, tabi ki sevmedik.

Kendimizi sevsek bu kadar koşturur muyduk?

Canımız yanmasın diye duvarların ardına saklanırmıydık?

Kendimizi boş sanıp doldurmaya uğraşır mıydık?

Terk edilmekten korkar mıydık?

Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti.

Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.

Hayatın matematiği farklı; iki yarımı toplayınca bir etmiyor.

İnsan tek başına mutsuzsa başka biriyle de mutlu olamıyor.

‘Herkes beni sevsin’ diye uğraşınca kimse gerçekten sevmiyor, herkes sevgisine şart koyuyor, sınır koyuyor.

Oysa "kendime duyduğum sevgi bana yeter" diye düşününce, kendimizi olduğumuz gibi kabullenince yarım tamamlanıyor.

Her şey bir oluyor.

İşte o zaman perde aralanıyor.

Acı diniyor.

İşte o zaman başka biriyle biraraya gelerek, hesabın kitabın, korkunun kaygının hüküm sürdüğü sahte bir sevgi yerine, gerçek bir sevgi yaratılabiliyor...

CAN DÜNDAR

SEVGİYLE KALIN...

30 yorum:

Lalegül dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
"hesabın kitabın, korkunun kaygının hüküm sürmediği gerçek bir sevgi" bulman dileğiyle...
Veya iki tamla bir bütün olmak dileğiyle..
Ama o zaman matematik olarak yine yarım olur her parça..
Can Dündar'a katılmadım bugün..Üzgünüm..
Çok güzel, yazı , sayfa, müzik ve de sen..

Adsız dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeği,
eksiklik aslında hep bir arayış içinde olmamızdan kaynaklanıyor belkide.."Hep daha iyisi var mı acaba" belkide..
Ama gerçekten sevebileceği birini bulan kişilerdensen, sonrası başka bir rotada huzursuzluk..Onunla ilgili endişe ve kaoslar..
Yaşam bir kaos temelde..Paylaştıkça güzelleşiyor..
Ölümlü olduğumuz düşüncesi bizim bir yanımızı hep mutsuz bırakıyor belkide..
Gülendam
,

şengül dedi ki...

İyi sabahlar canım okurken hayranlık la okudum içimizdeki yannızlığı o kadar güzel ifade etmiş ki sende çok güzel bir şekilde yazmışsın senin ellerine sağlık (can dündarında ) kalemine bende bana gelen bir meilini okudum şimdi onun etkisinden çıkmadan yazıyı okuyunca beni çok etkiledi canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegülcüm,hepimizin gerçek sevgiler bulması dileğiyle.Çok teşekkür ederim güzel sözlerin için.Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım,merhaba.Teşekkür ederim güzel yorumun için. Hayat hep paylaştıkça güzelleşiyor doğru. Allah kimseyi yalnız ve sevgisiz bırakmasın.Sevgiyle kal canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Şengülcüm, iyi sabahlar canım.Beğenmene sevindim. Teşekkür ederim. Sevgiyle kal.

HAYAT dedi ki...

şablon süper olmuş çok beğendim tam sana yakışır şekilde yani.bayadır bakamamıştım sizlere özledim yani diğerlerinide okuyum hemen.yazılar her zaman ki gibi süper zaten:)

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

insan önce içine bakacak önce kendini sevip sayacak kendiyle barışık olacak yoksa başka insanlarda bunları ararsa hep sonu hüsran oluyor önemli olan içimizdeki derinlerdeki bizden biri daha olması..ne güzel analtmış can dündar yapmış yine yapacağını...
sende sevgiyle gülen yüzünle kal çiçeğim...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, canım teşekkür ederim canım. beğenmene sevindim:) Sende hoşgeldin.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilecim,ne güzel yazmışsın. İnsan önce kendini sevmeli. Teşekkür ederim tatlım:) Öptüm kızları ve seni.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

eksiklikler hiç bitmeyecek biliyormusun,en mükemmel durumlarda zamanlarda bile ,eksikler olacak,olmalı zaten ki bizde eksikleri tamamlamak için çaba gösterelim,yaşam dönsün.....:)

Aylin Ünlü dedi ki...

Süpersin canım ya,müthiş bir yazıyı paylaşmışsdın bizimle ve müzik o kadar güzel yakışmışki yanına..Hayran kaldım.Emeğine sağlık

Ferhanca dedi ki...

Can Dundar in yazisi cok guzel.
Her zaman arariz sevgiyi, aski bulunca mucize olucak sanir insan.
Insan her zaman yanlizdir. hic bir sey le eskikleri tamamlayamaz.
Son pargrafi kac kisi yakalamis acaba ne guzel yakalaynlar icin, yada bulmusundur gec kalmsindir ..
sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, haklısın galiba. Eksikler hiç bitmicek hayatta. Belki de öyle olması gerek. Çünkü çaba göstermemiz için böyle olmalı.Sevgiyle kal tatlım. Çok öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim,canım benim beğenmene sevindim.Müzik cuk diye oturdu evet:) Bende çok sevdim bu yazıyı. Çok anlamlı. Öptüm canım. Görüşürüz cumartesi:))))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım,ne güzel yorumlamışsın öyle. Haklısın insan her zaman yanlızdır aslında.O son parağrafta çok şey var aslında. Yakalamak gerek o şeyleri. Canım sağol. Sevgiyle kal.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Bugün ben o kadar doluyumki birde üstüne bunu okuyunca gözümden yaşlar döküldü be çiçeğim.Ama gerçekten çok güzel bir yazıymış.Zaten bu Can Dündar kalemini resmen konuşturuyor.O kadar doluyumki ve eksiklik ne bilemiyorum.aslında esas sorun ne biliyormusun çiçeğim.eksiliğin ne olduğunu biliyoruz alında ama tamamlayamadığımız için o eksikliği görmezden geliyoruz..Ssevgilerle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, seni ağlatmak istemezdim. Bak üzüldüm şimdi :((
Hayatta çok eksiklikler var ama maalesef tamamlayamıyoruz. Hep görmezden geliyoruz evet. Sen üzülme canım arkadaşım. Öptüm seni. Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

canım ne diyeyim ki şahane döktürmüş can yine,paylaştığın için sağol...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, sağol tatlım. Can Dündar döktürmüş:) Bende sizlerle paylaşayım dedim. Çok anlamlı buldum bu yazıyı...

anemon dedi ki...

evet önce kendimizi sevmemiz gerekiyor
hepbirlielrinde arıyoruz mutluluğu
dedin gibi yarım kalıor eksik kalıyor
çünki kimse bizi kendimizi sevbdiğimiz kadar sevemez

can dündar hastayı m kalemine adam ne yazıyor yavvv

ama hayat tecrübelrimiz daha fazla olduğundan çok sey buldum kendimden bu yazıda

öpüyorum seni kocaman

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Anemoncum,tatlım evet en başta kendimizi sevmeliyiz ve anlamalıyız tabi.Bende Can Dündar'ın yazılarını çok seviyorum.Böyle yeri geldikçe sizlerle paylaşıyorum işte. İnsan Can Dündar'ın yazılarında hayatından çok şey buluyor evet. Bende öptüm seni kocaman.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kolay gelsin kuzum. Allah zihin açıklığı versin hem öğrencilerine hem de sana.:)

Ananeciğine Allah kavuştursun. Zordur ayrılıklar çok.:(

Yine çok güzel bir yazı paylaşmışsın. Tabii aşk acısı çek(e)meyen biri olarak bendeniz siz gençlere kolaylıklar diliyorum. Zordur muhakkak.:)

Öptüm kocaman örtmenim...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Bu arada senin B.C'ye bayıldım. En sevdiğim çocuk tipi. Soracak ki öğrenecek değil mi? Bende de var ya bi tane bunlardan. Mesela soru şu: Gerinip gerinip hızla kendini camdan aşağıya bırakırsa bu durumda her hangi bir gezegene gidebilir miymiş? Sen ne dersin ablası, Fizik kuralları çerçevesinde mümkünat nedir? Bizi aydınlatınız örtmenimmmm.:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm,sağol canım. Yazıyı beğenmene sevindim.Hayat zor incegülüm. Aslında zor olan aşk değil, aşkı bizler zorlaştırıyoruz sanırım. Bilemiyorum...
Bende öptüm gülüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, B.C çok şirin bir o kadar da beni sinirlendiren haylaz bir çocuk. Daha neler var buraya yazamadığım bir bilsen:))
Senin oğluşunun bu sorusunu hatırladım bir ara blogunda anlatmıştın. Vallahi ne deyim ki. Bu yaş çocuklarının soruları hep böyle mi oluyor :)
Oğlışa şöyle de canım. Fizik kurallarına göre yerçekimini bilir kendisi:)) O gerindiği kuvvetle ancak karşı aptna yetişir işte ve aptna yapışır :)Aman Allah korusun.
Çok tatlı oluyorlar böyle sorularıyla aslında:))

Lalegül dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
siteme baksana..
Yardımına ihtiyacım var..
Öğrenci milletine gelince, tatlı beladır onlar, herhalde..

Ferhanca dedi ki...

Cicekcim nasilsim gmaillde karsilasamadik optum canim

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, merhaba. Blog dünyasına hoşgeldin. Yazılarını bekliyoruz. Hangi konularda yardıma ihtiyacın var???

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, iyiyim sağol. Evet yaa bir türlü karşılaşamadık gmailde.Öptüm bende seni.