17 Nisan 2008 Perşembe

PASTA ŞENLİĞİ :)

Merhaba Dostlarım. Bugün yoğun bir gün geçiriyorum :) Anneannemin burda olmasından dolayı 15 gündür ev sürekli misafirlerle dolup taşıyor. Ama bugün ki misafirler hepsine bedel. Her 15 güne bir akrabalar bir araya toplanıyor. Anneannem bizde diye bu sefer bizde toplanmaya karar verdiler. Dünden başladık annemle hazırlığımıza. Bugün sabah 6'da kalktım ancak bitti hazırlığımız. Nefis oldu herşey. Sanırım bir 15 kişi var gelecek misafir. Biraz sonra ev dolup taşacak. Birde hepsi çok neşeli insanlardır. Bugün kahkaha eksik olmayacak evimizden:)
Toplam 6 çeşit pasta yaptık.

HAVUÇLU CEZERYE


KARA KIZ KEK

DERE OTLU PEYNİRLİ PASTA
MİDYE BÖREĞİ


DAMLA ÇİKOLATALI MISIR GEVREKLİ KURABİYE


PEYNİRLİ PİDE


Nasıllar :))))))

Hepsinin tarifini yazmanın zor olacağını düşündüm. Olur da birini gözünüze kestirirseniz tarifini hemen veririm :)

Misafirler geldi. Ben kaçtım :)

SEVGİYLE VE AFİYETLE KALIN HEPİNİZ...

33 yorum:

aquamarine dedi ki...

canım hepsi çok güzel görünüyor. hepsinden bir parça tatmak isterdim:)) ama midye böreğini favori seçtim:) tarifini versenee:)) misafirlerinize afiyet olsun. ne kadar şanslılar... :)

Unknown dedi ki...

Hepsi süper görünüyor,bende aguamarine gibi midyenin tarifini bilmek isterim..ellerinize sağlık...

Mutluveumutlu dedi ki...

Canım hepsi süper süper.Ellerinize sağlık...
Ben cezeryenin tarifini aldım, bu akşam yapacağım :) Midye börekte değişik geldi gözüme ama benim yapabileceğim gibi kolay bişey değil galiba :)))

Ferhanca dedi ki...

Sil bastan Sebnem Ferah son zamanlarda en cok sevdigin dinledigimv esoyledigim sarki cok guzel olmus.

Misafirlere afiyet olsun. ne guzel akraba gunleri neseli oluyor ..
sevgiyle kal..optum

neseileberaber dedi ki...

Hepsi çok enves ve iştah açıcı duruyor öyle.
Mümkünse bende midye börek ve damla çikolatlı mısır gevrekli kurabiyenin tarifini istiyorum.
Kendine iyi bak. Öğrenci de gerçekten çok şekermiş ama her gün çekilmez herhalde.

Aylin Ünlü dedi ki...

Oy oy oy nelerde yapmış arkadaşım:)Görüntüsü muhteşem tadıda eminim süperdir,ellerinize sağlık..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aquamarinecim,Mideye böreği revaşta:)) Herkes en güzelini ve en zorunu seçmiş valla. 1 tane bile kalmadı midye böreği canım. Silip süpürüldü:))O böreği komşumuz yaptı. Ben yardım ettim ama tam tarifini alıp yayınlarım. sen gel buralara ben hepsinden tattırayım canım sana:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, midye böreğinin tam detaylarını, püf noktalarını alayım komşumuzdan veririm. El hamuruyla yapılıyor. Böyle oklava ile açıyor. Çeviriyor falan:) Hamurunda peynir var birde:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucum, demek cezeryeyi bugün yapacaksın. Yap bakalım. Yarın öğrenirim senden. Umarım iyi tarif edebilmişimdir sana. Midye böreği biraz zor canım dediğin gibi :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım,bu şarkıyı bende çok seviyorum. Güzel ama yorucu bir gün geçirdim. Pastaların çoğu bitti:)
Sevgiyle kal.Öptüm bende

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Neşecim,evet hepsi nefisti:))
Midye böreğinin tarifini vereceğim ama şimdi değil. Komşumuz yaptı bizde. Malzemelerin tam miktarını bilmiyorum. Elde açıyorsun hamurunu.
Damla çikolatalı mısır gevrekli kurabiyeyi hemen vereyim canım.
*********************
DAMLA ÇİKOLATALI MISIR GEVREKLİ KURABİYE
125 gr margarin
Yarım çorba kaşığı yoğurt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı toz şeker
1 yumurta
3 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
100 gr damla çikolata
50 gr mısır gevreği (1 avuç)
***************
Şimdiden afiyet olsunc anım.
Öğrencilere gelince ne yapalım canım. benim işim bu. Sanırım Allah o sabrı bana vermiş:)
Sevgiyle kal tatlım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, nefisti evet:) Silip süpürdük pastaları:) Teşekkür ederim arkadaşım.Öptüm

Ferhanca dedi ki...

cicek, midye boregini tarifini veririken fotograf cek sirayla ekle cok iyi olur samsunda siparisle yaptiriliyor..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, komşumuz öyle bir güzel yapıyor ki. Ben saatlerce uğraşırım sanırım. o iki dk da yapıyor. iyi fikir. Fotograflarla anlatmak en iyisi. Samsunda demek siparişle veriliyor. Desene ünlü bir börekmiş bu :)

Unknown dedi ki...

merhaba, hepsi çok iştah açıcı görünüyor. Özellikle midye böreği. Daha önce hiç görmemiştim. Buradan çok leziz görünüyor. Elinize sağlık.
sevgiler...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Evvel zaman içinde,merhaba hoşgeldin sayfama. Sende midye böreğini seçtin demek.Herkesin gözdesi o:) Teşekkür ederim. Sevgiyle kal.

anemon dedi ki...

hepsi birbirnden güzel görünüyor canım ellrinize sağlık
bende misye böreğini merak ettim sanırm kıyır kıyır bir sey değilmi ooo
onun tarifini verissen sevinirm
pideler hazırdı değil mii?

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Anemoncum, midye böreği çok zor bir börek. Komşumuzun maşallahı var vallahi. Malzemeler tamam kolay ama ona o şekli vermek marifet işi. El hamuru yapılıyor ve yufka gibi incecik açılıyor.Pidenin içini biz hazırladık fırına gönderdik.
Midye böreğinin malzemelerini veriyorum ama o şekli vermeyi ben beceremiyorum:)) Çoğu kişi istedi bu tarifi. Bu sabah komşumuzdan tam malzemeleri aldım.
**************************
MİDYE BÖREĞİ
Hamuru:
2 yumurta sarısı
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı ılık su
Biraz tuz
Yarım limon suyu
1 çay kaşığı karbonat
Alabildiğine un

İçi:
250 gr peynir
Yarım paket katı yağ
2 Yumurta beyazı

En son böreği yağpa batırıyorsun. Onun içinde için 2 çay bardağı sıvı yağ

Yapılışı:
Hamuru yaptıktan sonra 3 eşit parçaya böl. Yufka şeklinde aç ve herbirinin açtıktan sonra üzerine erittiğimiz katı yağımızı süreriz. ve üst üste koyup rulo şeklinde sararız. Sonra 15-20 dk buzdolabında dinlendiririz.
Bu esnada yumurta beyazıyla peyniri karıştırırız.
Hamur dinlendikten sonra, 1,5 cm aralıklarla kesilir ve poaça şeklinde açılıriçine peynir karışımı konur. Midye şeklini vermek zor iş:) Ben anlamadım :)))
Sonra bunu sıvı yağa batırıp tepsiye koyuyorsun. Sonra fırında pişiriyorsun.
***************************

NASIL ZOR DİMİ DEDİĞİM GİBİ. SANIRIM HERŞEYİ YAPARIM AMA O MİDYE ŞEKLİNİ VEREMEM:))

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ben de midye böree diycektim ama vermişsin zaten tarifi. Mutlaka denemek isterim. Çok güzel görünüyor. He diğerleri de nefis görünüyor ama hepsini biliyorum da ehe ehe... çok becerikliyimdir de ehe ehe.:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm, sende mi midye böreğini seçtin:)))
Tarifini verdim canım yorumlarda. Diğerlerini biliyorsundur. Bundan hiç şüphem yok.Becerikli kadınsın. Öptüm canım

LoLa dedi ki...

canım ya ben pide,börek ve çoko damlalı kurabiyeyi çok begenmdim yemeden :) of yaa neden böle güzel şeyler kilo yaparda haşlanmış sebze değil adaletsizlik ya:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, haklısın arkadaşım. Hiç adil değil bu olay :)) Hep böyle güzel şeyler kilo yapıyo:)

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

DAMLA ÇİK.KURABİYENİN TARİFİNİ İSTEMEYE KARAR VERMİŞTİMKİ AŞA DOĞRU İNERKNE YAZDIĞINI GÖRDÜM :)EN KISA ZAMANDA DENECEKTİR EFENDİM ELLERİNİZE SAĞLIK ÖPÜYORUZ SİZİ TEYZECİK....

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilecim, damla çikolatalı kırabiye çok güzel oluyor. Kızlarında çok beğeneceğine eminim.Ama pastanın içine kabartma tozu yerine karbonat koyarsan daha yumuşak oluyor:)Şimdiden afiyet şeker olsun. Öptüm bende sizi şekerler.

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Hepsi birbirinden güzel görünüyor ama benimde gözüm birçok arkadaş gibi midye böreğine takıldı:))Öptüm canım...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Cicim pastaları görünce gözüm döndü valla.Ellerinize sağlık:)Eminim hepsinin tadıda müthiştir:)

şengül dedi ki...

gerçekten hepsi birbirinden güzel gözüküyor annenin ve senin ellerine sağlık canım midye böreği çok değişik olmuş

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Bloguna bugün gelmek nasip oldu adını görüyordum lakin bakamamıştım bir türlü,pastalar,kurabiyeler,poaçalar
şahane görünüyor.Ayrıca B.C'ye çok güldüm,arka fondaki şarkı beninm çok sevdiğim bir şarkı herşeyi çok güzel düşünmüşsün görüşmek üzere (:

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım,teşekkür ederim. Sende mi midye böreğini beğendin herkes gibi:) Midye böreği 1. sırada gidiyor. Bende öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Zarifecim, gözlerin döndü demek. Ama dönmeyecek gibi değil dimi:) Hepsinin tadıda görüntüsü kadar güzeldi.Öptüm canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Şengülcüm, teşekkür ederim.Senden midye böreğine 1 oy daha geldi:)
Oldukça zor ve değişik bir börek evet.Sevgiyle kal .

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sükut-u Hayal, hoşgeldin sayfama.Beğenmene çok sevindim. B. C'nin her hafta olan maceraları bitmiyor:) Herzaman beklerim. Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşım,
yaramaz çocuklar gibiyim..
Şablonumla oynarken şarkımı yine sildim..
Yüklersen çok memnun olurum..
Nurbanu