3 Nisan 2008 Perşembe

PAMUK ANNEANNEM

Pamuk anneannem canım o benim...
Anneannem başka bir şehirde yaşıyor. Ama fazla uzak sayılmaz . 75 yaşında benim anneannem. Yalnız yaşıyor. Dedemi 1978 yılında kaybettik. Ben hiç tanımıyorum dedemi. Ben doğmadan ölmüş, çok genç yaşta. O da pamuk gibiymiş. Ablam öyle der hep. Dedemi tanımayı çok isterdim.
6 çocuk büyüttü anneannem. O kadar titizdir ki. Ailemiz de meşhurdur titizliği :))) Eeee kime çektiğimiz anlaşılıyor. Annem anneanneme çekmiş, biz anneme :)))))
Dün bizde kalmaya geldi anneannem. Yaklaşık 20 gün bizde. Çok özlemişim pamuk yanaklarını. Gidip gelip sıkıyorum. Annem morartacaksın kadının yanaklarını rahat bırak diyor. Ne yapayım bayılıyorum :))))

Biraz önce ben bilgisayar başında oturmuşum, anneannem sessizce girmiş odama. Kapıya arkam dönük tabi görmedim. Birden geldi yanıma ne yapıyormuş benim kuzum dedi. Ben bir korktum, bir çığlık attım ki sormayın. Dalmışım :) Canım anneannemde korktu benim o bağırtıma :))) kadıncağız şaşkınlıkla beni izledi. Gülüştük sonra.
Ama ben böyleyim ne yapayım. Böyle karşımdaki kişide şok olur. Ses yaparak gelin yanıma yaa. Korkuyorum işte : )))) Öyle sessiz sessiz gelirseniz bende çığlığımla sizi korkuturum böyle :))))

Biraz önce anneannem bir şeyini kaybetmiş. Bize getirdiği 3 çantasını özenle boşalttı. Bir yandan da kendine kızıyor kaybetti diye canım benim. Sonra koca 3 çanta boşaldı ve tek tek yeniden büküldü eşyalar. Birde beğenmiyor büküşünü bozuyor yeniden büküyor. Sanırım bir 45 dk dan fazla uğraştı : )) Annemle oturduk izleyip güldük. Çok titiz. İlla her şey hizalı ve muntazam olacak. Bir eşyası poşetteyse o poşet anneannemin elinde resmen ütülenmiş gibi dümdüz, aynen kâğıt gibi oluyor. Öyle çantaya konuyor :)
Bende çok titizim ama dedim anneanneme senin gibi kimse olamaz. Türünün tek örneğisin anneannecim :)))
Eskiden daha tombişti anneannem. Ama şimdi yaşlılık ve yalnızlık tam 16 kilo verdi. Birde ben zayıflayınca sinirlenir. Kilo al der. Tombiş seviyor kendi gibi :)
Dün akşam aramızda şöyle bir diyalog geçti.

********

Anneannem: Niye öyle azıcık yedin bakayım sen.
Ben:
Yooo anneanne yedim yaa bir sürü görmedin mi. Şiştim daha yemicem.
Anneannem:
Yok yok sen rejimdesin galiba.
Ben: Yok anneanne vallahi rejimde değilim (Bu arada ben fena yemişim
gerçekten patlamak üzereyim o derece yani. Ayıptır söylemesi menüde lahmacun vardı. Bayılırım :) Bu arada annem lafa girdi :))
Annem:
Yok anne kilo aldı baksana. Zayıflasın biraz :)
Anneannem:
Sakın zayıflayım deme. Bakma sen annene. Çok güzelsin böyle. Zayıflık hiç yakışmıyor sana.
Ben:
Olmaz anneanne kilo aldım. Yaz geliyor. 2-3 kilo vereyim olmaz mı!
Anneannem:
İyi öyle çitlembik ol, çirkinleş hıhh dedi. Küstü :)))

********

Çok güldüm sonra sıktım yine yanaklarını. Keşke daha yakın olsaydık Her gün giderdim ziyaretine. Daha sık görseydim canım anneannemi. İşte ara ara gelir kalır bizde böyle.
Sürekli dua eder benim için. Över herkese. Çok sever beni. Küçükken yakaladı mı beni, yatırırdı yatağa gıdıklaya gıdıklaya beni gülmekten mahvederdi. Şimdi o taktiği ben yeğenlerime yapıyorum, bayılıyorlar : ))))

Biraz önce güzel bir salata yaptım ( Rejimdeyim yaa şişşştt anneannem duymasın)
Brokoli ve karnıbahar salatası. İşte buda salatamızın resmi.



O kadar çok maceramız vardır ki anneannemle birlikte buraya yazmaya sayfalar yetmez tabi. Çok seviyorum onu. Allah uzun ömürler versin. O benim pamuğum. CANIM ANNEANNEM SENİ ÇOK SEVİYORUM…

36 yorum:

Mutluveumutlu dedi ki...

Canımmm çok güzel anlatmışsın. Allah uzun ömürler versin.
Bende annenannemi çok özledim, keşke hayatta olsaydı...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlum, canım benim Amin. Allah hepimize mutlu ve uzun ömür versin canım. Öptüm seni.

Ferhanca dedi ki...

Hep mutlu ol, hayatinda ozlemler olmasin..
sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, çok teşekkür ederim canım. Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Merhaba Muhabbet çiçeği,
ne hoş anlatmışsın..Bende çok severdim anneanemi...
O da beni..Çok zayıftı benimki de..Minicikti.
Onu hala çok özlüyorum..Gideli çok oldu..Allah seninkine uzun ömürler versin o yattıça....
Sevgiyle kal
Gülendam

Gökkuşağının Rengi dedi ki...

Canım Allah sağlıklı uzun ömürler versin.Ben anneannemi pek hatırlamıyorum yani öyle torun rolümüz olmadı pek hayatta sen çok şanslısın bu konuda...Bu şansın inşallah uzun sürer.Anneannenin ellerinden öperim saygılarımla...(hıı bu arada benim annemde titizlik düzen konusunda aynı anneannen gibi bilhassa şu poşet mevzusu ama bu aramızda kalsın:)))Öptüm canım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım, teşekkür ederim canım. Allah hepimize huzurlu, mutlu, sağlıklı ömür versin.Sevgiyle kal canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gökkuşağım, teşekkür ederim. Güzel temennilerin için sağol. Öperim tatlım ellerinden anneannemin:) Poşet konusunda annende öyle demek:)) Çok fena ama benim anneannem:)) Tamam tamam aramızda:)) Bend eöptüm canım.

Bendeniz.. dedi ki...

çok şeker çok Allah hayırlı sağlıklı uzun ömür versin MAŞALLAH diyelim kocaman.
aynı benim annem titiz tatilde bavul düzenlemekten hal olur:))
çok öp o güzel yanaklarını

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

BenDenizim,teşekkür ederim canımcım. Senin annende bavul konusunda öyle demek. Hepsi aynı valla:)) Öperim canım kocaman hemde:) Bende seni öptüm.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Allah uzun ve sağlıklı ömürler ihsan eylesin kendilerine...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Recep, teşekkür ederim. Amin...

Berrin dedi ki...

muhabbet cıcegı, yazılarındakı temızlıgı saflıgı cocuksulugu hıssetmeyı cok sevıyorum..allan uzun versın anneannene ve sızlere..ben hıc tanımadım ne anneanne ne babanne ne dedelerı..
sevgıler..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, canım benim çok teşekkür ederim. Amin tatlım amin. .Bende bir dedemi hiç tanımadım. Diğer dedem ben ilkookuldayken öldü.Babannem de hayatta. Allah hepimize sağlıklı huzur dolu ömür versin.Sevgiler tatlım. Çok öptüm seni.

Bendeniz.. dedi ki...

çiçeğim öykühaneyi gördün mü;)bil bakalım kim yaptııı:)))))))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ben Denizim, gördüm:)) Tahmin etmek zor değil. Çok güzel olmuş çok beğendim:) Ellerine sağlık canım benim.Gökhan'a da hayırlı olsun dedim zaten:)) Valla yakında bende isterim bak söyleyim. Şöyle en güzelinden :)))

Unknown dedi ki...

Canım anneannen çok tatlı allah uzun ömürler versin,bu eskiler nasıl tertipli oluyorlar değilmi,benim içinde öp olurmu:))öptüm seni...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim,canım benim teşekkür ederim. Çok fazle tertipli canım hiç sorma:)) Öperim canım anneannemi büyük bir zevkle:)) Bende seni öptüm kocaman...

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Ananiş ne güzel yaa.
Allah'ım uzun sağlıklı ömürler versin.O güzelim yanaklarını bir kerede benim için sıkar mısın:)
Çok öpüyorum seni

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

çok tatlı anneannen,şimdi sezenin eşliğinde kendi annemi anımsayıp hüzün yaptım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Zarifem, teşekkür ederim tatlım. Büyük bir zevkle yanak sıkma operasyonunu gerçekleştirecem birazdan:))) Bende çok öpüyorum seni canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, canım teşekkürler. Seni hüzünlendirmek istemezdim. Pardon canım. Öptüm seni.

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

anneanne dedimi akan sular durur benim içinde yeri çok ayrıdır bendede...uzun zamandırda göremiyorum oda ayrı bir acı zaten..oda ayrı sever beni torunları arasında ölen kızının yerine koyunca beni..farklıdır yerim herzaman onda...allhh uzun uzun ömürler versin cnm pamukanneanne..ne kadar yersen ye onların gözünde yemedin çok zayıf kaldın olur hep :)

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
şarkı bende de hüzün yapıyor..
Henüz kimse gitmeden...
Ne kötü birşey bu..
İnsanın sevdiklerinin ölümüne tanıklık etmesi.
Çok yaşamak istemiyorum ben..
Sevgiler arkadaşım..
Gülendam

Zilsiz Zarifenin bloğunu merak ediyorum bu arada.
Beni arkadaş olarak kabul eder mi?

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem,teşekkür ederim canım.Anneannemin apayrı yeri vardır bende. Çok severim çok.Dediğin doğru ne kadar şişsemde zayıfım onun gözünde :) Öptüm sizi kocaman.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülendamcım,hüzünlenme sen.Allah tüm sevdiklerimize uzun ömür versin. Düşünmek bilr kötü gidişlerini. Allah korusun.
Zarifeciğimin sitesi şifreli.Burdan duyar senin çağrını .Sevgiyle kal canım.

LoLa dedi ki...

canım anneannen çok tatlıymış ellerinden öp evet eskiler hep şişman seviyolar benim anneannem de bana aneroksiyalımışım gibi davranıyo oysa ohooo fazlam var eksiğim yok yani:))
saygılar sevgiler...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, tatlıdır benim pamuğum. Sağol canım. Vallahi hep şişman seviyorlar eskiler canım :)) Sanırım anneannem bizde kaldığı sürece kilo alacağım:) Öptüm tatlım.

Adsız dedi ki...

Merhaba Arkadaşım,
Anneanneni benim içinde öp..
Banada uğra olur mu??
Kırma tonyonu ye şimdilik bir iki lokma..Sonra verirsin nasıl olsa...
Nurbanu

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nurbanucum,öperim tatlım. Sağol.Kırma tonyonu nedir canım? Anlamadım pardon... Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

"Kırma tontonu" demek..Yavaş ve düzgün yazıldığında..Yanlış yazıldığında böyle oluyor işte...
Anla artık arkadaşım..
Yorgunum..
İyi akşamlar
"kırma tontonu" benim içinde...
Nurbanu

emel'ce dedi ki...

Canım,allah uzun ömürler versin. Benimkide 80 yaşında. Onunda tek şikayeti benim zayıf olmam:)) öpüyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nurbanucum, hiç kırarmıyım tontonumu. Pardon ya anlamadım demin:)) Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Emelcim, sağol canım. Allah senin anneannenede uzun ve sağlıklı ömür versin. Ahh şu bizi zayıf olarak görmeleri ahh :) Bende öptüm canım.

Aylin Ünlü dedi ki...

amannn amannnn karnıbaharmı gördüm ne,bayılırım ya gece gece olmadı şimdi :))ellerine sağlık,anneannende cidden pmauk gibi,benim anneannemde çok tatlıydı allah rahmet eylesin,bembeyazdı maviş mavişti..Allah uzun ömür versin canım pamuk anneannene,öpüyorum seni

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, canım demek sende karnıbaharı seviyorsun :)) Gel canım ben sana yapayım:)
Anneannem pamuktur pamuk. Sağol canım. Senin anneanneninde toprağı bol olsun canım. Öptüm seni.