18 Kasım 2008 Salı

GİTME...

Sabah saat 07.30 şehrin en yüksek binalarının birinin tepesindeyim, şehir akıyor, şehir bağırıyor, şehir uyanıyor.Sesler ve gürültü birbirine karışmış halde dahi olsa, o sesi duyuyorum. Kapatıyorum gözlerimi, sanki gözlerimi kapattığımda kulaklarımda duymayacakmış sanıyorum ki, ne saçma!
O sesi duyuyorum...


Gidiyor... Gidiyor...

Sanki bir toprağın üzerinde kalan su birikintisinin sessizce ama bakan gözlerin göreceği gibi, sessizce çekilir gibi, varken, birden yok olduğunu görür gibi, suyun yok oluşunu, görür gibi... Gidişini görüyorum ve öyle bir gürültü ile gidiyor ki...

Şehir yıkılıyor, bulutlar seyrusefer hallerini bırakmış da birbilerine doğru ilerliyorlar, çarpışıyorlar, gök deliniyor, her yer kapkara, yer yarılıyor sanki, gökyüzü ağlıyor, bulutlar bağırıyor, şehir akmayı kesmiş, tek bir canlı kıpırdamıyor gök yüzü ağlıyor ben ağlıyorum tüm sesler bir oluyor ve bağırıyor arkasından;

Gitme...
Olduğum yere çöküyorum, elimdeki kahve fincanından bir yudum alırken, fincanın kapkaranlık dibinde, gözlerimi görüyorum. Benim zavallı gözlerim... Sanki bana ait değiller, oldukları yere sığamayacak kadar büyümüşler, etrafında çizgi çizgi halkalar var, fincanı olduğu halde tutuyorum, kendi gözlerimle, kendi gözlerimi seyrediyorum... Kirpiklerimin başladığı yer sızlıyor, kapatıyorum ve öylece kalmak istiyorum ama olmuyor kalamam! Çünkü o gidiyor...

Gitme...
Ellerim buz gibi, kulaklarım tıkanmış halde, sanki içinden hiç bilmediğim bir yaratık çıkacakmış gibi, kulak zarımı zorlayan bir şeyler oluyor...
Kaybetmek böyle bir şey mi?
Çok uzaklara gidiyor ve bekle beni diyor...

34 yorum:

ev perisi;) dedi ki...

çok hoştu yüreğine sağlık canım;)

öpüyorum.

Aylin Ünlü dedi ki...

Bunun sana uyduğunu adım gibi biliyorum ve allah kavuştursun beklemek zor ama dönüşü sana çok şey katacak diyorum,
sevgiler canım.

zuzuların annesi dedi ki...

Çok güzel,sağol paylaşım için:)
Özlemek,sabretmek ve beklemek sanırım bu yazının sana düşen kısmı bu...
Allah tez zamanda kavuştursun kimi bekliyorsan çiçeğim:))))

41 kitchen dedi ki...

Ne güzel yazmış nazım değil mi? ben de ne zaman bir şeye üzülsem gözlerime takarım kafayı...büyürler, halka halka olur etrafı=) insan en çok da buna üzülür yaşarken, kendinden birşeyler götürmüşse yaşadıkları, telafisi zor olur. Yüreğine sağlık sabah sabah duygulandırdın beni=)

Lalegül dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeğim,
Nazım Hikmet'in okurum eskiden beri ama, ilk defa bu kadar etkiledi beni dizeleri..Belkide sen yazdığın için kimbilir..
Bencede gitmesin kimse birbirinden..
Can gidiyor günbegün nasılsa..
Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Bu aralar duygusal moddayım garip ama gözlerim doldu bak okurken :(

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

gelir dönermi bana sadık kalırmı hayallerimiz gerçek olurmu acaba demekten kendimi alamıyorum.
hazin hasret dolu bir öykü başlıyor bizim için bunu çok iyi biliyorum.

elbet bizede ulaşacak vuslat elbet kavuşacak bu ayrılan eller,
yüreğim nerde bulamıyorum gözlerimi uzaklara dikiyorum birde ne göreyim yüreğim gitmiş onunla yolundan çevirip geri getiremiyorum...

allh kavuştursun cnm benimmm uzaklara çok uzaklara götürdün beni .hasret çeken yol gözleyen biriydim bir zamanlar ama şimdi şükür yanımda.inşlh sizde atlacaksınız bu günleri...

beenmaya dedi ki...

sadece o değil bir bakıyorsun bütün şehir gidiyor sanki öyle değil mi...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Şükrancım, beğenmene sevindim. Bende öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, aynen dediğin gibi.inşallah canım inşallah. Öpüldün canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Banucum, teşekkür ederim canım. Amin :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

hTc, evet canım Nazım Hikmet çok güzel yazmış. Dediklerine katılıyorum. Bende çok duygusalım ama hepp :)
Öpüldün.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegülcüm, gidene dur diyermiyorsun bazen. Çünkü gitmesi gerektir. Ömür geçiyor ama elden ne gelir. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

♥ Craft Woman ♥ , canım benimde gözlerim hep dolu dolu :(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem, ne güzel yamzışsın canım benim. Çok beğendim. Teşekkür ediyorum bu güzel yorumun için. İnşallah kavuşmalar tez zamanda olur. Öpüldünüz canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Beenmaya, evet canım. Koca şehirde bir tek sen kalmışsın gibi hissediyor insan bazen kendini. Ne garip değilmi.Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

dönüşü muhteşem olsun:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, inşallah canım :))

Mutluveumutlu dedi ki...

"Çok uzaklara gidiyor ve bekle beni diyor"
Beklemekte güzel be Çiçeğim...Beklemenin, özlemenin yeri de ayrı.. Allah kavuşulabilir ayrılıklar versin...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlum, belkide güzeldir canım. Bilmiyorum ki. Henüz beklemeye başlamadım. Kısmetse beklicem. Öpüldün.

siirimsi dedi ki...

her gidişin bir dönüşü vardır



yüreğinize sağlık,öyle yazmşsınız sanki giderken oradaydım

Mehtap dedi ki...

Nazım Hikmet'in şiirleri çok anlamlıdır zaten.Çok güzeldi canım.Emeğine sağlık.sevgiler.Canım bu arada Gökkuşağımız nerelerde, ne yapıyor,ben onun doğum gününüde kutlayamadım.Yarın sabah bloğunda kutlayayım ama sanki buralara uğramıyor gibi ne dersin.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferkulcum, teşekkür ederim. O duyguyu hissettirdiysem ne mutlu bana. Sevgiyle kal.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, beğenmene sevindim canım. Gökkuşağı pek uğramıyor artık. Belki birgün geri dönerim dedi. Şimdilik ara vermiş sanırım.

Adsız dedi ki...

gitmek neden olsa gerek ?...
istemekten mi, zorunluluktan mı...
sevgilerimle...
en ÇoCuK

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Buğra, mecbur bir gidiş. Bazen gitmesi gerektiğini bilirsin ve gitme diyemezsin ve döneceğini günü beklersin...
Sevgiyle kal ÇoCuK...

Ferhanca dedi ki...

gitmeler , ayrılıklar keşkeee hiç olmasa..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, keşke canım keşkee...

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Nazım Hikmetin bütün şiirleri harika ve anlam yüklü.En sevdiğim şairlerden,hatta birincisi.
Saygılar,
Cenk

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

WarhaWk, bende seviyorum Nazım Hikmet'in şiirlerini. Umarım bunuda beğenmişsindir.Sevgiyle kal.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gitmek ya da gidenin ardından öylece kalakalmak, hayatın en zor katlanılan bölümlerinden biri.
Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özlem, gitmek zor kalmakta bazen. En zoru gidenin arkasından beklemek, sabretmek sanırım. Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

bazen insan istemeye istemeye gimek zorunda kalır yapacak bir şey yoktur belki dahada mutsuz olmamak adıana gider insan ilkokul akdasın...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İlkokul arkadaşım, merhaba. Evet insan bazen istemesede gitmek zorundadır. Tam dediğin gibi daha mutsuz olmamak adına. Ama önemli olan çok uzaklarada gitse bile gittiğinde yokuluğunu aratmamaktır bence. Sevgiyle kal.