13 Ocak 2009 Salı

YEMEKTEYİZ ADANA...

Merhabalar, dilerim herkes iyi bir hafta sonu geçiriyordur.

Dün akşam yemekteyiz programını izlerken çok sinirlendim. Bir Adana'lı olarak ne kadar yanlış tanıtıldığımızı düşündüm. Kaba, ukala vs...
Çok kınadım o kaba konuşmaları, eleştirileri. Dünkü yarışmacı adam süper markete giderken şalvar giymiş yaa. Adana'nın merkezinde yani.

Yaa Adanalılar böyle değil. Bilerek yapılıyor böyle. Program yöneticeleri yarışmacılara elinizden geldiğince bilinen Adanalı imajını oynayın demişler. Yanlış yanlışşşş bir imaj bu. Adana'lıları tam bir kro olarak tanıtıyor çoğu programlar.

Avrupa Yakasın da da Dilber Halanın konuşmalarını bu yaşa geldim çoğunun anlamını bilmem. Bu bahsettikleri Adana neresi acaba. Ya ben Adana'da yaşamıyorum ya bunlar Adanalı değil.
Tek bildiğim Adana'lıların yanlış tanıtıldığı...

Bugün öğrencilerimizi kitap fuarına götürmeyi düşünüyoruz servis ayarlayadık. Çukurova 2. kitap fuarı başladı dün.
Çok güzel bir etkinlik olacağını düşünüyorum. Bende birsürü kitap alırım sanırım :)
Bol resimler çekerim sizler için.


Haftaya karne alınıyor. Tatil başlıyor. Benim tatilim sömestirin 2. haftası. 2 hafta birden izin vermediler bize. Ne yapalım 1 haftayada şükür :)
Bende şimdilik bu kadar dostlarım.
Hepiniz SEVGİYLE KALIN. İYİ HAFTALAR DİLİYORUM HERKESE...

40 yorum:

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

cnmcım akşam kanal arasında geçiş yaparken gördüm adamı şalvarlı falan şaşırdım hatta merkezde hala bu görüntü varsa ne yazık diye.bide senle olan görüşmelerimiz geldi aklıma çok zıttınız hakkaten .demek arayıp tarayıp nerde krolar var onları bulmuşlar.insanların beynindeki o kaba tabirini silmek istememişler gibi geldi sonuçta reklam yapıyorlar ondan olsa gerek.ee halkımız bunlar sayesinde kandırılıyor ya hep :(

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cemilem, valla haklısın o şalvarı bende anlamadım. Hayatta merkezde öyle şeyler göremezsin yani. Program yöneticeleri demişki elinizden geldiğince bilinen Adanalı imajı yaratın. Yani ne saçma yaaaa.

Adsız dedi ki...

çiçeğim boşver ya abartı yapmak adına yapılmış belli.Bir çok adanalı arkadaşım var çok nezih insanlar ayrıca adanaya sık sık gitmişdim iş sebebiyle halkını ve şehri çok çok beğenmişdim , öptüm..

SIFIRDAN BAŞLAMAK dedi ki...

Yazılı bi senaryo oynanıyor YEMEKTEYİZ de...Adana'da çekildigi içn adanalı imajı oluşturulmaya çalışılmış...yok Adana şöyle yemegi böle vs.vs...Halktan insanların oldugunuda düşünmüyorum yarışmacıların..örnek 2 hafta önce çig köfteleri İTELEDİM diyen kemal bey..2-3 yıl önce Ahu Tugba nın peşinde kameralarla koşan kara sevdalı aşıgı oynuyodu sabah programlarında...geçen hafta degil ondan önceki haftadaki italyan Alessanra Özgü Namal la Demet Akbağın filmi O.ÇOÇUKLARI filminde oynamış..geçen akşam bizzat seyrettim filmi...

siirimsi dedi ki...

ben izliyorum

41 kitchen dedi ki...

canım işin aslı yazıyı yazdığın çok iyi olmuş. bi an noluyoruz dedim ben de izlerken. ama gerçek dışı olduğunu düşündüm. adam lüks arabasına biniyor dediğin gibi adana merkezde...şalvar giyiyor olacak şey mi?bence bu programın farklı illerde yapılması kötü oldu. çünkü artık herkes kendi yöresinin m.ö ki tarihinden özelliklerini sunacak. şalvar adananın kültürüdür ama bildiğim kadarıyla artık sadece düğünlerde, özel günlerde falan giyerler.(ki belki bu bile yoktur artık, ama kayseride bi tanıdığımızın düğünlerde simgesel olarak giydiğinden yola çıkarak söylüyorum.) teşekkürler aydınlattığın için de. ben çok doğal buldum sarışın bayanları, hatunlar tam anadolu hatunu maşallah=)

Lalegül dedi ki...

MerhabaMuhabbet Çiçeği
ben izlemedim yemekteyiz Adana'yıama sonuçda Adana bir metropol ve her türlü giyinen insana rastlanabilir..Hatta yoksa bizzat giydirilebilir birileri..Ama kendi adıma Adana'nın bu konuda en yanlış tanınan illerden birİ olduğunu düşünüyorum..
Çünkü her açıdan gerçekten çok zengin bir il, özellikle kültürel anlamda..
Selamlar, sevgiler..

Berrin dedi ki...

gercekten cok fecıler..ınsanın ızleyesı gelmıyor. bugun gordum bende.kıyafetler saclar komık..kavgacılar.
adananın adı cıkmıs bır kere :((
genellememek gerektıgıne bende katılıyorum..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nalancım, evet yaa çok bartı ötesi yani. Çok saçma.Rezil ettiler bizi. Saçma sapan eleştiriler konuşmalar, giyimler falan.Teşekkür edeiyorum Adanalılar için söylediğklerine. Hakikaten burası çok güzel bir şehir. Bende öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

SIFIRDAN BAŞLAMAK, merhaba. Evet dedikleriniönceden duymuştum ama inanasım gelmedi. Ama artık inanıyorum. Bu program tam bir oyun. Eleştiriler bile yazılmış birer seneryo bence. Sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferkulcum, izle ama inanma :))) Biz Adanalılar öyle değiliz.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Htccim, o kadar sinirlendim ki izlerken. N eoluyoruz dedim bende. Şalvarı görünce. Adanada düğünlerde bile giyilmiyor tatlım. Yani ben hiç görmedim. Ne adetiymiş bu yaa. M.Ö dediğin gibi vardı böyle şeyler. Adam şalvar giydi markete gitti ben varya dellendim. İş yerine gittim herkesin dilindeki tek sözcük Adanalıları rezil ettiler. Zaten çoğu tam Adanalı değil. Bu programda bir oyundan ibaret bencede.Öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, izlesen bana hak verirdin yani. Şalvarla şehrin göbeğinde gezmeler, kaba kaba konuşmalar, ukala tavırlar.Yani çokkötü.İzlememem isabet olmuş. Neden Adanayı böyle tanıtıyorlar anlamıyorum yaa. Sevgiyle kal canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, sormay yaa adı çıkmış bir kere yani. Nasıl indirecez bunu bilmem :))
Ama valla öyle değil yaa Adanalılar. Değillllllll :))
Öptüm canım.

HAYAT dedi ki...

ben şalvarıda geçtim dediğin gibi o konuşmalar hele ordaki çadoloz her şeyi bilmişlik taslayan var ya ablamla ikimiz sinirden ölüyoruz ya nasıl bir tiptir o öyle yahu.
biz daha farklı beklerken hoş şeylerle karşılaşmadık

Ferhanca dedi ki...

Çiçekcim.bne bu progaramı en baştan beri izlyorum hoş izlemeyne yok:))
tv kanalıarında pekde bişey olduğu söylenemez:(

ben ce sen hiç öyle algılama orada tek adanalı olna yarışmacı kadın 47 yaşında fatma tam hakkını veriyor . akşam bizde kızıyorduk yaa bu ne dökük evler, şöyle etcrübeli ne zengin evelri var ne adana yemekleri yapıcak kadınlar var ne salak kız 19 yaşında olan yahu o adanalı olsa kaç yazar ya o adam çifçi diye çıkmış

şalvarı biz yöresel rahatlık ondan giyor diye değerlendirdik..
kzım acıyı çok sever ve adan yı nasıl olcak ne yemekler olacak diye beklerken hayal kırıklığı oldu.. ama akşam çiğköftede aklımız kaldı:))sen ye bizim için..adana kebapda ye kızım için
kızızm sırf yemekleri için adanaya gitmek istiyor yolllezzetleri var mehemet yaşın sunuyor biz ondan adresleri aldık yazdık:)))

adana güneyin parisi sen boşver bilen biliyor.

beenmaya dedi ki...

o programın formatı böyle be güzelim. insanlar özellikle birbirine düşürülüyor, bu şekilde konuşturuluyor ne yazıkki bazıları da bunları kabul ediyor işte

Unknown dedi ki...

herkez neyin ne olduğunu bilir ayırt eder sen sıkma canını:))

bensivas_guzeli dedi ki...

mubabbet cicegim aman ne takiyon sen onlari,reyting yapmak icin karaliyorlar iste,show hepside,toplamislar iste:) kitaplarini paylasirsin bizlerle artik bende epeydir okuyamiyorum,takip edemiyorum son cikanlari,kitap okumayi severim;) optum cnm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, her cümlene katılıyorum canım. Başka izlicek birşey yok doğru söylüyorsun.
19 yaşındaki kızın ne yemek kültürü olacakki paylaşacak dimi. Ben olacaktım orda tüm güzel Adana yemeklerini döktürürdüm. Yaptıkları yemeklerin Adana kültürü ile hiç alakası yok ki canım yaa. Yok kıyma sevmem, yok acı sevmem, yok bilmemne. Nasıl Adanalı bunlar yaa :)
Öptüm canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hayatcım, aynen valla. Sözde Adana kültürüymüş. Yaa nasıl iş anlamadım. Biz öyle değiliz canım. İnanmayın onlara :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Beenmayacım, evet canım formatı öyleymiş. Ve hepsi senaryoymuş yani. Öyle duydum. Saçma çok hemde...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, evet sen biliyonnn dimi biz Adanalıları :))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sivas güzelim, evet haklısın takmıyorum ama sinirlendiriyorlar :))
Kitapları paylaşacam canım sizlerle. Öptüm.

zuzuların annesi dedi ki...

Çiçeğim üzülme sen,Adanada yaşamış birisi olarak biliyorum ben sizi,seni,adanalıları her neyse:))alakası yok o adamla adana halkının...onlar format gereği abartıyorlar tipleride olaylarıda...Takma sen kafana:)))Sevgiler...

Primarima dedi ki...

Bak güzel yazmışsın neden dersen benim Adanalı tanıdığım yok hiç Adanaya da gitmedim ve inanki onları biraz izleyince etkilendim.Bu mudur yani diye düşündüm.Çok kabalıklar yapıyorlar çok saçmalıyorlar yazık günah valla Adanıların tümünü bu şekilde rezil etmek yanlış.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Banucum, evet sen Adanada okumuştun dimi :)
Biliyorsun.Hiç öyle değiliz yani hiç:)Sevgiler tatlım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ebrucum, kötü bir imajı var nedense Adanalıların. Bu hep medyadan dolayı. Hiç alakası yok halbuki gerçekten öyle değiliz. Saçma sapan programlar yaparak ne yapmaya çalıştıklarını bir anlasam.Sevgiler canım.

Adsız dedi ki...

iyi akşamlaaar
sevgili arkadaşım nasılsın yazını okudum da ben seyretmiyorum artık program yarışma mı yoksa yemeklere hakaret mi anlamıyorum.günah yaa hem ayıp hem günah aslında bu yarışma değil düpe düz allahın nimetlerini küçümsemek.neyse canikom yine çenem düştü.sevgiler

Adsız dedi ki...

azıcık değişik yemek tarifi öğreneyim diye şu programı izlemeyi çok istiyorum ama bi türlü kısmet olmuyo. izlemedim bu bahsettiğin durumu da göremedim. ama kızdım ben de şimdi senin gibi. zaten hep bu yanlış aksettirmeler yüzünden önyargılı bir toplum olup çıkıyoruz.
"Adanalı mı? hımmm şalvarla geziyodur o ayol"
Ayıp ayıp.

Mehtap dedi ki...

Bence bütün bu ve buna benzer programlarda kanal yetkililerinin verdiği senoryoya göre oynanıyor.Mesela eskiden şu gelinim olur musun da, falanda dabilerek kavgalar,olaylar çıkartılıyor reyting uğruna bende o insanların gerçek yüzleri olduğuna inanmıyorum.yansıtılmak istendiği gibi yansıtılıyor ve insanlar da bunların karşısında boş boş vakit geçiriyor.çok seviyesiz proğramlar canım.canım sıkılıyor bu tür programlara kusura bakma tatlım.Gerçekten yörelerimizi, illerimizi,oranın insanlarını tanıtacak programlar yayınlasalar da bilgilenmek ve tanımak adına izlesek değil mi ama.sevgiler.öpüyorum.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferzancım,Sağol canım iyiyim. katılıyorumç Resmen yemeklerle dalga geçiyorlar. Terbiyesizlikten başka birşey değil. Sevgiyle kal canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülcancım, pek birşey kaçırmıyorsun inan. Yaptıkları yemekten çok eleştiri var programda.
Hiç hoşlanmıyorum. Sırf Adanalılar diye izledim bu hafta ama Adana'yı mahvettiler yani. Rezil ettiler.
Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, canım haklısın. Çok seviyesiz programlar. Sırf Adanalılar yarışıyor diye izledim ama rezil ettiler.Öptüm canım.

Ferhanca dedi ki...

kzızmı alıp sana geliyorum:))bak kendi ağzınlal söyledin aclı güzel adana yemekleri yaparım diye:)
çok sevgiler canım..

haa bugün şunu öğrendik sizin adana çorbası fransız usulü brokoli çorbası:)))heehh yaa damlar çok köik ..

ben o 47 yaşında ki kadın varya fatma onu bekliyorum bence gerçek adanalı o çıkıcak kadın çok kibar ama bunların içinde şaşırdı:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, gel canım beklerim:))
Ne acılı adana yemekleri var bende :))
Brokoli çorbası nerden adana yemeği oldu ilginç yani. O kadın var ya bakımlı olan bende onu seviyorum.Canım Adanalılar kaba değilki.Hep öyle bir imaj veriliyor nedense. Yaaa valla onlar çok kaba konuşuyor ama biz öyle değilizz. Yarın yemek yapacak kadını tutuyorum ben. Ama sanırım şu ceyhanlı adam kazanacakmış öyle duydum :(
En nefret ettiğim adamda o yani.Sevgiler canım.

Ferhanca dedi ki...

hadi yaa o adam şarlatan iki yüzlü ayrıca o 19 yaşında ki gıcık kızada yazıyor:))heheh ne dedikodu ama..
yaa o mekli kadın kazansa..
bakalım bu akşam izlicez senin bu yazın daha devam eder sanırım çünkü, bir hafta daha adna var sanırım:))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım, valla duyumlarım sanırım doğru. Ceyhanlı adam kazanacakmış sanırım :( 1 Hafta daha Adana mı. Ciddi olamazsın. Desene 1 hafta daha rezil edecekler bizi:(

Ferhanca dedi ki...

Canım bu akşam baktım iki admada 18 puan aldılar sanıyorum o bizim emekli kadın alıcak:)))

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ferhancım,duyduğum kadarıyla gözlüklü adam kazanacak. Eşit puan alacaklar sonra tekrar oylama yapılacak sanırım.