28 Şubat 2009 Cumartesi

SÖZLÜYE KALKTIM... 'MİM'

Canım arkadaşım Aylin bana sormuş...
'Sana aşık olan ve bunu sana yansıtan öğrencin oldu mu ?' diye.
Olmaz mı canım arkadaşım. Oldu tabi...

Öğretmenlikte 6. yılım. Bu zamama kadar aşık olan öğrencilerim çok oldu. Kimi belli etmemeye çalışırdı, kimi ise bariz belli ederdi.

Bir öğrencim beni bayağı korkutmuştu. Staj yaptığım bir okulaydı bu öğrencim. Öğretmenliğimin ilk yıllarıydı henüz. Haftada 3 gün bir okula gider ders verirdim. Bir sınıfa girmeyi hiç ama hiç istemezdim. Çok haylazlardı. Lise 1. sınıftı. İçlerinde bir öğrenci vardı ki. Derste asla sesi çıkmaz, tek yaptığı ellerin çenesinde dikkatlice beni izlemekti. Fizik dersi kötü olan öğrenci süper olmaya başlamıştı. Benim gözüme girebilmek için. Beni kızdıran öğrencilere diklenir öğretmenimizi üzmeyin derdi. Ama hep görmezden geldim. Farkındaydım herşeyin.
Okula gittiğim günlerin dışında bir dershanede çalışıyordum. Birgün öğretmenler odasında otururken tlf geldi sekreterden. Hocam misafiriniz var diye.
Şaşırdım ve hemen aşağı indim. Birde ne göreyim. Okulda ki öğrencim Mehmet karşımda.

Mehmet: Hocam merhaba nasılsınız ?
Ben: İyiyim Mehmet sağolasın. Hayırdır?
Mehmet: Hocam sizi ziyaret etmek istedim.
Ben: Hımm iyi ettin !!!!
Mehmet: Hocam özledim sizi. Dersimize girmenize daha 2 gün var bekleyemedim.
Ben: !!!!!!!!!!!!
Mehmet: Bu hafta abimin düğünü var sizi davet etsem gelirmisiniz? Size davetyiye getirdim
Ben: Allah mutlu etsin. Teşekkür ederim.
Mehmet: Geleceksiniz değilmi hocam.
Ben: Mehmet o gün dersim geç bitiyor dershanede çok zorr.
Mehmet: :((((( Lütfen

O an kırmamak, incitmemek için öğrenciyi ne diyeceğimi şaşırdım.

Ben: Denerim Mehmet ama çok zor. Yine de davetin için teşekkür ederim. Ailene tebriklerimi iletirsin.
Mehmet: Ben bekleyeceğim sizi hocam.
Ben: !!!!!!!!! Derse girmeliyim hadi seni yolcu edeyim.
Mehmet: Bekleyeceğim hocam...

Aşağı kata indim ve öğrenciyi yolcu ettim.

Bu öğrenci nereden tlfnumu bulmuş bilmiyorum ama bir gün sonra bir msj geldi tlfnuma.

''Sizi düğüne mutlaka bekliyorum. Düğünde sizin olacağınız hayalini kuruyorum hep lütfen gelin.'' yazmış.

Şaşırdım. Ne yazacağımı şaşırdım. Onu incitmeden birşeyler yapmalıydım.

Gelemeyeceğim,üzgünüm Mehmet. Ailene mutluluklar dilediğimi ilet yazdım ve yolladım.

Gitmedim. Birkaç kez daha msj çekti arkasından.

Korktum endişelendim. Çok tehlikeli yaştaydı çocuk. Neyse ki dönem sonuna az kalmıştı.
Stajım bitti ve okula birdaha gitmedim. Böylece kapandı konu.

Mesleğimiz çok zor. Gerçekten öğrenciler öyle hayallere kapılıyorlar, öyle safça düşünüyorlar ki. Ergenlik çağlarında hep kendinden büyük insanlara hayran kalıyorlar ve aşık olduklarını düşünüyorlar. Çok dikkatli davranmamız gerekiyor.

Bir başka aklıma gelen öğrencimde özel ders verdiğim öğrencimdi. Sürekli uyarırdım.Oğlum bana değil kağıda bak diye. Böyle beni izlerdi derste.

Ben hiç öğretmenime aşık olmadım. Ortaokulda genç bir hocamız vardı. Beğenirdik arkadaşlarla aramızda ama aşık olmadım hiç.

Bende şimdi Çalıkuşu'na soruyorum.
Sana hiç aşık olup bunu yansıtan öğrencin oldumu? Kolay gelsin.

SEVGİYLE KALIN...

30 yorum:

Aylin Ünlü dedi ki...

Aşk ve hayranlık duygularının karıştırılacağı dönemler bu zamanlar.Yaşadık;yaşayacaklarda.

Teşekkür ediyorum canım,öpüyorum.

Primarima dedi ki...

Çok zor:):)
vede tuğaf ...

LoLa dedi ki...

bende olsam korkardım çok tehlikeli yaşlar
sen de o kadar güzel olma amma :D

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok zor bir durum bence
Seviglerimle...:)

beenmaya dedi ki...

gerçektende bir öğretmen olarak çok ince bir yerde duruyorsunuz. bu durumu onu incitmeden, onu kaybetmeden anlatmak çok zor olmalı

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Aylincim, evet yaşayacaklar canım. Çoğumuz yaşadık.
Bende öpüyorum canım seni.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ebrucum, evet çok zor canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lolacım, evet korkuyor insan. O senin güzelliğin canım arkadaşım benim :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Özlemcim, evet çok zor. İnsan nasıl davranacağını şaşırıyor. Sevgiler canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Beenmayacım, evet canım en önemlisi onu incitmeden bu durumu halletmek. Bu gerçekten zor oluyor.

Unknown dedi ki...

seni sevmeyen ölsün:)))

Adsız dedi ki...

muhabbet çiçeğim konu tam benle ilgili biliyo musun? ben öğretmenimle evliyim 9 yıldır arkadaşım. inanılması zor ama oluyo böyle şeyler. 15-16 lı yaşlar gerçekten çok tehlikeli yaşlar. lise 2. sınftaydım o zamanlar. mantıksızlık ve alakasız insanlara aşık olma yaşları. Ama ben ne şanslıymışım ki eşim gibi bir insana aşık olmuşum, onu da yoldan çıkarmış evlenmişim. pişman değilim allaha şükürler olsun mutluyum, kendim için doğru insanı bulmuşum. ama bu istisnai bi durum.

Adsız dedi ki...

saol çiçeğim hemen yazıyorum ve Allah yardımcımız olsun diyorum

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, canımsınn arkadaşım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Gülcancım, ne güzell. Allah ömür boyu mutlu etsinn sizi. Ne güzel bir hikayeniz varmış.
Öpüldün canım.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çalıkuşum, aminn canımcım.

özii dedi ki...

Muhabbet çiçeğim gerçekten tehlikeli bir yaş dönemindeki aşkı kolay atlatmışşsın. Zor anlar yaşayabilirdin. Duyduklarım da oldu ah öğrencilik ahh :))

Papatya Zamanı dedi ki...

Merhaba Muhabbet çiçeğim,
ilginç ne denirki..
Hayat bu, herşey dahil..
Sevgiler..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Öziicim, evet kolay atlattım. Daha kötüsü olmadığı için hep şükrettim.Evet ahh öğrencilik ahh :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Papatyacım, evet aslında söyleyecek pek birşey yok.Gençlik :)Sevgiler.

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

ay canım ya Mehmet'e de bak sen.
Kimbilir neler hissediyordu çocukcağız:)Şimdi o bile gülüyodur belki bunlara.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Zarifem, bencede gülüyordur şimdi :) İşte çocuklukta yaşadığımız aşklara, döktüğümüz gözyaşlarına nasılda gülüyoruz şimdi değilmi :)

Lalegül dedi ki...

Merhaba Muhabbet Çiçeğim,
Mehmet şimdi gülüyor mu ağlıyor mu bilemem, ama ben olsam senin yerinde gülmezdim sanırım..
Gülünecek bir şey değil çünkü.Tersine unutulmaz bence böyle şeyler, sevgi bazlı..
Selamlar..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Lalegül, merhaba. Ben gülmedim ki. Yazımın hiçbiryerinde güldüğümü ima bile etmedim.Sadece Mehmet'i kırmadan neler yapabilirim çabasındaydım.Başardımda.
Kırılmadı hiç. Şuan onun içinde tatlı biranı kalmıştır diye düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Mehmete baksen :)))Düşünceli öğretmenim benim...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Nalancım, sağol canımcım.

Funda dedi ki...

Bazen böyle şeyler yaşayabiliyor insanlar. Yaş da fark etmiyor ve genelde genç erkekler kendilerinden daha büyüklere hayranlık duyuyorlar :))
Neyse ki zarar görmemişsin canım.
Öpüyorum seni :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Fundacım, evet genelde erkek çocukları kendilerinden büyük kızlara daha kolay aşık olabiliyorlar.
Bende öpüyorum canım.

Adsız dedi ki...

Zor bir durum gerçekten.bende lise yıllarında bekar yeni atanmış bir fizik öğretmenimin bana olan ilgisinden bayağı bir ürkmüştüm.çünkü hiç prensibim değildi.Öğrenci-öğretmen ilşkisi.sevgiler.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mehtapcım, evet öğretmen öğrenci ilişkisi çok zor. Dikkat etmek lazım. Sevgiler canım.