28 Ocak 2008 Pazartesi

CANIM ABLAM

Bugün canım ablamı çok ama çok özlediğimi hissettim. Eski günleri düşündüm hep... Bugün günlüğümü buldum dolabımın bir köşesinde. Günlüğümün arasından bir sürü şeyler buldum.
Ablamla biz aynı evin içinde mektuplaşırdık biliyor musunuz. Ne komik dimi:)

Ablam her sabah okula giderken bana bir şeyler yazar bırakırdı başucuma koyardı. Ben o dakikalarda uyuyor olurdum. Aslında uyanık olurdum ama numara yapardım:) Ablam evden çıkar çıkmaz okurdum yazdıklarını. Yada ben ablama yazar bırakırdım bir şeyler. O mektupları buldum bu sabah. Çok duygulandım okurken...

Biz ayrı duramazdık hiç. Ben dershaneye gittiğim zamanlar üniversiteye hazırlanırken teneffüs aralarında telefon kulübesinden ablamı arardım ve zil çalana kadar konuşurduk. Düşünsenize ders bitince zaten eve gideceğim:) İşte o kadar bağlıyız biz birbirimize. O kadar güzel anılarımız var ki beraber. Buraya anlatmakla sığdıramam.
Biz birbirimizi çok iyi anlarız en başta. Aramızda sadece 5 yaş var. Geçmişte kavgalarımız bile sadece dklar sürerdi. Hemen geri barışırdık:) Okuldan gelir gelmez odamıza kapanır saatlerce sohbet ederdik. Hatta annem derdi bu kadar saat ne konuşuyorsunuz yorulmadı mı çeneniz:) Gece de aynı şekilde yataklarımıza girer konuşurduk saatlerce. Ablam benim için hep örnek insan oldu. Ablamın başka şehire gitmesi kötü oldu ama 1 saatlik mesafe var aramızda neyse ki.

Sizlerle ablamın bana 1997 yılında yazdığı doğum günü hediyemin içine sıkıştırılmış bir mektubu paylaşmak istiyorum.

*************************************
05.08.1997

'''Sevgili Biricik Kardeşim,
Doğum gününü en içten ve samimi dileklerimle kutlar bundan sonra ki yaşamında daima mutlu ve huzurlu olmanı temenni ederim. Seni çok seviyorum. Sen benim hayatımda ki tüm sırlarımı bilen, beni zor anımda teselli eden, benimle gülen, benimle üzülen, dostum, arkadaşım, kardeşim ve yeri geldiğinde ablamsın.
Canım kardeşim, hayatın seni değiştirmesine sakın izin verme.
Daima azimli, sabırlı ve hırslı ol. Karşılaştığın engelleri aşmasını bil. İnsanlar yüzünden asla üzülme, biliyorsun çoğu insan buna değmez. Azim, sabır ve hırs seni hedeflerine ulaştıracaktır bunu unutma. Hiç kimse senden üstün değil o nedenle asla kendini küçümseme. Zor anında hep yanındayım bunu unutma. Seni canı kadar seven Ablan...'''
************************************

İşte bu sadece mektuplardan biri. Canım ablam ne güzel de yazmış hayatta karşılaşacağım zorlukları ve yılmamam gerektiğini. Bir kısmını başarabildim bu söylediklerinin ama beni üzmelerini engelleyemedim ablam. Ama bundan sonra sana söz veriyorum. Hiç kimsenin beni üzmesine izin vermeyeceğim. Çünkü ben bunu hak etmiyorum.
Canım ablacım, Seni çok seviyorum...

20 yorum:

Unknown dedi ki...

ne güzel allah bozmasın bende çok isterdim bir ablam yada kızkardeşim olmasını birbirinizin kıymetini bilin:)

Mutluveumutlu dedi ki...

Kardeşimi iki gün önce görmüş olmasaydım, şu yazı gözyaşları içinde okurdum. Senin ablan için yazdığın cümlelere tamamıyla katılıyorum, kızkardeşlerde bambaşka oluyor emin ol,kardeşimin kokusu, sevgisi bambaşka. Allah hepimizi kardeşlerimizden, ablalarımızdan, abilerimizden ayırmasın inşallah.

TuBiKKo dedi ki...

günaydın canım,
yeni güne bu güzel yazını okuyarak başladım. Ablanın yazdığı notu okurken de kardeşimle olan ilişkimiz geldi aklıma... Biz zaman zaman çok didişsek de(ikimizin de boğa burcu olmasının bunda etkisi var mıdır bilmiyorum :) ) çok bağlıydık birbirimize..Bizim bi ranzamız vardı o altta ben üstte yatardık ve gece mesela su istediğinde ya d ablacım korkuyorum diyerek hep bana sığınırdı.Şimdi abla bile demiyo eşek sıpası o ayrı mevzuu... Yine de iyi bi ilişkimiz var...İnsanın kardeşi olması gerçekten güzel bir duygu ben bunu bilir bunu söylerim.

HAYAT dedi ki...

çiçeğim ya sen çok duygusal birisin aynı benim gibi :)
ablanla aranızda ki bu bağ çok güzel hep böyle devam eder inş
bizim ablamla bu kadar kuvvetli değildir bağlarımız ama birbirimizi kırsakta üzsekte yine çok severiz ablam canım benim kanım bağım o benim .
mektuplaşmalarınızda çok hoş insanı her daim mutlu edecek ve ilerde çocuklarınıza anlatacağınız en güzel hediyeler bunlar

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim,birbirimizin kıymetini çok iyi biliyoruz. O benim herşeyim.Öptüm canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlu ve Umutlum,Allah hiçbirimizi sevdiklerimizden ayrımasın. Hayatta aile çok önemli. Seni de duygulandırdım demek. Neyse ki kardeşini yakın zamanda görmüşsün. Ablam da çok duygulandı bu yazıyı okurken. Bende yazarken çok duygulandım.Öptüm canımcım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Tubikkom, canım arkadaşım kardeşlik ilişkileri bencede çok önemli.Çok doğru söylüyorsun.O canın, bir parçan senin. Her ne kadar didişsekte bazen dimi. O ranza muhabbetleri bizdede vardı. Ablam üstte ben altta yatardık. Uyandırmak için vururdum tepeye:) Kızcağız neye uğradığını şaşırırdı:)Öptüm tatlım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim canım benim, aynen öyleyim. Çok fazla duygusal olduğum söylenir hep. Ne yapayım işte ben böyleyim. Bir benzer huyumuz daha çıktı desene.O mektuplar çok güzel hatıralar bıraktı bizde. Şimdi okurken hep ağlıyoruz duygulanıp hem gülüyoruz. Allah herkese böyle bir kardeşlik bağı versin.Öptüm canım benim.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Böyle bir ablan varken ve onun böyle bir kardeşi varken ne özlemler ne de başka birşey yıkar sizi. Ne güzelsiniz yahu. Allah ayırmasın. Sevginiz, muhabbetiniz daim olsun.:) Öpüyorum canım..

Sanem dedi ki...

Bloğunu çok zor açıyorum canım. Bazen hiç açılmıyor. Sebebini biliyor musun? Öptüm.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm,doğru söylüyorsun yıkmaz bizi hiçbirşey. Allah ayırmasın hiçbir kardeşi. Öptüm bende canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Sanemcim, bilmiyorum ki tatlım.Bendede bazen oluyor. Ama sorunu bilmiyorum ki.Bende öptüm canım

Adsız dedi ki...

Sevgili ve biricik kardeşim, bu yazdığın yazıyı okumam çok uzun sürdü. Neden mi? Çünkü daha yazıyı okumaya başlarken "canım ablam" yazısını gördüm ve ağlamaya başladım. Öncelikle bu yazın için sana teşekkür etmek istiyorum. Beni eskilere götürdü ve yoğun duygular yaşamama neden oldu. Senin bana yazmış olduğun mektuplar da hala duruyor. Atmaya kıyamadım hiç. Hayatta hep güzelliklerle karşılaşmanı diliyorum canım. SENİ ÇOK SEVİYORUM.
ABLAN...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım ablam, yorumun için teşekkür ederim. Bende yazarken çok duygulandım. o günler ne güzeldi değilmi ablacım. Ne dert ne tasa. Ne güzeldi herşey. Hayat daha anlamlıydı sanki.O mektupları iyiki yazmışız dimi, böyle bizi eskilere götürüp yoğun duygular yaşamamıza sebep oluyor.Atılırmı hiç o duygu dolu şeyler. Her satırda o kadar şey varki. Canım ablam bende SENİ ÇOK SEVİYORUM. Sen benim canımsın.Öptüm kocaman..

Berrin dedi ki...

haydaaa, ben hüzünden kacayım dıyorum..gozlerım doldu..bende ablamı cok severım..ama bu sekılde ıfade edemem.oda benı cocugu gıbı sever..8 yas var aramızda..

allah sızı hıc ayırmasın.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim,ablamda okurken ağlamış. O kadar acıklımı yazmışım yaa:) Ayy seni hüzünlendirmek istemezdim canımcım. Seninde ablan var demek. Ne güzel. Allah kimseyi sevdiklerinden ayırmasın. Öptüm canım

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

ben tek kızım hep bir ablam olsun istemişimdir eksikliği çok büyüktür.hep özenirdim abla kardeş ilişkilerine ama bu kadarınıda hiç duymamıştım ne kadar güzel bir bağ varmış aranızda allahta bozmasın hiç bir zaman cnm.
inşlh kızlarım benim yaşayamadığım bu güzel duyguyu yaşarlar ve birbirlerinin kıymetini bilirler..

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin annesi, canım benim böyle bir ablam olduğu için çok şanslıyım. İyiki var. İlerde tek çocuk düşünüyordum ama kardeş sevgisi herşeyden güzel olduğu için artık 2 çocuk düşünüyorum:) İnşallah senin çocuklarda birbirlerine böyle bağlı olurlar. Canım benim öptüm seni.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

benim de ablam yok ,keşke olsaymış,çok güzel yazmışsın duygularını ...
ben de blogunu ilk açtığımda hemen bağlantı kesiliyor,ikinci denememda yakalıyorum bağlantıyı...
extra yüklediğin şeylere bak bence ....
sevgiler...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim,abla sevgisi bambaşka birşey. Duygularımı size yansıttıysam ne mutlu bana.
Bende blogumu ilk açtığımda bazen uyarı veriyor, 2. sinde yakalıyorum. Sorun ne anlamadım. Çok şeyde yüklemedim ama bilmiyorum ki. Birkaç kişinin sitesinde aynı sorun oluyor. Bununla ilgileneceğim. Öptüm canım