23 Ocak 2008 Çarşamba

HAYAT

Bir yerlerde tıkanıp kaldığında hayat, soluk almak güçleştiğinde, Yüreğin susup, mantığın sürüklemeye başladığında ayaklarını, Dağlara dönmeli yüzünü insan.

Yeni patikalar, yeni yollar seçmeli, yüreğini ferahlatacak; Yeni insanlarla 'tanışmalı, yeni keşifler yaparak....

Hep isteyip de, bir gün yaparım diye ertelediği ne varsa, Gerçekleştirmeyi denemeli!

Her geçen gece, ölüme bir gün daha yaklaştığını; zamanın bir nehir, Kendisinin bir sal olup da, O dursa da yolculuğun devam ettiğini anlamalı.

Baş döndürücü bir hızla geçiyorsa birbirinin aynı günler, Her akşam aynı can sıkıntısıyla eve giriliyorsa, Değiştirmeye çalışmalı bir şeyleri; Küçük şeylerle başlamalı belki; örneğin, bir kaç durak önce inip servisten, otobüsten; yürümeli eve kadar, yüreğine takmalı güneş gözlüklerini; Gördüğünü hissedebilmeli!

Sağlığını kaybedip, ölümle yüz yüze gelmeden önce, Değerli olabilmeli hayat!

İlla büyük acılar çekmemeli, küçük mutlulukları fark etmek için!

Başkasının yerine koyabilmeli kendini; Ağlayan birine "gül", inleyen birine "sus" dememeli!

Ağlayana omuz, inleyene çare olabilmeli! Şu adaletsiz, merhametsiz dünyaya ayak uydurmamalı; Sevgisiz, soysuz kalarak! Dikeni yüzünden hesap sormak yerine gülden, Derin bir soluk alıp, hapsetmeli kokusunu içine...

Güneşin doğuşunu seyretmeli arada bir, seher yeli okşamalı saçlarını...

Karda, yağmurda; sevincine, coşkusuna; fırtınada boranda; Öfkesine, isyanına ortak olabilmeli doğanın!

Bir çocuğun ilk adımlarında umudu; bir gencin düşlerinde geleceği;

Bir yaşlının hatıralarında geçmişi görebilmeli! Çalışmadan başarmayı, sevmeden sevilmeyi, mutlu etmeden mutlu Olmayı beklememeli!

Ama küçük, ama büyük; her hayal kırıklığı, her acı; Bir fırsat yaşamdan yeni bir şeyler öğrenebilmek için; kaçırmamalı! Çünkü; hiç düşmemişsen, el vermezsin kimseye kalkması için, hiç çaresiz kalmamışsan, dermanı olamazsın dertlerin; ağlamayı bilmiyorsan, Neşesizdir kahkahaların; Merhaba dememişsen, anlamsızdır elvedaların...

Ne, herkesi düşünmekten kendini, ne; kendini düşünmekten herkesi unutmamalı! Bilmeli; çok kısa olduğunu hayatın; hep vermek ya da hep almak için...

Sadece, anlatacak bir şeyleri olduğunda değil, Söyleyecek bir şey bulamadığında da dinleyebilmeli! Aklı ve kalbiyle katılabilmeli sohbetlere...

Hafızası olmalı insanın; hiç değilse, aynı hataları, aynı bahanelerle tekrarlamaması için!

Soruları olmalı, yanıtları bulmak için bir ömür harcayacak!

Dostları olmalı, ruhunun ve zihninin sınırlarını zorlayacak!

Herkese yetecek kadar büyük olmalı sevgisi; Ama, kapasitesi sınırlı olmalı yüreğinin ki, hakkını verebilsin sevdiklerinin; Zaman bulabilsin; Bir teşekkür, bir elveda için...

Yaşam dedikleri bir sınavsa eğer;

Asla vazgeçmemeli sevmek ve öğrenmekten; Ama, herkesi sevemeyeceğini de her şeyi bilemeyeceğini de fark edebilmeli insan!

Tıpkı, her şeye sahip olamayacağı gibi...

Zamanın ninnisiyle, uykuda geçirmemeli hayatı...!

18 yorum:

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

sabah sabah çok iyi geldi bu güzel yazı vede fondaki müzik...:) ilhan irem benim vazgeçemediğim sesler arasındadır bütün kasetleride mevcuttur.sanırım müzik zevkimiz aynı çiçeğim :)

HAYAT dedi ki...

bu tür şeyleri öyle güzel yazıyorsun insan söyliycek bi şey bulamıyorum ...her zaman ki gibi süper

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin annesi, canım benim, beğenmene çok sevindim.İlhan İrem'in şarkılarını bende çok beğenirim. Bu şarkı o kadar uydu ki yazımada bugün ki psikolojimede. Artık üzülmeyeceğim. Çünkü baktım ki üzüldüğüm insanlar beni düşünmüyor ve beni önemsemiyor.Müzüik zevkimiz aynı sanırım canımcım dediğin gibi. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim, canımcım bu yazı karşısında bende birşey söyleyemiyorum. O kadar gerçekçi ve doğru ki yazılanlar. Beğenmene sevindim tatlım. Öptüm

renkler dedi ki...

Yazdığın satırlar çok doğru. Sevmek harika birşey. Ama herkes bunu haketmiyor. Aşık olduğun anda, eğer mutluysan da bunu farketmiyorsun tabi. Acı verdiğinde farkediyorsun. Belki iş işten geçmiş oluyor ama sen önemli bir şey öğrenmiş oluyorsun. Olgunlaşıyorsun, acıya daha dayanıklı oluyorsun. Acı bittiğinde de o günleri ben mi yaşamıştım diye şaşırıp kalıyorsun. Sen güçlü bir kızsın, herşey çok güzel olacak. Yeter ki umutla bak hayata...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Renklercim, evet sevmek harika birşey, ama sevdiğin insan değiyorsa. Yazdıkların o kadar doğru ki.Her yaşanan şeyden insan ders alıyor. Acıya o kadar alıştım ki. Artık güçlüyüm evet. Herşeyin güzel olacağına inanıyorum. Dünyamın pencerelerini kapatmayacağım bu sefer. Hayata umutla bakacağım. Sağol canım benim. Öptüm

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Kızımmmm, ben seni benim Minime alıcam. Seveceksen öyle sev işte. O sevgini hiç karşılıksız bırakmaz. Sürekli sarılıp, öper. Sürekli kucağına gelir. Seni on kat sever. Gelelim mi akşama?:)))

Çok güzel bir yazı...

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

sen ne kadar kendini hırpalarsan hırpala senden başkasına hiç bişey olmuyor.sana olanla kalıyor herşey.karşı taraf hayatını dilediği gibi zevkine göre yaşarken sen onun için üzülmüşsün umru bile olmuyor.
insanın kendine yaptığı kötülüğü inan başkası yapamaz....
buda geçecek cnm zor olacak ama elbet birgün geçecek...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İncegülüm,al valla beni minine:) Benden iyi gelin olur valla:) Bekliyorum akşama. Ne istersin yapayım sana kayınvalidecim:) Canım benim yazıyı beğenmene sevindim bende çok beğendim. Öptüm kocaman

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin tatlı annesi, doğru söylüyorsun. Baktım ki olan bana oluyor. Başkalarının umurunda değil.O yüzden artık üzülmeme kararı aldım. Zor olmamalı, kolay atlatmalıyım canım. Öptüm seni kocaman.

emel'ce dedi ki...

herkesi sevemeyeceğini de her şeyi bilemeyeceğini de fark edebilmeli insan! Günün sözü budur. Harika bir yazı.
Bu arada İlhan İremi bende çok seviyorum:))Ve bu şarkısına da bayılır...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Emelcim,bencede günün sözü bu. Hatta MSN de iletime yazdım aynı cümleleri. Şarkıyı seviyor olman çok güzel. İlhan İremciler çoğaldı. Herkes sevdi fon müziğini. Açın sesini arkadaşlar. Emelcim, uzun zamandır gözükmüyorsun. Özlettin kendini. Öptüm kocaman.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

bak benden de bir günün sözü.
hayat, ekmekten de bayat...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Periciğim,bencede hayat ekmektende bayat. Bugünün sözüde bu olsun...

Mutluveumutlu dedi ki...

Şarkıda yazıda süper... Burada yazılanları uygulayabilirsek bizden mutlusu olmaz di mi muhabbetim.
Sen hep mutlu ol tamam mı, boşverrr giden gittiğiyle kalır, biten de bittiğiyle...

Unknown dedi ki...

umutsuzluk olmaz ki umutla bakmak lazımdır,

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlu ve umutlum, beğenmene sevindim. Artık mutsuz olmamaya karar verdim. Burdaki tüm yazılanları uygulayamasamda umudum var. Yine pencerelerimi kapatmayacağım hayata, bu kez değil. Çünkü haketmiyorum bu kadar hüsranı. Giden kendi kaybedendir... Öptüm canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, umutsuzluk olmamalı doğru, herzaman umut etmek lazım hayattan. Öptüm