4 Ocak 2008 Cuma

DÜĞÜN:)

Dün gece canım kuzenimin düğünü vardı. Şehir dışında olduğu için düğüne erkenden hazırlanıp gitmek zorunda kaldık. Kuaför falan derken akşam 6 gibi yola çıktık. Dünde şanslarına hava fena soğuktu, yağmurdu. Bizim burda derler ki bir kız tencerenin dibinden çok yerse düğününde yağmur yağar:) Öylemi dersiniz? Ben ne zaman kuaföre gitsem yağmur yağar:) Benim şansım bu. İnanın yazın bile saçlarımı fönletsem yağmur yağmıştır zaman zaman. Neyse kuaför dönüşü saçlar bozulmasın diye tabi bir uğraş.

Düğün salonuna girerken de aynı tabi yağmurdan kaçtık. Salona girdik aman ne göreyim herkes birbirini süzmekte. Kendimi süzgeçten geçmiş gibi hissettim. Ama inanın en şık bendim. Kız tarafıydı süzen tabi. Erkek tarafıyız biz. Düğün çok lüks bir yerde değilmiş, aman canım nerden bileyim ben:) Gelen giden akrabalar canımcım ne kadar şıksın böyle Allah nazardan korusun maşallah deyip biryerlerimi sıkıyorlardı:)

Sonra beklenen an geldi. Işıklar söndü ve gelin ve damat girdi salona girdi. O kadar yakışıklı olmuştu ki benim canım kuzenim. Gelinde çok hoştu tabi. O loş ışık, o mükemmel ötesi müzik beni çok duygulandırdı. Gözlerim dolu dolu oldu. Ben düğünlerde hep böyle duygulanırım. Kuzenimin mutluluğunu görmek herşeye değerdi. Sonra nikah faslına geçildi. Öyle çoşkulu EVET diye bağırdı ki ikisi, bir alkış ki sormayın yani:) Bu arada gelin ayakkabısının altına adımı yazmış:) Haberim yok. Kulağıma eğilip söyledi. Sırada sen varsın canım ona göre diye:)

Pek oynamadım ben. Sevmem pek oynamayı. Biraz eşlik ettim tabi. Ama daha çok dans ettim. Damatla dans ettik ilk önce canım kuzenim benim. Neyse sonra sevgili babacığım dansa kaldırdı beni. Sonra diğer kuzenlerimle dans ettim işte. Tabi hala süzülüyorum bu esnada. Anlamıyorum yaa niye süzerler böyle. Neyse sonra takı merasimi bitti, pastalarımız kesildi. Güzeldi düğün. Hoş vakit geçirdim. Düğün sonrası vedalaşırken darısı senin düğününe canım dedi herkes:) Klasik laftır bu. Düğünde herkes bekar olana böyle bir temennide bulunur. Alıştım artık.
Bu arada gelinin çiçeğini attığında ilk kapan evlenecek diye birşey de yok. Ben bundan 9 yıl önce ablamın düğününde çiçeğini ben kapmıştım ama görüyosunuz:)

Neyse düğüne erken gittiğimiz için akşam yemek yemedim:) Düğün yemekli değildi ve ben çok acıkmıştım. Ve eve dönüşte babama yoldan birşeyler aldırdım. Ne mi aldırdım' Çoğunuz belki sevmez. Yada sizin oralarda bilinmez pek. Şırdan aldık. Belki siz sevmiyorsunuzdur ama ne yapayım canım ben çok severim. Neyse gece gelip o saatte onu yedim. Tabi hemen yatamazdım. Biraz sizin sitelerde dolandım, yorumlara cevap yazdım derken çok geç oldu. Bir günde böylece bitti canlarım. Allah hergünümüzü böyle düğün havasında geçirsin.
İki gündür en arka dişim çok ağrıyordu. Diyordum sanırım çürük var. Neyse sabah uyandım ağrı boğazıma kadar inmiş. Dedim acaba dün üşüttümmü o soğukta üstüm inceydi ve hava çok soğultu o yüzden boğazım ağrıyor. Yok o da değilmiş... Yaaa ben 20'lik dişlerimi çıkarmadım da daha:) 20'lik dişim bir taraftan çıkmaya çalışıyormuş meğersem. Çok ağrıyor yaa valla. Bakalım sanırım bugün bir dişçiye gitmem gerekecek. Neyse canlarım öyle işte.
Hepiniz sevgiyle kalın...

23 yorum:

renkler dedi ki...

Canım, darısı başına (bak ben de söylüyorum:))) Allah hayırlı evlilikler nasip etsin, kuzenine de mutluluklar.

Süzerler arkadaşım, süzerler. Bizim halkımızda bu var. Hem de süslenip püslenip düğüne gitmen de gerekmez. Heryerde süzerler!

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Renklerciğim, sağol canım:) Teşekkürler kuzenim içinde ayrıca.
Süzüyorlar canımcım. Hemde öyle bir süsüyorlarki gözünün içine baka baka yanındaki kişiye birşeyler söylüyorlar. Pesss yani:) Bu kadar olur.

HAYAT dedi ki...

cnm benim ya bizdede tencerenin sonunu yersen yada ekmekle bi güzel sıyırırsan düğününde yağmur yağar derlerdi yada kışın soğunda düğün olur diye bende inanırdım :)
hatta hamur filan açıldığında en sonu kime kalırsa oda çobana gidermiş o yüzden hamurun sonlarını hiç açmazdım :) cahillik işte bizimki :)
düğünler güzel olur hele en yakınınsa onun mutluluğa şahit olmak mükemmel bir şey duygunu anlayabiliyorum süzmek herkeste var cnm süslü püslü giyinmezsin mana bulunur , biraz bakarsın kendine içlerinden denmedik şey kalmaz napıcan cnm her yerde aynı şeyler var yani.. darısı tüm berkarların başına :) diyorum hoşçakal

Mutluveumutlu dedi ki...

Kuzenine ve eşine mutluluklar diliyorum.
Düğünlerde bende çok duygulanırım. Evlendikten sonra özellikle gelin görünce çok duygulanıyorum, kıyamıyorum ben gelinlere yaa :)
Şırdanıda ilk defa duydum inanki, muhabetim senden öğreneceğimiz çok şey var valla, teretürler şırdanlar :)
Öpüyorum çok canım

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Hislerim canım benim,Hamurun sonuna asla kalmamak lazım desene:)Valla mutlu olalımda varsın yağmur yağsın dimi canımcım:) Darısı bizim gibi tüm bekarların başına tatlım. Öptüm

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Mutlucum, teşekkür eederim tatlım. Sende benim gibi duygusalsın sanırım. Ben evlenmeden böyle hep ağlıyorsam düğünlerde evlenince düşünemiyorum kendimi:)
Canımcım, bizim memlekette geceleri her yerde şırdancılar vardır. Sakatat işte. Kokoreç mesela istanbulda heryerde var geceleri. Burdada şırdan:) Ben çok seviyorum şırdanıda,teretürüde:)Bende öptüm canım

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Ömür boyu mutluluklar dilerim.
Bence 20 lik dişini ihmal etme yoksa o ağrıyı hep çekersin.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Teşekkür ederim Mutlu, Valla çok ağrıyor 20 lik dişim.Çekmeden doktora gitmem lazım haklısın.

Unknown dedi ki...

1.şırdanı biraz tarif edermisin bilmediğim halde ağzım sulandı
2.teretür de trif edersen canım ben sokakta satılan herşeye hemen hemen sulanıtım ,
3.darısı başına olsun en hayırlısından...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

1: Şırdan koyunun bir sakatatı.Bilirsin karın, kırkkat gibi bişi. Neyse onun dolması işte bu şırdan dolması. Dolma gibi dolduruyorlar, sonra dikiyorlar. Pişincede bol kimyonla yiyorsun. Bizim buralarda çoğu köşe başında geceleri satılır.Şırdan restorantları bile vardır:) Valla çok güzel.
2:Teretür için malzemeler tahin, maydanoz, limon,sarımsak, tuz. Yaklaşık 2 çay bardağı tahine 1 demet maydanoz ekleniyor ve 2 yada 3 limon. Tahine limonu sıkıp ekliyorsun sonra iyice karıştırıyorsun.Sonra sarımsakları dövüp ekliyorsun.Çok katı olursa biraz sulandırıyorsun. Sonra Başka bir kapta kıyılmış maydanozları tuzlayıp ovuyorsun ve biraz bekletiyorsun. Maydonoza biraz su ekleyip sıkıyorsun elinde ve tahinin içine Karıştırıyorsun.Sonra servis tabağına ekliyorsun canım. üzerinide ben pul biberle süslüyorum.
3.Teşekkür ederim canım. Aminnn:)
Öptüm seni

ceren dedi ki...

Canım kuzenine ve eşine mutluluklar diliyorum,darısı sana olsun inşallah :) Şırdanı bende çok severim :) çoğu insan sevmez ama ben bayılırım.Bu arada nerelisin canım çok merak ettim.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Cerencim, Teşekkür ederim tatlım. Demek şırdanı sende seviyorsun. Bendensin arkadaşım:)Adanalıyım canım. Sende Mersin galiba. Bir ayağım Mersindedir benimde.

ev perisi;) dedi ki...

mutluluklarrr....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

muhabbet çiçeğim sen Adana da idin değil mi valla öyle güzel şeylerden bahsediyorsun ki ağzımın suları akıyor yav...
hayatımda yediğim en özel tatlar Adana ve iskenderunda olmuştur,sokakta ki en uyduruk arabacıdan aldığım kebap bile mükemmel ötesiydi,bak şimdi var ya şişcek bir tarafım yav....

Berrin dedi ki...

kuzene mutluluklar,, 20 lık dısıne gecmıs olsun..cok xor bılıyorum..onların oradan alınması cok daha zor :(
allah yardımcın olsun..fondakı muzıkte cok hos bu arada :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Ev Perisi Teşekkürler canım...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Pericim, evet Tatlım Adanalıyım. Buranın yemekleri çok güzeldir:) Özellikle kebap tabi:)Hemen sana bir porsiyon göndereyim aman şişmesin bir tarafın:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Berrincim, teşekkür ederim tatlım. Valla 20 lik diş çok zormuş.öyle diyor herkes. Bende korkmaya başladım.Fondaki müziği beğenmene sevindim canım. Öptüm

ikizlerimin annesiyim.. dedi ki...

KUZENİNE BİZDENDE MUTLU HUZURLU EVİLİKLER...
BU DİŞ BENİMDE BAŞIMIN BELASIDIR BİR DİŞİMEDE DOLGU YAPTIRDIM ODA KAÇ SEFERDİR APSE YAPIYOR HER SEFERİNDE ANTİBİYOTİK KULLANIP ÇEKTİRECEM DİYORUM AMA İLAÇ KULLANMAKLA GEÇİNCE UNUTUYORUM HERŞEYİİ...YA BEN ÇOK KORKARIM DİŞÇİDEN HASTANEDEN İĞNEDEN .....EN BÜYÜK FOBİLERİM ARASINDADIR BU DOKTORLAR.DOĞUMDA BİLE AĞLAYARAK UYUTMUŞLARDI O KADAR YANİ:)
GEÇMİŞ OLSUN ARKADAŞIM KAZASIZ BELASIZ ATLATIRSIN İNŞLH BU YİRMİLİK DİŞİ...
SEN NERELİSİN MUHABBETÇİÇEĞİM? HİÇ DUYMADIĞIM YEMEK İSİMLERİ VERİYORSUNDA:)
ÖPÜLDÜN TEYZECİK...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

İkizlerimizin tatlı annesi, teşekkür ederim. Bende de diş problemleri olurdu hep eskiden. Şimdi tam yok iyi çok şükür derken 20 lik diş çıktı. umarım geçer ağrısı, yada sorunsuz çıkar diş.Benim canım çok tezdir. Yani öyle doktordan falan korkmam. Ama dişçiye gitmek ölmüdür benim için. Hele o kanal tedavisi iğrenç birşey. Benim ağrımasın diye vurdukları iğne uyuşturmuyor canım yaa. Sinir oluyorum. O koltukta can çekişiyorum resmen. Eve geliyorum öyle uyuşluyo:)
Canımcım, ben Adanalıyım.Dana ne yemekler var. Zamanla anlatırım. Öptüm bende seni ve o şirin ikizlerimizi.

Unknown dedi ki...

çok değişik bir şey bunlar ya denesem mi ki?teşekkürler...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Elçincim, biraz değişik gelebilir haklısın. Ama tadı çok güzeldir:) Öptüm

TuBiKKo dedi ki...

valla canım bence seni o kadar kesmelerinin sebebi acaba gelinlik çağında olman ve de onların da potansiyel kaynana adayı olması olabilri mi :) biliyosun düğünler böle ortamlar için idealdir :P

şırdan meselesine gelince Arakdas Adanalı olduğunu bu kadar da belli etme yahu :) Benim MKA (kocam) da şırdan delisi ama ben yemem yiyemem yanımda da yenilmesine katlanamam :S Bana mümkünse herşey zeytinyağlı olsun Rumeliliyiz o bakımdan :)
Öptüm canım çok